וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנורים תעשייתיים - עיבוד תרמי בטמפרטורות גבוהות במיוחד

בשיתוף IBT, בשיתוף IBT

26.7.2020 / 15:47

תנורים ביתיים מגיעים לכמה מאות מעלות. תנורים תעשייתיים לעומת זאת מגיעים לחום של אלפי מעלות. למה הם משמשים ואילו סוגי תנורים יש?

תנות תעייתי. IBT,
תנור תעשייתי/IBT

תנורים תעשייתיים הם תנורים חזקים במיוחד, המורכבים מחומרים עמידים כגון גרפיט, או מתכת רפרקטורית, ומסוגלים להגיע לעוצמות חום גבוהות ביותר - עד 3,000 מעלות צלזיוס. זוהי כמחצית מטמפרטורת פני השמש וליבת כדור הארץ! התרומה של התנורים התעשייתיים לתהליכי הייצור של מוצרים שונים, בשלל תעשיות, הינה משמעותית, שכן בזכותם ניתן להפעיל על חומרים שונים כוח אנרגטי מספק להתרחשות תהליכים כימיים ופיזיקליים הנדרשים לתהליכי ייצור ועיבוד של חומרי גלם שונים.

סוגי התנורים התעשייתיים והשימוש בהם

קיימים סוגים שונים של תנורים לתעשייה וביניהם: תנורים לסינטור, תנורי ואקום, תנורי מעבדה, תנורים לחימום וייבוש, תנור תעשייתי לגידול גבישים, תנורי צינור, תנורי כבישה, תנורי שריפה, אמבט תעשייתי ועוד. התנורים נבדלים זה מזה בגודלם, טווחי הטמפרטורה שלהם, רמות הבידוד והיעילות האנרגטית, מנגנוני בקרת טמפרטורה ובטיחות, שיטות וגופי חימום, למשל - סיליקון קרביד, מוליבידן דיסלציד וגרפיט, ועוד.

קביעת המפרט המדוייק של התנור התעשייתי נעשית בהתאמה אישית על ידי איש מקצוע, בהתאם לתכונות הנדרשות לעיבוד חומרי גלם שונים, בסביבות עבודה שונות.

לתנורים החשמליים מגוון רחב של שימושים בשורה של תעשיות שונות. להלן 3 דוגמאות בולטות לכך:

• תעשיית הרכב - בתעשיות אלו עושים שימוש באנרגית חום על מנת לעצב מחדש את צורתם ותכונותיהם של סגסוגות מתכת שונות, כדי שיתאימו לרכיבים נדרשים בכלי הרכב והתעופה.

• תהליכי סינטור בחומרים קרמיים - על מנת לייצר מוצרי קרמיקה שונים יש לבצע תהליך של סינטור, כאשר במהלכו מחממים את האבקה הקרמית בחום גבוה מאוד (אך עדיין נמוך מנקודת ההתכה שלה) כדי לייצור גוף קרמיקה קשיח. לתהליך חימום שכזה דרושה סביבה סטרילית לחלוטין ונטולת חמצן, ולכן משתמשים עבורו בתנור תעשייתי מיוחד - תנור ואקום המספק סביבה נטולת חמצן ומסוגל להגיע עד לחום של כ-2000 מעלות צלזיוס.

• תעשיית הפלסטיק - תנורים תעשייתיים, מסוג אמבט תעשייתי, שחומו מגיע עד ל-600 מעלות צלזיוס, משמשים בתעשיית הפלסטיק על מנת לנקות את חלקי מכונות האקסטרוזיה משאריות צבע, פלסטיק, שמנים ונוזלים הנותרים בהן אחרי התהליך.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

לסיכום

התנורים התעשייתיים של ימינו יכולים להגיע לטמפרטורות גבוהות של 3000 מעלות צלזיוס (לעומת תנורי בישול ביתיים, למשל, המגיעים לחום של 240 מעלות צלזיוס). יכולת זו הופכת אותם לכלי עבודה מרכזי בכל הקשור לטיפול תרמי בסוגי תעשייה רבים ומגוונים. יחד עם זאת חשוב במיוחד לבחור בתנור תעשייתי אמין בעל בקרת טמפרטורה ומנגנוני אל כשל, בהתאם לביטוי הרווח - "לא משחקים באש".

בשיתוף IBT, בשיתוף IBT
  • עוד באותו נושא:
  • תנורים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully