וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתחיל מחדש: יועצת הזוגיות דורית אבן שרון סוללת את הדרך לזוגיות מאושרת בפרק ב'

בשיתוף דורית אבן שרון, בשיתוף דורית אבן שרון

27.7.2020 / 9:42

זוגיות פרק ב' מביאה איתה אתגרים מיוחדים שהתגברות עליהם הכרחית כדי ליצור זוגיות בריאה ומשפחה חדשה

דורית ורונן. יח"צ,
דורית ובן זוגה רונן/יח"צ

"לא טוב היות האדם לבדו". האדם הוא יצור זוגי מטבעו הזקוק לקשר אנושי חם, לחיבור עם אדם נוסף, משמעותי ואכפתי. בשל כך, רוב האנשים ירגישו בזוגיות שלמים ובטוחים יותר. עם זאת, מחקרים מצביעים על כך שבשנים האחרונות אחוז הזוגות המתגרשים הולך ועולה. רבים האנשים שבוחרים להתחיל בזוגיות פרק ב' מתוך מחשבה אופטימית שהיא תהווה תיקון למערכת היחסים הקודמת שעלתה על שרטון, אך בפני זוגיות זו עומדים אתגרים כבדי משקל שעלולים לנפץ את האשליה.

כדי להתמודד עם אתגרים אלו, זוגות רבים פונים אל יעוץ זוגי. שוחחנו עם דורית אבן שרון, יועצת זוגית עתירת ניסיון שמתמחה בזוגיות מאושרת בפרק ב', במטרה להבין כיצד ניתן לסלול את הדרך לזוגיות מאושרת בפרק ב'. דורית בעלת תואר שני בחינוך, מגשרת מוסמכת, מנחה סדנאות וקבוצות לפיתוח אינטיליגנציה זוגית וסופרווייזר בהכשרת יועצים זוגיים.

איך הגעת לתחום היעוץ הזוגי?

"בשבע שנים האחרונות אני חיה בזוגיות מאושרת של פרק ב'. יחד עם בן זוג מדהים הקמנו משפחה חדשה בהרמוניה. למזלי הרב, בעקבות תהליך הבשלה ממושך שחוויתי במסגרת תהליך הגירושים שלי לפני כ 12 שנים, צברתי המון ידע וחוסן נפשי שגרמו לי להתגרש ממקום שלם. מתוך האתגרים והכשלים שחוויתי בחוויה האישית שלי, הבנתי עד כמה זה מאתגר לעיתים לצלוח את האתגרים בזוגיות פרק ב'. ידעתי מהם השלבים בזוגיות וכמה חשוב לדעת אותם. יש הבדל קריטי בין שלב ההתאהבות, אשר בו המוח מוצף דופמין, לבין יצירת מערכת יחסים אוהבת ומאריכת ימים, מלאה בהתבוננות הדדית, התחשבות והנאה משותפת. הידיעה ממקור ראשון שיש כזה דבר, שאפשר לצלוח קשיים ולייצר בעצמי את השקט הפנימי ואת התרוממות הרוח שמלווה אותנו בתוך קשר רומנטי מפרה ועוצמתי מאפשרת לי להיות אופטימית ונחושה עבור זוגות שמגיעים עם מערכות יחסים מורכבות ומתסכלות."

דורית אבן שרון. יח"צ,
דורית אבן שרון/יח"צ

מהן הטעויות שלמדת מפרק א' על זוגיות שאסור לחזור עליהן בפרק ב'?

"אחת הטעויות המרכזיות טמונה בנטייה שלנו להאשים תמיד את הצד השני בכל מה שלא עובד. עלינו להכיר בכך שהאשמה מתחלקת בצורה שווה בין שני הצדדים, לקבל את האחריות על החלק שלנו וללמוד מהטעויות שביצענו שהובילו לפירוק הקשר. הצלחה בפרק ב' תלויה במודעות שלנו ובתהליך הלמידה שלנו במהלך משבר הפרידה מהנשואים הראשונים."

מהם הקשיים האופייניים לזוגיות בפרק ב'?

"ישנם חמישה אתגרים מרכזיים הגורמים למרבית הפרידות בזוגיות פרק ב'.

האתגר הראשון הינו עניין השייכות והנאמנות. אנחנו מוצאים את עצמנו המון פעמים "תקועים" באמצע בין הילד שלנו לבין בן הזוג. התחושה כאילו נוצרת "תחרות" על כמות ואיכות תשומת הלב שאנו מעניקים לכל אחד מהצדדים. הפתרון הוא להקדיש תשומת לב פרטית כל אחד לילדיו שלו ואחד לשני בתוך הזוגיות. על מנת שהמשפחה החדשה תתפקד בצורה חיובית עלינו להעניק את תשומת הלב הראויה לכל אחד מהצדדים, לפי צרכיו. זמן משפחתי הוא חשוב, אך כל הורה צריך גם ליצור זמן איכות לחוויות משותפות רק עם הילדים הביולוגיים שלו. אני ובעלי משתדלים אחת לתקופה לצאת לחופשה כל אחד עם ילדיו הביולוגיים בלבד. כמו כן, חשוב כמובן לבלות זמן איכות עם בן הזוג ללא הילדים, על מנת להמשיך לשמר את הזוגיות.

האתגר השני הינו ההבדל בין חווית המבוגרים לחווית הילדים בתוך המשפחה. עבור בני הזוג, הזוגיות היא מתנה גדולה. עבור הילדים המצב בהתחלה מפחיד ומבלבל ולעיתים אף מעמיד אותם בדילמה של נאמנות מול ההורה השני. בני הזוג מאוד רוצים שהילדים ישמחו בשבילם, אך חשוב להבין כי בתחילת הדרך כמות החששות רבה מידי. כאשר ההורה דורש מהילד לשמוח עבורו, זה עלול ליצור אצל הילד תחושה שמה שעובר עליו איננו לגיטימי, לכן צריך להרגיע את הילד, לתת מקום ולאפשר לו לדבר על החששות ולהסירם עם הזמן.

האתגר השלישי הוא בניית התרבות המשפחתית המשותפת. חשוב להבין כי בני הזוג מגיעים משתי תרבויות שונות. לכל משפחה יש את הצביון התרבותי שלה - כיצד חוגגים ימי הולדת, חגים, הנאות ובילויים משותפים. במשפחה החדשה שנוצרת בפרק ב' חשוב לשלב בין שתי התרבויות השונות וליצור בהדרגה ועם המון כבוד, תרבות משפחתית חדשה.

שני אתגרים נוספים: נוכחות בני הזוג לשעבר והפגיעות שאנשים נושאים עימם מפרק א', דורשים התייחסות במהלך היעוץ.

דורית אבן שרון. יח"צ,
דורית אבן שרון/יח"צ

כיצד את מסייעת לזוגות לצלוח את האתגרים הללו ובעיות נוספות שצצות במהלך המפגשים?

"ראשית, מחקרים מצביעים על כך שהזמן הממוצע שלוקח למשפחה חדשה של פרק ב' להתגבש לכדי משפחה שמחה ומתפקדת נע בין 4-7 שנים. זהו תהליך מורכב שדורש זמן, ולא ניתן לדחוס אותו למספר חודשים בודדים. זוגות שמגיעים אליי לייעוץ מקבלים כלי עבודה, ידע חשוב, לומדים איך להתאים את הציפיות שלהם זה מזה, מה הדרך שעליהם לעשות יחד כדי לחיות יחד באהבה גדולה, שלווה, שמחה והתלהבות, תוך כדי הבניה והאתגרים. יחד אנחנו סוללים את הדרך לזוגיות שמהווה עבור שני בני הזוג מקום בטוח ומאושר כפי שחלמו."

דורית מעניקה יעוץ הדרכה וליווי לזוגות הן בפגישות פרטיות, בקבוצות ליצירה ושיקום זוגיות ואף בהרצאות על זוגיות מאושרת בפרק ב'.

"בהרצאה אני מציגה לקהל המון ידע תיאורטי מקצועי שארוז בזמן קצר. ההרצאה מיועדת עבור זוגות שמחפשים את הקווים המנחים ליצירת משפחה וזוגיות מאושרת בפרק ב'.

קבוצות ליצירה ושיקום זוגיות מאושרת בפרק ב' - קבוצות שפועלות על בסיס קבוע וסדיר, שבהן ניתן ללמוד, להתייעץ ולהתאמן על כל מה שמרכיב את הזוגיות שלכם. בכל פגישה אנו עוסקים בנושא ממוקד. היתרון בקבוצה טמון בכך שהמשתתפים מרגישים שייכות לקהילה אינטימית של אנשים שמתמודדים עם אתגרים דומים ושחווים את אותן חוויות וכך נוצרת למידה שיתופית.

יעוץ, הדרכה וליווי פרטני לזוגות- במסגרת הליווי הפרטני אנשים רבים מרגישים בנוח יותר לשתף ולדבר על התכנים האישיים שלהם. הסיוע ביעוץ האישי הינו מדוייק מאוד וממוקד באופן ספציפי לאופי המשפחתי והזוגי של המשתתפים."

דורית אבן שרון - יועצת לזוגיות מאושרת בפרק ב'

ליצירת קשר 050-5747263

לאתר

לעמוד הפייסבוק

להרשמה להרצאת ''לייב'' קלילה ומיוחדת לחג האהבה

בשיתוף דורית אבן שרון, בשיתוף דורית אבן שרון
  • עוד באותו נושא:
  • זוגיות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully