וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמות בתחום הנדל"ן למגורים בעידן הפוסט קורונה

בשיתוף הומלנד - בית ממכר נכסים, בשיתוף הומלנד - בית ממכר נכסים

28.7.2020 / 12:04

הקורונה עתידה לגרום לשינויים בתחום הנדל"ן. איך ישפיע השינוי בשוק העבודה על מחירי הדירות?

שוק הנדל"ן. הומלנד - בית ממכר נכסים,
נדל"ן/הומלנד - בית ממכר נכסים

שוק הנדל"ן הישראלי צפוי לעבור שינויים משמעותיים בעקבות משבר הקורונה והשפעותיו על שוק העבודה. השינויים בשוק הנדל"ן המסחרי וחללי העבודה בפרט, הולכים להשפיע בצורה עקיפה וישירה גם על שוק הנדל"ן למגורים. חברות רבות כדוגמת גוגל, פייסבוק, אמזון וחברות טכנולוגיה רבות כבר הודיעו על כך שימשיכו לאפשר לעובדים לעבוד מהבית גם ביום שלאחר משבר הקורונה. חברות רבות ראו שתפוקת העובדים נשארה יעילה ושאין צורך בתחזוקה של משרדים ענקיים ויקרים. השאלה הנשאלת היא האם מקצועות יותר מסורתיים שנדרשו בפעם הראשונה לעבוד מהבית כמו רו"ח, עורכי דין, רופאים וכו' יאמצו גישה זו.

בהומלנד מאמינים שלשאלה זו יש השפעה ישירה על תחום הנדל"ן למגורים, אם מאות מעסיקים ועובדים עצמאים יחליטו לאמץ את מסלול העבודה מהבית, אנחנו נחזה בעליה בביקוש לדירות גדולות ומרווחות יותר עם חדר עבודה נוסף, במיוחד אם שני בני הזוג יעבדו מהבית אזי יעלו הביקושים לדירות עם שני חדרי עבודה נפרדים. הדבר יכול לגרום לעליה בביקושים לדירות, ובכך לגרום לשינוי מגמה ודחיפת מחירי הנדל"ן למגורים וכן דירות להשכרה בתל אביב בפרט, לרמות גבוהות יותר.

כנראה שגם נראה השפעה הפוכה על מחירי הדירות בשל רמות האבטלה הגבהות וחוסר היכולת של אוכלוסיות רבות לעמוד בהחזרי המשכנתאות. כיום רשומים בשירות התעסוקה כ-847,956 דורשי עבודה, מהם 579,991 בחל"ת. האם בקרוב השוק יהיה מוצף בדירות שנמכרות על ידי כונסי נכסים?

בהומלנד רואים גם את האפשרות שהאנשים ייקחו החלטה חכמה ויצליחו לממש את הנכסים עוד לפני המשבר הכלכלי המחכה לנו בפינה. אך מצד שני, בהומלנד סוברים שמדינת ישראל תצא מהמשבר מחוזקת, הכלכלה תחזור אט אט לרמות הפעילות שהיו קיימות טרום המשבר, כמו כן אנחנו נזכה לראות גלי עלייה של ישראלים ויהודים בעליי ממון מארצות הברית ואירופה אשר יבינו את החשיבות של החזקת נכס במדינת ישראל כנכס למקרה חרום והגנה מיום הדין שיכול להגיע כל יום. אם אופציה זו תתממש, אנחנו נחזה בדחיפה חזקה של השוק ועלייה של מחירי הדיור. ניתן לראות שהנתונים כבר תומכים בכך ששוק הדיור ושוק התיווך בתל אביב יישאר יציב ואף בטווח הארוך מחירי הדיור יעלו, כך על פי הנתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אפילו בשיא המשבר מהשוואת העסקאות שבוצעו בתקופה זו קרי מרץ 2020 -אפריל 2020, לעומת מרץ 2019-אפריל 2019, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-3.5%.

הכותב הוא יוסף סיונוב, בעלי הומלנד - בית ממכר נכסים.

בשיתוף הומלנד - בית ממכר נכסים, בשיתוף הומלנד - בית ממכר נכסים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully