וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו לא רק הקורונה, זו ההתנהלות הכלכלית שמפילה עסקים

בשיתוף רו"ח חיים רוט, בשיתוף רו"ח חיים רוט

27.7.2020 / 10:53

רבים מפנים אצבע מאשימה לממשלה לאחר שעסקיהם קרסו בעקבות משבר הקורונה, אך האשמה נעוצה גם בדרך בה ניהלו את העסק

חיים רוט. יח"צ,
רו"ח חיים רוט/יח"צ

בשבועות האחרונים אנחנו עדים לקול צעקה רמה מצד בעלי חברות, עסקים ועצמאיים אשר מפנים אצבע מאשימה כנגד המדינה כי הפקירה אותם בעקבות משבר הקורונה. כותרות העיתונים מספרות על עוד ועוד בתי עסק קורסים ונשאלת השאלה, האם זוהי רק הקורונה שגרמה להתרסקות הכלכלית של מי שזועקים לעזרה?

לדברי רו"ח חיים רוט, מנכ"ל "כהן רוט ניהול פיננסי", האצבע המאשימה של רבים כלל לא הוגנת, אלא עסקים רבים כשלו בתחום הכספי והניהולי עוד קודם למשבר הקורונה. בשיחה מרתקת למדנו על התנהלות כספית כושלת של מי שלא ידעו לתכנן נכון קדימה, על משאים ומתנים הרסניים מול הבנקים ועוד.

חיים רוט, בן 40, הוא רואה חשבון, חשב ומנהל כספים במקצועו. רוט בוגר תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מהמרכז האקדמי רופין ובעל תואר שני בחשבונאות מאוניברסיטת בר אילן ובשנים הראשונות לדרכו המקצועית כיהן כ"מנג'ר" באחד ממשרדי רואי החשבון הגדולים בישראל.

חיים רוט. יח"צ,
רו"ח חיים רוט/יח"צ

במסגרת תפקידו עסק בין היתר בליווי עסקאות, כתיבת חוות דעת מקצועיות, פתרון סוגיות מיסוי מקצועיות ועוד.

לאחר שצבר ניסיון גדול כשכיר בשתי חברות ציבוריות החליט לעבור לעולם העסקי ומאז הוא והצוות שלו מלווים ועובדים עם חברות פרטיות וציבוריות.

על הטעויות הנפוצות ביותר של חברות הוא סיפר: "טעויות שכיחות של חברות פרטיות באות לידי ביטוי בכמה מובנים, אי ניהול תזרים מזומנים, חוסר במעקב שוטף אחר התוצאות, היו מקרים שנתקלתי בחברות שכלל לא בנו לעצמם תקציב מוגדר אלא חיו מהיום להיום, בדיוק כמו חלק נכבד מבתי האב בישראל.

ההתנהלות הזו שבה מתגלגלים ואומרים "יהיה בסדר" בסופו של דבר מובילה להפסדים וחנק אשראי כמו במשבר הקורונה האחרון".

הפעילות העכשווית של רוט היא להעניק למנכ"לים ולבעלי חברות שקט נפשי, בעוד אלו מנסים להתרחק כמה שניתן מענייני אדמיניסטרציה, פיננסים ובנקים כאשר מפזרים סמכויות כלפי מטה, רוט נמצא שם כ"מתריע אנושי" במידה ומזהה סטייה מהתקציב שהוא בונה עם הלקוחות בתחילת כל שנה.

"כאשר חברה שוכרת או מעסיקה איש מקצוע בתחום מסוים, כמו הנהלת חשבונות או ניהול, אותו אחד לא רואה את התמונה הגדולה אלא מתמקד במשימות היום יומיות שלו. מנהל כספים רואה את התמונה הכוללת, בונה אסטרטגיה פיננסית שתתאים לאסטרטגיה העסקית של החברה ונותן פתרונות מהירים לבעיות", סיפר רוט והוסיף, "כאן אני נכנס לתמונה, כיד ימינו של המנכ"ל או בעל העסק, כאשר שומר על העסק ועל בעליו ללא פשרות, נותן להם את השקט הנפשי להתמקד בעסק, להוביל ולקדם אותו לרמה הבאה".

הפעילות של רוט באה לידי ביטוי גם בליווי שמעניק לחברות הציבוריות, כאשר עוזר להם להתמודד עם העומס העצום שנמצא בשטח מעבר לאתגרים השוטפים כמו כל עסק רגיל. "לחברות הציבוריות ומעבר לשגרת היום השוטפת ומאתגרת, יש את החובה לדווח לציבור הרחב על הנעשה בחברה וקשה מאוד לעשות גם וגם, לכן התרומה שלי היא להוריד מהם לגמרי את נושא הדיווחים והדוחות כספיים", הסביר רוט.

ביקשנו מרוט מספר טיפים שיכולים לעזור לכל בעל חברה קטנה או גדולה שקורא את הכתבה, הוא בחר להציג שניים עיקריים, הראשון הוא כיצד להתנהל נכון מול בנקים. "בנקים אוהבים תוכניות עסקיות, מספרים וטבלאות אקסל מסודרות, לכן אסור להגיע לפגישה בבנק מבלי להיות מסודרים ובקיאים במספרים, אלא לדבר עם בנקים בשפה הזו שהם מבינים, נקרא לזה "שפה בנקאית". כאשר ישנו יועץ פיננסי שמכיר את התנהלות החברה מבפנים ומכיר את כל המספרים המדוייקים, הוא יכול לקצר זמן ושיחה אל מול הבנקים כאשר מבקשים לקבל דיווחים שיכולים להיות קריטיים".

הטיפ השני הוא הצורך בתחזית של תזרים המזומנים. "החוזק הפיננסי של עסקים בא לידי ביטוי בזכות ניהול נכון של תזרים המזומנים. עסק בתחילת הדרך הוא כל כך שביר, כך שכל תזוזה קטנה יכולה להפיל אותו, אבל גם אם יש עסק חי ונושם שמרוויח יפה במשך מספר שנים, עדיין חייבים להיות עם היד על הדופק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לכל אלו אני ממליץ על בנייה של תחזית תזרים לפרקי זמן קצרים כל הזמן, בין חודשיים עד ארבעה חודשים קדימה, כך אפשר לנוע בזהירות ובחוכמה ואם נתקלים באיזו צרה שיכולה לצוץ בהפתעה, יש מספיק מרווח נשימה להיערך מראש".

בעלי עסקים, אם גם אתם נתקלתם בקשיים בעקבות משבר הקורונה הנוכחי עוד מוקדם להרים ידיים, פנו למי שיכולים לעזור לכם לנתב את העסק לדרך המלך.

לפניה ישירה לרו"ח חיים רוט:

haim@cohenrot.com

052-3772399

בשיתוף רו"ח חיים רוט, בשיתוף רו"ח חיים רוט
  • עוד באותו נושא:
  • ניהול
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully