וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימודי פסיכולוגיה: כל מה שאתם צריכים לדעת

בשיתוף מכללת רמת גן, בשיתוף מכללת רמת גן

2.8.2020 / 16:31

איפה כדאי ללמוד פסיכולוגיה, מה כולל התואר הראשון, האם חייבים תואר שני ומה עושים עם זה אחר כך? כל התשובות

לימודי פסיכולוגיה. pixabay,
לימודי פסיכולוגיה/pixabay

לתחום הפסיכולוגיה שמור מקום של כבוד בלא מעט סרטים, סדרות ואף תכניות ראליטי. תפקיד הפסיכולוג, כדמות מרכזית לבריאות הנפשית של הגיבור/ה וקידום העלילה על הדרך, גרם ללא מעט צעירים העומדים בפני בחירת תחום לימודים, לשקול לימודי פסיכולוגיה.

למעשה לימודי פסיכולוגיה יכולים להוביל לקריירה מגוונת ומרתקת. הידועה והפופולארית היא, כמובן, פסיכולוגיה קלינית, אולם מבוקשים לא פחות הם תחומי פסיכולוגיה תעסוקתית, פסיכולוגיה חיובית, פסיכולוגיה שיווקית ופסיכולוגיה ארגונית. ההתמחות בתחומי הפסיכולוגיה מתבצעת בלימודי התואר השני בהתאם לתחום המבוקש כאשר הצעד ראשון לכל הקריירות בתחום, הנו תואר ראשון בלימודי פסיכולוגיה.

לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה נמשכים כשלוש שנים וניתן ללמוד את התואר במגוון רחב של מוסדות להשכלה גבוהה, אוניברסיטאות ומכללות.

מוסדות הלימוד נבדלים אחד מהשני במספר פרמטרים:

1. איכות התואר - לאיכות התואר השפעה על סיכויי הקבלה לתואר שני ועל כן חשוב לבחון, כי מוסד הלימודים הנו מוסד לימודים המוכר על ידי המועצה להשכלה הגבוהה בישראל. גם מבחינה תעסוקתית, מעסיקים נוטים לבחור בוגרי מוסדות בעלי מוניטין טוב יותר.

2. שכר הלימוד- שכר הלימוד לתואר תלוי במוסד הלימודים, אוניברסיטה, מכללה מתוקצבת או מכללה פרטית. בהתאמה, שכר הלימוד השנתי יכול לנוע החל מ 10,000 ₪ ועד 38,000 ₪ לשנת לימודים בודדת.


בנוסף נבדלים המוסדות השונים בתנאי הקבלה, אופי הלימודים, אפשרות לשילוב עבודה ועוד. חשוב לבחון מספר מוסדות לימוד, לפני קבלת ההחלטה על המוסד המתאים ביותר.

אז מה לומדים בתואר ראשון בפסיכולוגיה?

לימודי הפסיכולוגיה בכל מוסדות הלימוד מתמקדים במספר תחומי ידע בסיסיים בתחום. בראשיתם ניתן למצוא את הקורס הבסיסי "מבוא לפסיכולוגיה" המנסה לתת "על קצה המזלג" מסך תחומי הידע המרכיבים את דיסציפלינת הפסיכולוגיה בימינו. בקורס זה יכירו הסטודנטים את תחומי הפסיכולוגיה החברתית, קוגניטיבית, פיזיולוגית, מחקרית, אירגונית ועוד. בהמשך הלימודים ייוחד קורס לכל אחד מתחומים אלו.

קורסי הסטטיסטיקה, ויש מספר קורסים כאלו במהלך לימודי התואר בפסיכולוגיה, הנם חלק חשוב בלימודי התואר. במהלך לימודי התואר, הסטודנטים מכירים תחומי ידע ותאוריות רבות, הדרך לאישוש אותן תיאוריות עוברת בהרבה מאד סטטיסטיקה. יש המוצאים חלק זה של התואר כמאתגר במיוחד ואלו אחרים דווקא מתקשים להתמודד עם ריבוי התאוריות והמלל. בכל מקרה, למידה פעילה בכיתה, הקפדה על שיעורי בית ולמידה רציפה במהלך הסמסטר מסייעים בהפגת החששות ועוזרים להצלחה בלימודים.

לימודי פסיכולוגיה: חד חוגי או דו חוגי?

ישנם מוסדות לימוד המאפשרים לשלב את לימודי הפסיכולוגיה כחלק ממסלול לימודים דו-חוגי. ניתן למצוא שילובים משלימים כגון פסיכולוגיה וניהול, פסיכולוגיה וכלכלה, פסיכולוגיה ותקשורת. ניתן גם למצוא שילובים מקוריים בעלי יתרונות לא פחותים כגון פסיכולוגיה ומדעי המחשב, פסיכולוגיה ומדעי הקוגניציה ופסיכולוגיה ומדעי החיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

האם חייבים תואר שני על מנת לעסוק בפסיכולוגיה?

התשובה מורכבת. אם רוצים לעבוד כפסיכולוגים מטפלים או במחקר, אז כן בהחלט! יש צורך להמשיך ללימודי תואר שני בתחום. אולם, יש לא מעט תפקידים בהם ניתן להשתלב עם לימודי תואר ראשון בלבד. למשל: תחום משאבי האנוש, תחומי השיווק, אדמיניסטרציה, חינוך בלתי פורמלי ועוד ועוד.

בשיתוף מכללת רמת גן, בשיתוף מכללת רמת גן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully