וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הפרסום ש"הרסה את הכותל" ועוררה מחלוקת ברשת

בשיתוף PR PUBLIC LINE, בשיתוף PR PUBLIC LINE

23.7.2020 / 15:22

אחד הגולשים: "פרובוקציה עלובה לשם הפרובוקציה. עכשיו צריכים לנהל משבר של עצמם במקום של אחרים". יועץ התקשורת הבכיר מ-PR Public Line, איציק דוד, שעומד מאחורי הקמפיין: "אני לא יכול להתעלם מהעובדה שהמדינה היחידה שלי הולכת לאבדון מבחינה מוסרית"

איציק דוד. PR PUBLIC LINE,
איציק דוד/PR PUBLIC LINE

משרד יחסי הציבור, השיווק והפרסום Public Line PR בתל אביב, יצא בקמפיין שיווקי מפתיע, במסגרתו נראה הכותל - אחד המקומות הקדושים ביותר ביהדות - מתנפץ לרסיסים, כשלפתע זה נעצר עם צמד המילים "רגע לפני...".

הסרטון מתחיל עם תמונת אנשים מאמינים ליד הכותל המערבי בירושלים כשברקע נשמעת תפילה, ולפתע ברק פוגע באזור הכותל והאבנים שלו מתנפצות לרסיסים. כשהפיצוץ מגיע לאמצע הדרך, מתפרסם סלוגן של משרד יחסי הציבור, השיווק והפרסום. הקמפיין פונה אל אנשים בעלי פרופיל ציבורי גבוה מכל תחומי החיים ועסקים, כשההקשר - "אם אתם במשבר, פנו אלינו".

מדובר בקמפיין שיווקי המצביע על חשיבה מחוץ לקופסה, כאשר מה שעומד מאחוריו הוא לחזק את המיתוג של משרד יחסי הציבור בענייני ניהול סיכונים. על פי גורמים במשרד, מדובר באחד מתחומי ההתמחות החשובים שלהם, "ובזמנים אלה של משברים בינלאומיים ומתמשכים, בכל תחומי החיים, בצל נגיף הקורונה - ניהול משברים תקשורתיים מקבל משנה תוקף".

"במצב שאנחנו נמצאים בו, עקב הקורונה והמצב הכלכלי והחברתי ההולך ומחמיר, זה מזכיר את ההיסטוריה שאנחנו צריכים ללמוד ממנה, שאם לא נתאחד ונהיה עם אחד, וגם בני אדם אחד לשני, ונשתמש יותר באהבת חינם, לצערי חורבן בית שלישי נהיה קרוב מדי מאי פעם", מסביר איציק דוד, יועץ בכיר במשרד PR Public Line את הרעיון העומד מאחורי הקמפיין מעורר המחלוקת והכעס.

דוד מדגיש, כי "PR Public Line מומחית בטיפול ביחסי ציבור בשעת משבר. כל השנים שמרתי על שתיקה וכבן אדם וכאזרח שרואה מה קורה סביבו, אני לא יכול להתעלם מהעובדה שהמדינה היחידה שלי הולכת לאבדון מבחינה מוסרית, לכן הקמתי את הצעקה רגע לפני - ואני תקווה שהעם בישראל יתעשת וישים לב למדרון החלקלק שבו אנחנו הולכים".

עם עליית הסרטון לאוויר, נשמעו תגובות מעורבות. אחת המגיבות, שרה גואטה, כתבה בדף הפייסבוק של המשרד: "וואו מזעזע!! מה קורה! השתגעתם!! גם למקומות קדושים הגעתם!! חולי נפש!!! אנחנו לפני תשעת הימים!! מה זה?".

מגיבה אחרת, מרים ירחי, כתבה: "חצופים לאיזה ירידה שפלה ירדתם...בורא עולם קורא נא לשוב בתשובה עדין לא הבנתם. לפגוע בערכי ובקדושי ישראל. עד לאן ועד מתי הרשעות הזאת תהייה עד שתזעקו לשמים, ותבקשו סליחה והצלה".

מירי חנן כתבה: "משוגעים. חסרי שכל. בלי דין ודיין. אין לכם אלוהים. תורידו מהר מהמסך, שלא תענשו משמיים".

אילנה לופשיץ, מנגד, הסכימה עם הסרטון והסבירה: "רגע לפני שהכל נחרב...".

הכתב הפוליטי יניר קוזין, צייץ את הסרטון בדף הטוויטר שלו. "משרד יח"צ שמתמחה בניהול סיכונים בעת משבר יוצא עם קמפיין רשת, שאיך אומר, ייאלץ אותם כנראה לנהל משבר לא קטן מול הציבור המאמין בישראל", כתב ועורר סערה. אחד העוקבים הגיב: "חבל שלא היו פה לפני חורבן הבית. היו חוסכים לנו את הצום, ועוד 2000 שנות גלות".

ואילו ליאור איובי הגיב: "ככה זה שבטלוויזיה תוכניות שלמות מבזות את הדת למה שלא יעשו גם הם ככה?". ישראל הגיב בזעם: "פרובוקציה עלובה לשם הפרובוקציה. עכשיו הם יצטרכו לנהל את המשבר שלהם, נקווה שיכשלו בזה".

נראה כי היועצים של המשרד לקחו בחשבון, שסרטון זה יביא לתגובות קשות, כאשר המוטו הוא שמדובר באזעקה לפני החורבן, ויש להתלכד, לאהוב אחד את השני, לחנך לסובלנות ולסבלנות, אחרת מה שיתרחש בארץ יהיה חמור אף יותר מחורבן הכותל.

בשיתוף PR PUBLIC LINE, בשיתוף PR PUBLIC LINE
  • עוד באותו נושא:
  • פרסום
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully