וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש גלגל הצלחה לילדים

בשיתוף גלגל הצלחה, בשיתוף גלגל הצלחה

2.8.2020 / 15:35

לאחר שהצליח להתגבר על הקשיים אותם חווה בילדותו פיתח אייל גל תוכנית העוזרת לילדים המתקשים בפעילויות חברתיות שונות משלל סיבות להתמודד עם הקשיים ולהצליח

אייל גל. יח"צ,
אייל גל/יח"צ

אנחנו יכולים לראות אותם בכל מקום - בחצר בית הספר, בכיתות הלימוד, במגרש המשחקים או בתור לקופה ברשתות המזון. אותם ילדים המתקשים בהתמודדות החברתית היומיומית בגלל קשיים בוויסות רגשי, אימפולסיביות, הפרעות קשב ותחושת מסוגלות נמוכה. אותם ילדים שלא כל כך מצליחים להגשים את הציפיות של הוריהם ומוריהם, סובלים לא פעם מחרמות ודחייה חברתית מצד בני גילם, ויותר מכול זקוקים להזדמנות ולמסגרת כדי להשתלב בחברה ולהצליח. חיפשנו מקום שיכול להתאים לילדים אלה, כזה שיתן להם מענה לאתגרים שאותם בית הספר מתקשה להכיל. ואכן מצאנו אותו בדמות הפרויקט של אייל גל שנקרא "גלגל הצלחה".

המרכז שעושה את כל ההבדל

"גלגל הצלחה" הוא מרכז בראשון לציון המיועד לפיתוח כישורים חברתיים ולחיזוק תחושת מסוגלות לילדים. המפגשים מתקיימים אחר הצהריים בקבוצות קטנות, והם מאפשרים לילדים לעבור תהליך חינוכי וחברתי דרכו רוכשים מיומנויות חשובות לחיים. התכנית של "גלגל הצלחה" מגובה במחקרים ואף מוכרת משרד החינוך כ"תכנית הכלה והשתלבות".

מרכז "גלגל הצלחה" פועל משנת 2016 ויותר מ-800 ילדים השתתפו בסדנאות החברתיות שלו. בקבוצות הילדים מתרגלים מיומנויות חשובות לחיים כמו כושר הבנה של מצבים חברתיים, יכולת איפוק, דחיית סיפוקים התמודדות עם מצבי משבר, כללים בתקשורת בין-אישית, קבלת החלטות וכן התנסויות חברתיות בזמן אמת וניתוח מצבים חברתיים מורכבים. במהלך המפגשים לומדים המשתתפים להכיר את החוזקות והחולשות שלהם ולהבין מהו קושי, ובעזרת מודלים מקצועיים וייחודיים שפיתח אייל, המונגשים לילדים דרך משחקים חווייתיים ומלמדים, הם מחזקים את היכולות שלהם (דוגמת מודל "הנבחרים: גיבורי-העל" המעצים והמחזק שליטה עצמית לצד התמודדות עם רווח והפסד, ומודל "מה שקרה" המסייע בניתוח מצבים חברתיים וקבלת החלטות).

אייל גל. יח"צ,
אייל גל/יח"צ

מגיעים גם לבית הספר ולצוות החינוכי

תכנית "גלגל הצלחה" מועברת גם בבתי ספר, והיא נועדה להפגיש את המשתתפים הצעירים עם מצבים רגשיים וחברתיים שונים ולהקנות להם כלים לחיי היום יום כדי שיוכלו להתמודד חברתית ולהתחזק ברמה האישית, כמו לדעת להפסיד בכבוד במשחק, התמודדות עם מצבים מתסכלים או להבדיל בין בחירה אימפולסיבית לבחירות שקולות אחרות המוצעות להם. מעבר לכך, מטרת התכנית היא לעזור להם להכיר את הכוחות הפנימיים החבויים בכל אחד מהם ולתרגל אותם בשימושם דרך התנסויות חברתיות מאתגרות. לצד קיום הקבוצות החברתיות בתוך בתי הספר המיועדות לילדים ולנוער, מתקיימים גם ליווי והנחייה של צוותים חינוכיים כדי להכשיר אותם לצורך התמודדות יומיומית עם ביטויים של קשיים ההתנהגותיים.

ויש גם מסלול מיוחד להכשרת מנחים חינוכיים

לאחרונה ייסד אייל את תכנית ההכשרה שתהפוך את בוגריה למנחים חינוכיים-התנהגותיים במיקוד כישורים חברתיים. מסלול ההכשרה מיועד לאנשי חינוך וטיפול כמו גם להורה או לכל מבוגר המעוניין להבין טוב יותר את עולמו של הילד, לצד רקע אקדמי רחב, כלים ושיטות עבודה מגובשות שמטרתן לחנך, להוביל ולסייע לילדים לחזק את המסוגלות העצמית והחברתית שלהם.

אייל גל ילדי ההליקופטר. יח"צ,
ילדי ההליקופטר/יח"צ

גם אייל גל היה פעם ילד

אייל גל יודע טוב מאוד איך זה להרגיש חוסר הצלחה. כילד, התמודד עם קשיי קשב ולקויות למידה, התווכח עם מורים מתוך שיעמום, עזב את הכיתה והרגיש שהוא לא ממש הצליח להגשים את הציפיות של הסביבה וגם את שאיפותיו שלו. אייל סיים את בית הספר ללא בגרות ונדרש לו זמן להתמודד עם הנושא של למידה ומבחנים ולחוות חוויות הצלחה שאותן הוא גם רוצה להנחיל לילדים. הוא מכיר היטב את הקושי שעוברים הילדים ובעל אינטואיציה טבעית וגישה ייחודית בתקשורת ובעבודה עם ילדים. כל הדרכים הובילו את אייל גל להיות איש חינוך המעניק כלים חברתיים ורגשיים חשובים לילדים. אייל גל הוא מוסמך תואר שני בחינוך ומתמחה בחינוך מיוחד, במיקוד קשיי התנהגות ונחשב כיום למומחה בתחומו.

לאחרונה הוציא ספר שנקרא "ילדי ההליקופטר" אשר נועד להעניק להורים ולצוותי החינוך כלים משמעותיים מניסיונו ומשיטות העבודה שפיתח. הספר מביא את סיפורו האישי של אייל, וכן מתאר מציאות מורכבת שבה ילדים רבים מתמודדים עם קשיים רגשיים והתנהגותיים, המשפיעים רבות על יכולת ההתמודדות שלהם עם אתגרים יום יומיים בזירה החברתית של חייהם.

רוצים לדעת עוד? היכנסו לאתר, לעמוד הפייסבוק או רכשו את "ילדי ההליקופטר" שיפתח לכם צוהר לעולם החינוך של אייל גל.

בשיתוף גלגל הצלחה, בשיתוף גלגל הצלחה
  • עוד באותו נושא:
  • חינוך
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully