וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצליחים להתרכז? 8 טיפים לשיפור הריכוז והביצועים

בשיתוף גוטפרינדס, בשיתוף גוטפרינדס

30.7.2020 / 15:44

כל הייטקיסט מצוי מכיר את הקושי לשמור על ריכוז, חדות ויצירתיות לאורך יום העבודה הארוך, האינטנסיבי והעמוס בפרטים. למזלנו, יש מה לעשות כדי לשמור על המיקוד והפוקוס לאורך זמן ואפילו לשפר את היכולות המוחיות שלכם

ריכוז. shutterstock,
ריכוז/shutterstock

כדי לשכלל את יכולת הריכוז, להגביר את היצירתיות ולהישאר חדים ומפוקסים לאורך כל היום, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכניס את 8 הטיפים (הפשוטים) הבאים לסדר היום שלכם:

1. זה מתחיל כבר בבוקר בבוקר

לרובנו יש שגרת בוקר קבועה שאנחנו עושים כמעט על אוטומט, אבל מחקרים מראים שדווקא שילוב של שינויים קטנים לסדר הפעולות הקבוע שלכם מפעילה אזורים מסוימים במוח, משפרת את התפקוד שלו ומגבירה את העירנות. מה אתם יכולים לשנות? את הסדר הקבוע של שטיפת פנים-צחצוח שיניים-שירותים למשל, את סדר צחצוח השיניים עצמו, את הדרך שבה אתם הולכים/נוסעים לעבודה, אם אפשר, וכדומה.

2. כוחה של המדיטציה

אם התחלנו עם מחקרים, נמשיך עם מחקרים נוספים, והפעם - כאלה שבדקו את השפעת המדיטציה על המוח. נמצא שתרגול מדיטציה יומיומי, אפילו של 5-10 דקות בלבד, משכלל את זיכרון העבודה, את יכולת הריכוז ואת שאר התפקודים המוחיים. אם צפוף לכם בבוקר אתם יכולים לתרגל מדיטציה גם בערב, ההשפעה תהיה זהה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשבת או לשכב בצורה נוחה, לעצום עיניים ופשוט להתמקד בנשימות, ולחזור אליהן בכל פעם שמחשבה חולפת ומפריעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

3. כשהגוף זז הראש עובד

ברוב המקרים, כשאנחנו מקפידים על פעילות ספורטיבית שגרתית, זה נובע ממניעים שקשורים לגוף - ירידה במשקל, חיטוב, חיזוק הגוף, זירוז של חילוף החומרים וכדומה. אבל מה הקשר בין ספורט לבין התפקוד שלכם בתור ראש צוות אוטומציה או כל תפקיד אחר? לפעילות גופנית יש השפעה ברורה גם על המוח, החל משיפור משמעותי של מצב הרוח ועד לשיפור של תפקוד המוח, העירנות והריכוז. מה התדירות הרצויה? שלוש פעמים בשבוע, 30-40 דקות של פעילות אירובית, זה יעשה את העבודה.

4. מאכלים משפרי ריכוז

גם המזון שאתם אוכלים יכול להשפיע על ביצועי המוח שלכם: פירות הדר עוזרים לשמור על הריכוז, העירנות וחדות המחשבה, ושומנים בריאים כמו אומגה 3, למשל, מסייעים בשמירה על תפקוד המוח ומערכת העצבים. את שמן האומגה 3 תמצאו בעיקר בטופו, בשמן פשתן או בזרעי פשתן שלמים וגם בדגים כמו סלמון או טונה. הכמות המומלצת ליום היא 500 מ"ג אומגה 3, אבל אם אתם מתכוונים לצרוך אותה באמצעות טונה בשימורים - עשו לנו טובה ותאכלו אותה בבית, אחרת חבריכם לעבודה עלולים להתחיל לרמוז לכם על אי שביעות רצונם בצורת הצגת מודעות דרושים או רשימה של טלפונים של חברת השמה...

5. משנה מקום משפר ריכוז

זוכרים שדיברנו על שינויים בשגרת הבוקר? בדיוק מאותה סיבה כדאי לעשות שינויים גם במקום שבו אתם יושבים לאורך היום. לא, אתם לא צריכים להתחיל לשחק כיסאות מוזיקליים עם כל המשרד, אבל אחת לכמה שבועות או חודשים מומלץ לשנות את המיקום, אפילו במעט. זה ימנע מהמוח שלכם להתקבע וירענן את נקודת המבט ואת החשיבה שלכם.

6. לדעת מתי להפסיק

הפסקות הן לא בזבוז זמן אלא אמצעי משמעותי לייעול העבודה שלכם ולשמירה על ריכוז לאורך היום. נמצא שפרק הזמן המתאים ביותר לעבודה רציפה הוא כ-55 דקות, אחריהן כדאי לעשות הפסקה של 5 דקות ולחזור כמו חדשים.

7. לקום מהכיסא

יצאתם להפסקה? נצלו אותה להליכה ברחבי המשרד. הישיבה הממושכת לא עושה טוב לגוף ולבריאות ומקשה על הריכוז. ברגע שתתחילו ללכת, הדם יזרום בצורה תקינה יותר אל כל הגוף וגם למוח, ואתם תוכלו לחזור לשולחן חדים ומפוקסים יותר. ואם כבר לחזור לשולחן, הטרנד הלוהט היום הוא שולחנות עמידה, שעוזרים להימנע מישיבה ממושכת ומאפשרים לשמור על עירנות גבוהה.

8. במקום אינסטגרם - חידונים וידע כללי

ולבסוף, אחרי שנגמר יום מתיש של עבודה ואתם חוזרים הביתה לנוח, במקום לשבת שעות מול האינסטגרם, הפייסבוק וכל השאר, נצלו את הסמארטפון שלכם לתרגול של המוח. אתם יכולים להוריד אפליקציות שמעשירות את הידע הכללי כמו חידוני טריוויה ואפליקציות ללימוד שפות או לגילוי אירועים היסטוריים שקרו בתאריך של היום; או לעבוד על שיפור היכולות המוחיות שלכם עם אפליקציות של סודוקו או משחקי זיכרון. אגב, אם מישהו מכם עובד בתור Android Developer - פיתוח של אפליקציות נוספות בכיוון הזה יתקבל בברכה.


המאמר נכתב על ידי שלומית כהן - מנהלת הגיוס בחברת גוטפרינדס המתמחה בתחום השמה להייטק.

בשיתוף גוטפרינדס, בשיתוף גוטפרינדס
  • עוד באותו נושא:
  • ריכוז
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully