וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 טיפים לכתיבת קורות חיים שאף מגייס לא יוכל להתעלם מהם

בשיתוף גוטפרינדס, בשיתוף גוטפרינדס

2.8.2020 / 9:17

למרות כל הקידמה, המחשוב וההתפתחות הטכנולוגית ששינו את העולם מקצה לקצה, יש דברים שאף פעם לא משתנים. גם היום, בשנת 2020, אם אתם רוצים למצוא עבודה בהייטק, אתם חייבים לדעת איך לכתוב קורות חיים

קורות חיים. shutterstock,
קורות חיים/shutterstock

עשרות, אולי אפילו מאות מועמדים מוכשרים מתמודדים יחד איתכם על כל תפקיד שבו אתם מעוניינים, ואתם חייבים לעבור את הסינון ולהגיע לראיון. איך תגרמו לקורות החיים שלכם לעשות את הרושם הנכון שיעזור לכם להתקבל לעבודה בהייטק? יש לנו 10 טיפים מעולים:

1. שימו לב שאתם ברורים ולא מבולגנים

שתי שורות למעלה, אולי אתם זוכרים, דיברנו על עשרות ומאות המתחרים שלכם. הם שולחים את קורות החיים שלהם, בדיוק כמוכם, לכל משרה רלוונטית. מה שזה אומר בפועל זה שמאחורי כתובת המייל שאליה שלחתם את הקובץ נמצא מגייס שאמור לעבור על המון המון קורות חיים והדבר הראשון שהוא רוצה לעשות זה סינון ראשוני שיצמצם את כמות האופציות שלו בחצי. זה אומר שכל מסמך שנראה מבולגן, צפוף מדי ולא ברור בקריאה שטחית ראשונה - לא יעבור את הסינון. מה שאתם צריכים לעשות זה לכתוב בצורה מסודרת, עם ריווח בין השורות ועם חלוקה לפסקאות לפי נושאים.

טיפ קטן נוסף: תשתמשו בפונטים Ariel, David או Tahoma, בדרך כלל קל ונעים יותר לקרוא אותם.

2. לכו לפי הסדר המקובל

אנחנו תמיד בעד יצירתיות ושבירה של הכללים, אבל בכתיבה של קורות חיים עדיף ללכת לפי הסדר המקובל. סדרו את הפסקאות שלכם לפי הסדר הבא:

• פרטים אישיים (שם מלא, כתובת מגורים, כתובת מייל וטלפון)
• השכלה
• ניסיון תעסוקתי
• שירות צבאי
• הכשרות מקצועיות (קורסים וסדנאות רלוונטיים)
• התנדבויות ופעילויות חברתיות

טיפ קטן נוסף: אחרי שהכנסתם את כל הפירוט הרלוונטי, אל תשכחו לעבור פעם נוספת על הכל כדי לוודא שלא שכחתם שום פרט ושאין טעויות הקלדה או שגיאות כתיב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

3. שתפו בהיסטוריה תעסוקתית רלוונטית

הפירוט של מקומות העבודה הקודמים שלכם צריך להופיע בסדר כרונולוגי הפוך - ממקום העבודה הנוכחי שלכם אחורה. בנקודה הזו, השאלה שמטרידה את כולם היא כמה צריך לפרט ועל מה? התשובה היא שככל שהניסיון שתפרטו יהיה יותר עשיר ככה הוא יכול יותר להרשים, אבל רק בתנאי שהוא רלוונטי לעבודה שאתם מחפשים. אם העבודה הראשונה שלכם בתחום היתה בתפקיד של מנהל רשת לפני חמש שנים, זה כל העבר שאתם צריכים להכניס, אין שום חשיבות לעבודה שלכם במלצרות בשנה שלפני כן.

טיפ קטן נוסף: נסו לנסח את התפקידים שביצעתם בעבר באמצעות מילים שמופיעות בתיאור המשרה או מילות מפתח רלוונטיות לתחום. שימו לב אילו מילות מפתח נהוג לציין בעברית ואילו באנגלית - סייבר ולא cyber, Full Stack ולא פול סטאק.

4. לא צריך לחפור

נכון, אתם רוצים להרשים את המגייס שיקרא את קורות החיים שלכם אבל כשהפירוט ארוך מדי הוא יכול להתיש, ולאף מגייס אין זמן או סבלנות מיותרים. בנוסף, עומס אינפורמציה יכול לגרום למגייס לפספס את הפרטים החשובים באמת, וזה ממש לא מה שאתם רוצים.

טיפ קטן נוסף: קורות החיים שלכם יכולים לכלול יותר מעמוד אחד, אבל לא יותר משני עמודים.

5. תתאימו את עצמכם

בחלק מהתחומים אולי יהיה לכם יותר נוח להכין גרסאות שונות לקורות החיים, בהתאם לסוגים שונים של תפקידים שיכולים להתאים לכם. הכנת גרסאות שונות תדרוש מכם אמנם אקסטרה עבודה, אבל תחסוך לכם כל פעם לעבור על הקובץ ולראות מה כדאי לנסח בצורה יותר מדויקת.

טיפ קטן נוסף: אם אתם הולכים על שיטת הגרסאות, שימו לב שאתם לא שולחים יותר מגרסה אחת לאותה חברה, זה עלול להיראות כמו ניסיון להערים עליהם.

6. תשקיעו בקורות חיים באנגלית

בחלק גדול מחברות ההייטק, במיוחד אם מדובר בחברות בינלאומיות, ההנהלה היא לא ישראלית וחלק גדול מהעבודה מתנהל באנגלית. בנוסף, יש חברות ישראליות לחלוטין שיראו בקורות חיים באנגלית סימן למקצועיות גדולה יותר ולא יטרחו לעבור על קורות חיים בעברית, אז מומלץ לנסח קורות חיים באנגלית למקרה הצורך. אם האנגלית שלכם היא לא שפת אם, טובה ככל שתהיה, כדאי שתפנו לדובר אנגלית מנוסה שינסח את קורות החיים עבורכם.

טיפ קטן נוסף: אם אתם כבר עושים את זה, בקשו ממנו עזרה גם בבניית פרופיל לינקדאין עבורכם או בשדרוג הפרופיל הקיים שלכם. אתם לא מאמינים כמה הזדמנויות יכולות להגיע משם.

7. וותרו על תמונה

חלק מהאנשים נוטים לחשוב שצירוף תמונה ייצור חיבור אישי עם המגייס ויגדיל את סיכויי הקבלה, אבל האמת היא שצירוף תמונה פשוט יוסיף עוד מדד לבחון אתכם לפיו, למרות שהוא לא רלוונטי בשום צורה לכישורים המקצועיים שלכם. בסופו של דבר, למראה החיצוני יש השפעה על כולנו, גם באופן בלתי מודע, וגם המגייס אולי יהיה מושפע ממנה, אבל אף אחד לא מבטיח לכם שהוא יושפע לטובה...

טיפ קטן נוסף: אם אתם בכל זאת לא מוכנים לוותר על תמונה, תשקיעו לפחות בתמונה איכותית ולכו להצטלם אצל צלם מקצועי.

8. אין שום צורך לציין תחביבים

אנחנו לא יודעים מי החליט, אי שם בעבר, שרשימת תחביבים היא מידע שהמגייסים מעוניינים לקבל, אבל אנחנו יכולים להבטיח לכם שהרשימה הזאת נראית אצל כולם בדיוק, אבל בדיוק אותו דבר, ולכן אף אחד לא טורח לקרוא אותה. מרגישים שאתם חייבים לתת למגייס פרטים נוספים עליכם כדי שיבין איזה נכס תהיו לחברה? פנו לחברת השמה, הם כבר ידעו להעביר את ההמלצות מהסוג שבאמת מעניין את המגייסים.

טיפ קטן נוסף: זה ממש חשוב לכם, אה? טוב, בסדר, תוסיפו תחביב לקורות החיים, אבל רק אם הוא באמת יוצא דופן ומוסיף לגביכם מידע שיכול להיות רלוונטי לתפקיד.

9. מתי כדאי להוסיף מכתב מקדים?

מכתב מקדים הוא ממש לא פרט שצריך לצרף בכל פעם ששולחים קורות חיים, בטח לא כשבחברות רבות יש בכלל מערכות סינון אוטומטיות. מתי בכל זאת כדאי להוסיף מכתב מקדים? כשזה חלק מהדרישות של מפרסם המודעה, כשאתם עושים הסבה מקצועית, כשאתם מעבירים את קורות החיים דרך מכר לאיש מפתח בחברה, וכשאתם פונים לתפקיד יצירתי שדורש חשיבה מחוץ לקופסה.

טיפ קטן נוסף: נסחו מכתב מקדים מקצועי אך אישי, בררו את שם האדם אליו אתם פונים וציינו את שמו.

10. בדקו שהניסוח אכן תואם למשרה

אל תשלחו את קורות החיים הקבועים שלכם באופן אוטומטי לכל משרה שמתפרסמת. עברו עליהם לפני השליחה מול פרטי המשרה ונסו להבין אם כל הכישורים, התכונות והרקע שנדרשים עבור המשרה וקיימים אצלכם, מופיעים בצורה ברורה בקורות החיים שלכם. אם לא, נסחו אותם בצורה מדויקת יותר, והוסיפו פרטים ששכחתם.

טיפ קטן נוסף: גם פרטים שנראים לכם בסיסיים הם חשובים, כמו פירוט של כל שפות הפיתוח שבהם אתם מתמצאים וכישורים נוספים שנדרשו עבור התפקידים הקודמים שביצעתם.

זהו, עכשיו רק נותר לעבור על מה שכתבתם עוד פעם אחת אחרונה, לוודא שהכל תקין, להחזיק אצבעות חזק ו.. לשלוח. שיהיה בהצלחה!

המאמר נכתב על ידי שלומית כהן - מנהלת הגיוס בחברת גוטפרינדס המתמחה בתחום השמה להייטק.

בשיתוף גוטפרינדס, בשיתוף גוטפרינדס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully