וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצות משפחתיות מהטבע: תרופות סבתא לשיעול שכדאי לאמץ

בשיתוף פרמה גורי, בשיתוף פרמה גורי

28.7.2020 / 11:25

שיעול יבש עלול להיות סימן למחלה רצינית שיש לבדוק אבל יכול להיות גם מטרד לא קטן בחיי היום יום. תרופות סבתא אלה עשויות לסייע

תרופות סבתא. RF123,
תרופות סבתא/RF123

שיעול הוא לא מצב נעים ויכול מאוד לפגוע בתפקוד וברווחה הכללית. לעיתים שיעול מבשר על בעיה בריאותית כלשהי ולעיתים הוא נוצר בעקבות זיהום אוויר או כ"שאריות" של מחלה. בחודשים האחרונים שיעול יבש מופיע גם כאחד מהתסמינים הבולטים של מחלת הקורונה.

רבים סובלים מתופעה של שיעול יבש שאינה מלווה בליחה וילדים רבים סובלים מתופעה של שיעול נבחני, שנשמע כמו נביחה (ומכאן שמו) ועשוי להטריד מאוד את מנוחתם ובמיוחד לפגוע בשנת לילה תקינה.

לאחר שווידאתם כי לא מדובר בהופעה של מחלה רצינית כגון הקורונה, הבשורות המעודדות הן שיש תרופות סבתא שונות להתמודדות עם שיעול טורדני שכדאי לבחון. אלה מבוססות על צמחי מרפא, תבלינים ומני מטעמים שניתן למצוא במזווה ולרקוח במהירות.

אילו תרופות סבתא מוכרות בהקשר של טיפול בשיעול?

נפלאות הדבש

תודה לדבורים על כך שהן מפיקות דבש, כי הדבש לפי מתכוני הסבתות לאורך הדורות, יכול לסייע מאוד בטיפול בגרון דואב וגם בשיעול ועל אחת כמה וכמה אם השיעול גרם לגרון מעקצץ או מגרד. הדבש הינו בעל תכונות אנטי בקטריאליות וכדי להעצים את האפקט החיובי שלו על השיעול כדאי לשלב אותו עם פלפל שחור הממריץ את זרימת הדם והריר. ניתן לטחון פלפל טרי ולערבב עם שתי כפות דבש, מים רותחים ולהוסיף גם לימון סחוט לספל.

אפקט אנטי דלקתי עם ג'ינג'ר

מי שטרם ניסה את הג'ינג'ר שנשים הרות רבות מכירות כמשפר את תחושת הבחילות, מוזמן לגלות את השפעתו החיובית גם בסיוע בהתמודדות עם שיעול. לג'ינג'ר תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לסייע הן בשיעול והן בתמיכה במערכת החיסונית כאשר אפשר לצרוך אותו במגוון ווריאציות הן כפרוסה לחליטה במים חמים והן כאבקת ג'ינג'ר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מוכנים לגרגר מים עם מלח?

אומנם מדובר במתכון לא טעים במיוחד, אבל מסתבר שפעולת הגרגור של מים עם מלח לשטיפת הגרון עשויה לסייע עם תחושת גרד ולהרגיע שיעול טורדני. ערבבו כוס מים פושרים עם כפית מלח, גרגרו ואל תבלעו. המלח יכול לסייע גם בהפחתת נפיחות בגרון.

טימין שווה המון

טימין הוא עוד צמח שהסבתות משבחות בכל הנוגע להרגעת שיעולים קדחתניים וגם יכולה להועיל בכל הנוגע להקלה בדרכי הנשימה העליונות ובחיזוק המערכת החיסונית. היא בעלת תכונות אנטי בקטריאליות ונוגדת עוויתות. אפשר לחלוט או לרסק ולשתות עם מים רותחים. כדאי לצרף למתכון גם לימון סחוט וכפית דבש אם הטעם אינו לשביעות רצונכם (ובמיוחד אם הילד מסרב לשתות טימין במים).

הוסיפו שמן

שמנים רבים בעלי סגולות מרפא ונחשבים לאחת מתרופות הסבתא הנפוצות במיוחד שמן אקליפטוס לו מיוחסות סגולות שיכולות לסייע בכל הנושא של שיעולים קדחתניים. ניתן להשתמש בשמן אקליפטוס במספר צורות בין אם בהוספת מספר טיפות שמן למכשיר האדים (שהאדים כשלעצמם יכולים מאוד לעזור בהרגעת השיעול), התזת טיפות שמן על גבי הכרית או עיסוי בית החזה בשמן אקליפטוס.

שימו לב לתגובות אלרגיות במידה ויחולו כאלה בעקבות שימוש בתרופות סבתא.

גלשו למאמרים נוספים בנושא תרופות סבתא לשיעול שכדאי להכיר באתר פרמה גורי

בשיתוף פרמה גורי, בשיתוף פרמה גורי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully