וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנון תאורה חכמה למשרד - למה זה כל כך נחוץ למשרד שלך

בשיתוף סטודיו טריפל, בשיתוף סטודיו טריפל

2.8.2020 / 10:43

כשאנחנו ניגשים לתהליך תכנון ועיצוב תאורה למשרדים, אנחנו חושבים קודם כל על הצרכים של המשרד שלך ועל הדרך בה נוכל לענות על כל אחד מהם. תכנון חכם של תאורה למשרד יבטיח גם לך סביבת עבודה יעילה, פרודוקטיבית ובטוחה

תכנון תאורה חכמה למשרד –  אדריכל חנן פרץ. סשה דובינסקי,
תכנון תאורה חכמה למשרד – אדריכל חנן פרץ/סשה דובינסקי

כל תהליך מקצועי של עיצוב ותכנון תאורה אדריכלית מתחיל באפיון הפרויקט. עיצוב תאורה לגן אירועים, לדוגמה, לא יהיה דומה לעיצוב תאורה בקניון סגור, כיוון שלכל אחד מהם מטרות ואופי שונים לחלוטין. באותו אופן יתבצע גם תהליך תכנון תאורה למשרדים. אחרי שנאפיין ונבין את כל הצרכים של המשרד - הן מבחינת ההיבטים הכלליים, המשותפים לכל מקום עבודה משרדי, והן מבחינת התכונות הספציפיות המיוחדות למשרד שלך - נבנה מערכת תאורה שתבטיח סביבת עבודה יעילה יותר, חסכונית יותר, מעודדת פרודוקטיביות ובריאה יותר.

איך אנחנו עושים את זה? על ידי התייחסות לכל אחד מהנושאים הבאים:

חלוקת המשרד לאזורים

בכל משרד יש חלוקה לאזורים שונים - מתחמי עבודה/ אופן ספייס, חדרי ישיבות, משרדי בכירים, מטבח/ חדר אוכל, פינות מרגוע והפסקה ועוד. בתכנון תאורה למשרד נרצה להבין מהם האזורים הקיימים במשרד, ונתאים את התאורה לצרכים ולמטרות הייחודיות של כל אזור: במתחם עבודה או אופן ספייס, לדוגמה, המטרות העיקריות יהיו לעודד את הפרודוקטיביות של העובדים, לספק להם סביבה נוחה לעבודה וריכוז מקסימלי, ולכן נייצר תאורה שתשטוף את האזור באור נעים ונוח לעבודה ממושכת.

בחלוקת המשרד לאזורים נתייחס גם לבחירת גופי תאורה מתאימים לכל אזור - באזורי העבודה נעדיף לבחור גופי תאורה בעיצוב נקי ואחיד, ואילו בחדרים כמו משרד המנכ"ל וחדרי הישיבות, בהם נרצה להדגיש פינות מסוימות לעומת אחרות ולייצר מראה מכובד ויוקרתי יותר, נוכל להשתמש בגופי תאורה בסגנונות שונים - גדולים, קטנים, גלויים או נסתרים וכדומה.

שימוש בתאורה חכמה

כאשר יועץ תאורה ניגש לתהליך של תכנון תאורה למשרדים, אחד הדגשים העיקריים שאליהם הוא מתייחס הוא תכנון תאורה יעילה. אחת הדרכים הטובות ביותר לייצר מערכת תאורה יעילה, בעיקר במשרדים, הוא להשתמש בפרוטוקולים של תקשורת תאורה לתכנון מערכות תאורה חכמה המתממשקות עם מערכות נוספות במשרד.

באמצעות מערכות תאורה חכמה אפשר, למשל, לייצר "סצנה" מדויקת שמשלבת בין מערכת התאורה לבין מגוון מערכות מולטימידיה. כך, לדוגמה, בפרזנטציה בחדר הישיבות, תאפשר לך מערכת התאורה החכמה בלחיצת כפתור אחת לעמעם את האורות, לפתוח וילונות הצללה, להפעיל סאונד ולהתחיל הקרנה של מצגת, ואפילו להדליק ספוט תאורה מיוחד מעל עמדת המרצה; עם סיומה של המצגת, הכל יחזור לקדמותו באופן אוטומטי.

מערכת התאורה החכמה תדע להתממשק גם עם האור הטבעי שנכנס דרך חלונות המשרד. באמצעות חיישנים המודדים את עוצמת האור הטבעי, תווסת המערכת את עוצמתם של גופי התאורה, תשאיר את חלקם כבויים לחלוטין רוב שעות היום, כיוון שהם קרובים לחלון, או תפעיל אותם בעוצמה של 20-30 אחוז במקום בעוצמה מלאה. בצורה זאת תוכל לצמצם משמעותית את הוצאות החשמל, בעיקר אם המשרד שלך מתפרס על שטח גדול וכולל מאות גופי תאורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תאורה מלאכותית ובריאות העובדים

כאמור, אנחנו שואפים לנצל ככל האפשר את האור הטבעי המגיע מבחוץ על מנת לחסוך בחשמל, אבל גם לוקחים בחשבון שמשרדים רבים כוללים אזורים פנימיים שאינם חשופים לאור טבעי, וששעות העבודה במשרד גולשות לא פעם לשעות החשיכה. כתוצאה מכך, חלק גדול מהתאורה המשרדית מבוסס על תאורה מלאכותית אשר עשויה, אם אינה מתוכננת כראוי, לתת תחושה מלאכותית ולא נעימה. על מנת למנוע מצב כזה, נקבע את עוצמת גופי התאורה השונים ואת גווני התאורה כך שידמו אור טבעי ככל האפשר.

כשחלק גדול כל כך מתאורת המשרד מתבסס על תאורה מלאכותית, אנחנו חייבים להתייחס גם לתקציב התאורה של הפרויקט ולנווט את בחירתם של גופי התאורה בהתאם לו, מבלי להתפשר על האיכות. מחירון גופי התאורה הקיימים בשוק נע בין עשרות בודדות למאות ואלפי שקלים, כך שבין שני גופי תאורה של יצרנים שונים, שנראים זהים לחלוטין, עשוי להיות פער מחירים גדול. באמצעות פרמטרים מקצועיים כגון: מדד הסינוור, עמידות ואורך חיים, מוניטין ואיכות של היצרן/ יבואן ועוד, אנו יודעים לזהות את גוף התאורה האיכותי מבין השניים ולהבטיח למשרד שלך את התאורה הטובה ביותר.

דבר נוסף, שמהווה את אחד הנושאים החשובים לנו ביותר בתכנון תאורה למשרדים הוא בריאות העובדים. תהליך תכנון ועיצוב תאורה מתבצע על פי עקרונות תאורה אדריכלית המבוססת רובה ככולה על תאורת לד. מחקרים הראו כי חשיפה ממושכת לתאורת לד בספקטרום מסוים עלולה לפגוע בהפרשת הורמון המלטונין התורם לשינה תקינה, ולגרום לנזקים בריאותיים. לכן, בתהליך תכנון תאורה למשרד, אנו מקפידים לדייק בבחירת עוצמות וגווני תאורת הלד, וכך מצמצמים משמעותית את הסיכון לתחלואה ומייצרים עבורך ועבור העובדים שלך סביבת עבודה מוארת, נוחה ופרודוקטיבית ולא פחות חשוב מכך - בריאה ובטוחה.

המאמר נכתב על ידי סטודיו טריפל בבעלות שלומי מרציאנו, המתמחה בתכנון אדריכלי, עיצוב פנים ותכנון ועיצוב תאורה אדריכלית.

בשיתוף סטודיו טריפל, בשיתוף סטודיו טריפל
  • עוד באותו נושא:
  • תאורה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully