וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מומלץ: 5 הדברים שאתם חייבים להפסיק לעשות בקשר לממליצים

בשיתוף גוטפרינדס, בשיתוף גוטפרינדס

30.7.2020 / 15:06

זה אולי נראה לכם כמו פרט שולי וחסר חשיבות, אבל הפנייה לממליצים עשויה להיות שלב מהותי בתהליך הגיוס שלכם, ואולי אפילו להכריע את התוצאות שלו

ממליצים. shutterstock,
המלצות/shutterstock

רשימת הממליצים המצורפת לקורות החיים היא פרט שרבים ממחפשי העבודה מזלזלים בו. רוב האנשים בכלל לא חושבים שהמגייסים באמת יטרחו להתקשר לממליצים ומאמינים שגם אם זה יקרה, לא תהיה להמלצה השפעה רבה מדי על תהליך הגיוס.

אם גם אתם חושבים ככה, אנחנו שמחים שאתם כאן כי מדובר בטעות גדולה. המגייסים שלכם בהחלט טורחים להתקשר לממליצים שציינתם, הם שואלים ומתחקרים אותם לגביכם, ובחלק גדול מהמקרים נותנים חשיבות מאוד גדולה למה שהם אומרים.

למה השיחה עם הממליצים חשובה כל כך למגייסים?

קודם כל, כל מגייס לוקח בחשבון שבשביל להתקבל לעבודה שאנחנו רוצים, כולנו נוטים קצת להגזים ולייפות את המציאות, ובאופן כללי לא תמיד מצליחים להיות אובייקטיביים לגבי עצמנו (מפארים את עצמנו יותר מדי או להיפך - ממעיטים ביכולות של עצמנו). שיחה עם צד שלישי שמספר עליכם עוזרת למגייסים לקבל תמונה אמיתית יותר לגבי מי שאתם ולגבי העבודה מולכם.

מטרה נוספת של המגייסים בשיחה עם הממליצים היא לנסות לקבל תשובות על כל מה שנשאר לא ברור אחרי הריאיון - אולי הם לא הצליחו להבין בדיוק מי אתם, אולי נשארו להם סימני שאלה בנוגע לפרטים מסוימים או אפילו חששות לגביכם שאותם הממליץ יכול לחזק או לפוגג. מעבר לזה, רוב המגייסים ינסו לברר עם הממליצים מה בדיוק נדרש מכם בתפקיד הקודם ואיך עמדתם בדרישות כדי להבין כמה אתם יכולים להתאים לתפקיד שאותו הם רוצים לאייש.

השיחה בין המגייס לממליץ נמצאת לגמרי מחוץ לשליטה שלכם ותלויה אך ורק במה שהממליץ שלכם יבחר להגיד, ולכן כל כך חשוב לבחור אותו כמו שצריך. כדי שתוכלו לעשות זאת ולהימנע מהטעויות (הקריטיות!) שכל כך הרבה אנשים עושים, חשוב שתדעו מהם חמשת הדברים שפשוט אסור לכם לעשות עם ממליצים:

1. לא לחשוב מראש על ממליצים

להגיע לראיון בלי שהכנתם מראש רשימת ממליצים זו טעות גדולה שעשויה לתת למראיין את הרושם שאתם לא מקצועיים מספיק ושלא התכוננתם כראוי לראיון. כדי להגיע מוכנים ולשדר את הרושם הנכון, חשוב להכין מראש לפחות שני שמות.

בכל זאת שכחתם והגעתם לראיון בלי ממליצים? אל תתרגשו, פשוט תגידו למראיין שאת פרטי הממליצים תעבירו בהמשך היום, ותתנהגו כאילו זו היתה התכנית שלכם מראש. אנחנו מבטיחים לא לספר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

2. לחשוב על ממליצים, אבל להגיע למסקנה שאין לכם כאלה

בשוק העבודה של היום, לגשת לראיונות בלי שני שמות (לפחות!) של ממליצים פשוט לא נראה רציני. רק על זה אתם יכולים להיפסל. מה עושים? קודם כל, משתדלים לא לשרוף גשרים ולזכור שהאנשים שאתם עובדים איתם היום יהיו הממליצים שלכם מחר.

שנית, בולעים את האגו ופונים בכל זאת לבוס מהעבודה הקודמת, גם אם זה נגמר לא טוב או אם אתם חוששים שהשארתם רושם לא נכון. ממרחק הזמן, תתפלאו לגלות שאנשים זוכרים לכם בעיקר את הדברים הטובים. אם זו לא אפשרות, גם המלצה חמה של קולגה או לקוח יכולה לעזור.

אם גם את זה אין לכם - זה הזמן לעשות חשבון נפש רציני! ועכשיו ברצינות - נסו להגיע למשרות שאתם רוצים באמצעות חברות השמה להייטק. זה תמיד יכול לעזור ובמיוחד במצב כמו שלכם, שבו לא תזיק מילה טובה מנציג מקושר של חברת השמה מוערכת.

3. לציין שמות של ממליצים לא רלוונטיים

אחת הטעויות הכי נפוצות שמחפשי עבודה עושים היא לצרף שמות של ממליצים שכל קשר בינם לבין העבודה אליה הם מתראיינים הוא מקרי בהחלט. אם אתם מתמודדים על תפקיד של מפתח Angular, למשל, לתת את השם של המורה שלכם ביסודי זה ממש לא מתאים.

בנוסף, אל תנסו לייצר רלוונטיות בכוח - אם עבדתם פעם כאחמ"שים בבר השכונתי ואתם חושבים שמישהו ירצה לשמוע על כישורי הניהול שהפגנתם אז לטובת תפקיד של ראש צוות DevOps - התשובה היא לא, ממש לא. נסו להבין איך למצוא לפחות ממליץ אחד מולו עבדתם בתפקיד דומה או באותו התחום. אין אפילו אחד? אין ברירה אלא לחזור לסעיף הקודם.

4. לא לשמור על קשר עם הממליצים שלכם

יש לכם ממליצים והם רלוונטיים אבל הפעם האחרונה שהייתם איתם באיזשהו קשר היתה לפני שנים? אתם לא רוצים שחמש הדקות הראשונות של השיחה עם המגייס יהיו ניסיונות של הממליץ להיזכר מי אתם בכלל ומאיפה אתם מכירים.

חשוב תמיד לזכור שכל אדם שיש לכם איתו קשר מקצועי יכול להיות איש מפתח בעתיד שלכם. אם יש לכם איש מפתח כזה, מישהו באמת מרשים שיכול להיות ממליץ משמעותי, כדאי לשמור איתו על קשר אישי ככל האפשר. אתם לא חייבים להפוך לחברים טובים, מספיק להתעניין בשלומו ולפתח שיחה קצרה מדי פעם, אולי להיפגש אחת לכמה זמן ואפילו לשמור על קשר ברשתות החברתיות.

5. לא ליידע את הממליץ שציינתם את שמו

חוץ מלשמור על קשר עם הממליץ, חובה ליידע אותו שציינתם את שמו ושמצפה לו, ככל הנראה, שיחה מהמגייס. כדאי לומר לו באיזו חברה מדובר ועל איזה תפקיד, כדי שיידע מה מההיכרות שלו איתכם יכול להיות רלוונטי לשיחה ויוכל לבחור מה להגיד כדי באמת לעזור לכם.

אם הקשר ביניכם מאפשר זאת, אל תתביישו לשתף אותו במה שהייתם רוצים שיגיד, ואם הרגשתם שבראיון עצמו או לאורך תהליך הגיוס היו לכם רגעים או אלמנטים פחות מוצלחים, בקשו ממנו לנסות לחזק את הצדדים האלה שלכם במסגרת השיחה.

עכשיו, כשאתם יודעים להימנע מכל הטעויות הכואבות שעשו אחרים, אתם באמת מוכנים לצאת לדרך. בהצלחה!

המאמר נכתב על ידי שלומית כהן - מנהלת הגיוס בחברת גוטפרינדס המתמחה בהשמה להייטק.

בשיתוף גוטפרינדס, בשיתוף גוטפרינדס
  • עוד באותו נושא:
  • המלצות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully