וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקפיץ את ערך הדירה כאן ועכשיו

בשיתוף קיילין את שניטמן ייזום, בשיתוף קיילין את שניטמן ייזום

29.7.2020 / 16:10

סוגיית מחירי הדירות בישראל בעקבות משבר הקורונה מעסיקה רבים - חברות בנייה, משקיעים וכמובן את בעלי הדירות עצמם. אולם על דבר אחד אין עוררין, ערכה של דירה בישראל תמיד עולה כאשר מתווספת לה מרפסת חיצונית.

קיילין את שניטמן ייזום. יח"צ,
קיילין את שניטמן ייזום/יח"צ

עד כמה עולה השווי של הדירה בעקבות הוספת מרפסת?

רבים נוהגים לחשב זאת על פי נוסחה שבה שווי מ"ר במרפסת שווה ערך ל-50% משווי מ"ר בנוי בתוך הדירה, כך שמדובר בהשבחה של כ- 10% נוספים לערך.

כדי ללמוד יותר על עולם הוספת מרפסות בישראל, מפיק חבר המערכת שוחח עם האדריכל איל קיילין, בעלים משותף בחברת "קיילין את שניטמן" -מומחים למרפסות פלדה. את פרויקט הוספת מרפסות פלדה הראשון בארץ ביצעה החברה כבר לפני 20 שנה בשד' דוד המלך 47 ת"א ומאז ועד היום הקימה אלפי מרפסות נוספות.

בשיחתו עם קיילין, שמע חבר המערכת על תוספת והרחבה של מרפסות ושימוש בשלד פלדה. חברת "קיילין את שניטמן" הוקמה לפני כ-40 שנה ומאז בנתה מאות אלפי מטרים של בנייה מתועשת (שלד פלדה) וקונבנציונלית בישראל, כולל פרויקטים הנדסיים, מפעלים, משרדים, מרכזים לוגיסטים, אולמות מסחר ותעשייה, מתחמי בילוי וספורט, מוסכים, חניונים ועוד. החברה פעילה בכל הנוגע לחיזוק מבנים לרעידות אדמה, הרחבות למבנים לפי תמ"א 38 ומתמחה בהוספת מרפסות פלדה לבניינים רבי קומות.

בעלי החברה ומנהליה הם דניאל ואיל, אב ובנו. דניאל מהנדס אזרחי בוגר טכניון חיפה ואיל אדריכל במקצועו, בוגר אוניברסיטת תל אביב.

קיילין את שניטמן ייזום. יח"צ,
קיילין את שניטמן ייזום/יח"צ

פגשתי את איל במטה החברה בראשון לציון, ממנו למדתי כי ישנם שני סוגים של הרחבה ותוספת מרפסות: שימוש בשלד בטון ושימוש בשלד פלדה - בו הם מתמחים. היתרונות הבולטים בבניית שלדי פלדה מתועשים לעומת שלדי בטון הינם מהירות ודיוק הביצוע, עבודה שקטה ונקיה יותר לדיירי הבניין ולסביבה הקרובה.

כמו כן סוג ואופי העובדים המועסקים בבנייה בשלד פלדה הינם ברמה יותר גבוהה מהפועלים בבניה פשוטה מבטון. מדובר בנקודה חשובה שכן הפועלים יסתובבו ויעבדו בקרבה ובצמידות עם דיירי הבניין במשך מספר חודשים ויש להקפיד על חומר אנושי איכותי. יתרון נוסף לבניה בשלד פלדה הוא היכולת הגבוהה לבקרת איכות על הרכיבים המיוצרים במפעל, כגון: בדיקות טיב הריתוכים ואיכות הגלוון כהגנה נגד חלודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קיילין את שניטמן ייזום. יח"צ,
קיילין את שניטמן ייזום/יח"צ

רכיבי השלד פלדה למרפסות מגיעים ממפעלי הייצור והגלוון מוכנים להרכבה במידות מדוייקות ומורכבים באמצעות ברגים במהירות ויעילות גבוהה באופן שקט וללא הפרעות לדיירים. בהתאם לכך תהליכי הוספת מרפסות פלדה נמשכים כ-40% בלבד מהזמן הנדרש להוספת מרפסות בטון.

שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר מתלבטים בין מרפסות פלדה לבטון הוא שהשימוש בשלד בטון כרוך בתוספת משקל עצומה על הבניין הקיים ויסודותיו לעומת שימוש בשלד פלדה אשר המשקל העצמי שלו זניח. לא כל בניין יוכל לשאת בתוספת העומס של המשקל העצמי של הבטון. המשקל העצמי הגבוה של הבטון מחייב ליצור יסודות חדשים לשם הוספת המרפסות.

מעבר לעלות הכספית הגבוהה הכרוכה בפעולה זו, ישנם הרבה מקרים שלא ניתן להוסיף יסודות חדשים, עקב אילוצים שונים כגון מרתפים, חניות, קומת מסחר, בעיות גישה לציוד לביצוע היסודות וכו' ואז ניתן להוסיף רק מרפסות בעלות שלד פלדה.

מכיוון שלאורך תהליך בניית המרפסות, הבניין הופך לאתר בנייה, חשוב להעסיק חברה אמינה בעלת ניסיון בתחום המוגדר של מרפסות הפלדה תוך בדיקה והקפדה שהחברה שנבחרה הינה "קבלן רשום" ב"פנקס הקבלנים" ובעלת סיווג מתאים.

לבסוף ובעל המשמעות החשובה ביותר- לוודא שהחברה מעסיקה באופן ישיר צוות ניהול ופיקוח הנדסי המסוגל להבחין, להגדיר, לנתח ולפתור בבניין הקיים בכדי להימנע מנזקים שיכולים לסכן את יציבות המבנה כיום.

יש לציין שבענף הוספת מרפסות פועלים "שחקנים" שאינם קבלנים ואינם רשומים על פי החוק, מעבר לעובדה שהעסקתם הינה עבירה חמורה על החוק, דיירי הבניין עלולים למצוא את עצמם תקועים בתוך אתר בנייה שבו מתבצעות עבודות באופן לא מקצועי, ללא שליטה על איכות ואופן ביצוע העבודות וללא הכיסויים הביטוחיים והבטיחותיים הדרושים על פי החוק המבטיחים סיום מוצלח של הפרויקט.

ישנם לא מעט מקרים קבלנים ו/או מבצעים תוספת מרפסות "נפלו" ופשטו את הרגל ו/או עזבו בניינים ודירות לפני השלמת כלל העבודות שהתחייבו לבצע, או שעקב סכסוך בין הקבלן הראשי לבין קבלן משנה מטעמו, העובדים עזבו את האתר בטרם סיימו עבודתם וגם אז מי ששילמו מחיר כלכלי ונפשי כבד היו הדיירים, על כך אייל סיפר: "בשנים האחרונות קיבלתי פניות רבות מצד דיירים בקשר לקבלנים שהועסקו לצורך הוספת מרפסות ועזבו את האתר לפני גמר העבודה כאשר המרפסות לא הושלמו, אך אין באפשרותנו להיענות לבקשות אלה, מכיוון שאין בידינו היכולת לבדוק באיזו איכות בוצעו העבודות על ידי האחרים, נושא שכרוך באחריות על חיי אדם ורכוש".

קיילין את שניטמן ייזום. יח"צ,
קיילין את שניטמן ייזום/יח"צ

תוספת של מרפסת זה לא מוצר מדף אלא פרויקט שיש לתכנן ולהנדס לכל בניין באופן ספציפי ופרטני ואנחנו עושים זאת תוך כדי עריכת סקר לבירור היכולת של השלד והביסוס של הבניין הקיים לשאת בעומסים המוספים ובהתאם לבצע תכנון הנדסי מותאם לדרישות התקנים כדי להבטיח את יציבות ושלמות הבניין תוך הימנעות בפגיעה או נזק לקיים.

זו לא עבודה שמניחים בה כמה קורות פלדה, אלא עבודה הנדסית מורכבת שאין בה מקום לטעויות ולא ניתן ליטול שום סיכון. מרפסת בונים פעם אחת בחיים, קשה מאד לתקן טעויות בתהליך וכמו כל דבר בחיים - על מה שקונים בזול משלמים ביוקר.

בימים אלו הפעילות של "קיילין את שניטמן" מתמקדת בעיקר באזור גוש דן.

לפני סיום שאלתי את אייל מדוע הם מתמקדים בהוספת מרפסות מפלדה ולא מבטון, הוא הסביר: "מבחינתנו היתרון היחיד של הבטון שמדובר בחומר זול, אבל יש לו הרבה יותר חסרונות לעומת השימוש בפלדה האיכותית. אנו מתמקצעים בהצלחה בתכנון ובניה בשלד פלדה כבר כ-40 שנה ומביאים המון ערך מוסף ו"סודות מקצועיים" בשימוש בחומר זה. הוותק והניסיון בהרבה שיטות אלו מעניקים לנו יתרון עצום על פני כל המתחרים שלנו שרובם הגיעו לענף הוספת המרפסות מעולם שיפוץ חזיתות בניינים ואין להם רקע או הכשרה הנדסית הנדרשת לביצוע פרויקטים מורכבים אלו".

"קיילין את שניטמן ייזום", היתה לי פגישה מרתקת עם איש מקצוע מדופלם ממנו למדתי המון על עולם הוספת מרפסות בישראל.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון: 03-9619640

אתר החברה

בשיתוף קיילין את שניטמן ייזום, בשיתוף קיילין את שניטמן ייזום
  • עוד באותו נושא:
  • מרפסות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully