וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תוותרו בקלות, אתם יכולים להציל את הזוגיות שלכם (ועל הדרך גם את עצמכם)

בשיתוף קרן זילברמן, בשיתוף קרן זילברמן

22.7.2020 / 8:48

לחצים כלכליים, חינוך הילדים, חלומות אבודים, בעיות בתקשורת ובאינטימיות וגם ההשלכות של משבר הקורונה, כל אלה מעמיסים על הזוגיות של רבים, צעירים ומבוגרים. זאת הסיבה שלא מעט זוגות מניחים שהפתרון הוא בגירושין ולראיה, מספר המתגרשים בישראל רק עולה כל הזמן

קרן זילברמן. יח"צ,
קרן זילברמן/יח"צ

במערכת "המומחים" ביקשנו לבדוק את הנושא ושמחנו לשוחח עם קרן זילברמן, יועצת ומטפלת זוגית ומגשרת. על פי תפיסתה של קרן, הפתרון האמיתי לא נמצא בגירושין אלא בתהליך של יעוץ וטיפול זוגי שמאפשר לכל אחד לעשות עבודה שמייצרת צמיחה גם מבחינה אישית וגם מבחינה זוגית.

בשיחה אישית ומרתקת שמענו על הסיבות העיקריות שמובילות לשיבושים במערכות יחסים זוגיות.

קרן זילברמן מכירה את הצד הלא יפה של פרידות וגירושין מתוקף היותה עורכת דין לענייני משפחה, אולם היא מכירה גם את הצד האחר של גירושין. לאחר שחוותה בעצמה גירושין טובים, היא בחרה ללמוד לעזור לזוגות לשפר את החיים המשותפים ביניהם.

על תפיסת עולמה, סיפרה קרן כבר בתחילת השיחה: "אני מאמינה שאפשר לתקן ולשפר את הזוגיות אם רוצים. יש לא מעט דרכים לשפר את הזוגיות ולהרים אותה למקום בריא ושמח ולצמוח גם מבחינה אישית וגם מבחינה זוגית. אם לא רוצים להישאר ביחד, גם זה בסדר ובוודאי שאין טעם להיות בזוגיות אם היא מובילה לסבל ולאומללות בלי יכולת לתקן, אבל כדי להגיע להבנה הזאת ממקום נקי, הדבר הנכון הוא קודם ללמוד לתקן ולשפר את הזוגיות ואם זה לא מצליח, רק אז יכולה להתקבל החלטה מיושבת ומבוססת שהגיעה העת להיפרד ואז עושים את זה בטוב, גם לטובת ההורים וגם לטובת הילדים".

המטרה של קרן היא לעזור להגיע לפתרון הנכון והטוב ביותר בזוגיות, בנישואים ובמשפחה, מתוך ראיית טובת כל הנוגעים בדבר.

המושג "טובת כל הנוגעים בדבר" שקרן הגתה, נולד מתוך הבנה עמוקה שבסכסוך זוגי, כל פתרון שלא מתחשב גם בטובת ההורים וגם בטובת הילדים - הוא לא פתרון אמיתי.

קרן משלבת בין הידע והנסיון המשפטי שלה כעורכת דין לענייני משפחה וכמגשרת ובין הידע והנסיון שלה כיועצת ומטפלת זוגית. בתהליך היעוץ הזוגי שהיא מלווה, היא עושה שימוש בטכניקות ובכלים ששמים במרכז את ההיבטים הזוגיים ואת מקומו של כל אחד מבני הזוג בתוך הזוגיות (זו יכולה להיות זוגיות של בני זוג נשואים וזו יכולה להיות זוגיות של בני זוג שאינם נשואים).

לאחר שקרן ראתה מקרוב מלחמות ומאבקים בין זוגות שהתגרשו ללא תהליך של יעוץ זוגי ולאחר שהיא בעצמה התגרשה בטוב, היא הבינה שאפשר אחרת. "ברגע שמגיעים לבית משפט יש סוג של הכרזת מלחמה. לא מגיעים לשם כדי להתחבק וכדי לסיים יפה, אלא כדי להיאבק ומהמקום הזה לא יכול לצאת משהו נחמד ונעים ומחבק", הסבירה קרן.

אחרי שקרן התגרשה בטוב כהגדרתה, שם "נפל האסימון" שאפשר ורצוי לעשות את הדברים אחרת. לשם כך היא למדה והתמקצעה ביעוץ וטיפול זוגי וכיום היא משקיעה את כל מה שהיא מביאה איתה בליווי זוגות ובעזרה בשיפור מערכות יחסים זוגיות, מתוך כוונה לעזור לבני הזוג למצוא את החיבור המחודש ביניהם וליהנות מהזוגיות שלהם מחדש.

במקרה שאין מוצא, קרן משמשת כמגשרת, כך שהפרידה נעשית בצורה ראויה ומכבדת.

שאלנו את קרן מה הבעיה השכיחה ביותר בין בני זוג וקרן פירטה עבורנו: "הרבה זוגות מגיעים עם בעיות שקשורות בתקשורת ביניהם. תקשורת משובשת יכולה להגרם מכל מיני סיבות והיא יכולה להופיע בכל מיני צורות ואני אתן שתי דוגמאות לתקשורת משובשת: כשבני זוג חיים יחד, אבל יש ביניהם "עניינים לא מדוברים" כמו אירועים מהעבר, חוויות וזיכרונות מהילדות שהשפיעו על מי שהם ועל התפקוד וההתנהלות שלהם בזוגיות - כשלא מדברים על הדברים האלה ובן/בת הזוג לא מודעים לקיומם, הם בעצם לא מבינים מה הפשר של תגובות מסוימות או התנהגות מסוימת, דבר שיכול להוביל לתקשורת משובשת, לפגיעות, לכעסים ולריחוק שרק מחמיר את המצב. אגב, אין כאן בהכרח כוונה של אחד מבני הזוג להסתיר משהו, אלא שאף אחד לא לימד אותנו על אותם חלקים שכל אחד מאיתנו נושא איתו מהעבר ועל ההשפעה שלהם על הזוגיות".

קרן זילברמן. יח"צ,
קרן זילברמן/יח"צ

למדנו שבתהליך הייעוץ והטיפול הזוגי קרן מובילה ומכוונת את הזוגות להגיע ללב העניין ושם היא מלמדת את בני הזוג לעשות עבודה מופלאה. קרן נותנת מקום לכל מה שהצדדים מביאים איתם. מבחינתה, הייעוץ הוא המרחב שנועד לייצר שיח אחר שיש בו פרידה מהבושה ומאותם דברים שכל אחד מבני הזוג לא בטוח בהם או לא נוח איתם ומשם היא מובילה ועוזרת להגיע למקום המחבר מחדש.

"כאשר בני הזוג מדברים בתהליך הייעוץ הזוגי על חוויות וכאבים מהעבר, תוך ליווי והכוונה שאני מעניקה להם, אפשר ללמוד מתוך זה המון ולעשות עם זה המון. התהליך מסייע לבני הזוג להבין למה הם נמצאים במקום מסוים בזוגיות, על הדרך שבה הם רואים וחווים דברים, על הסיבות להתנהגויות, להרגלים ולתגובות של כל אחד מהם. שם מתחילות להיווצר הבנות חדשות ומתוכן נוצרת חמלה גדולה ורצון להתקרב ולהתחבק מחדש", סיפרה קרן.

בעיה נוספת בתקשורת הזוגית שקרן הצביעה עליה היא דינמיקה לא טובה שאיתה בני הזוג יוצאים לדרך ואחרי זמן מסוים (זה יכול להיות גם אחרי הרבה שנים יחד), אותה דינמיקה כבר לא מתאימה. על כך היא הסבירה: "לפעמים צד אחד מחליט שהוא "הבוס" והצד השני מקבל את זה שהוא "כפוף" לו. זה יכול להרגיש "בסדר" וחיים עם זה, עד שבשלב מסויים זה מתחיל להימאס על מי שקיבל על עצמו את תפקיד ה"עובד". במקום הזה אני עוזרת לבני הזוג להבין את "החוזה" הלא כתוב ביניהם, איך הוא נוצר, מה כל אחד מהצדדים הביא איתו לחוזה הזה באותה נקודת זמן בעבר ומה כל אחד מבני הזוג צריך היום. משם אני מלמדת את בני הזוג איך ליצור חוזה חדש ביניהם שיש בו שוויון, הדדיות, כבוד, תקשורת וביטוי של הרצונות והצרכים של כל אחד מהם".

ומה בכל הנוגע לבגידות? קרן שיתפה אותנו בדעה שלה בנושא הזה: "אפשר להתגבר על בגידות. בגידה היא אירוע קשה ומצער, אבל מה שקורה אחריה תלוי ברצון של בני הזוג ותלוי בטיב הזוגיות שהיתה ביניהם לפני שקרה הדבר הנוראי הזה. בגידה יכולה להוביל למשבר שאין ממנו דרך חזרה והיא יכולה להוביל לשיפור ולצמיחה אישית וזוגית מאוד מאוד משמעותית.

"ברגע שצולחים את המשבר מתוך בחירה ובעזרת ליווי מקצועי נכון של יעוץ וטיפול זוגי, החיבור המחודש שנוצר בין בני הזוג יכול להיות מרומם ומעצים באופן חסר תקדים במערכת היחסים ביניהם".

קהל הזוגות שמגיע אל קרן מגוון מאוד והוא כולל זוגות צעירים לפני חתונה שמעוניינים לשפר את אותם חלקים שהם לא מרוצים מהם, זוגות נשואים עם ילדים קטנים, זוגות מבוגרים שמתקשים למצוא את המשותף והטוב ביניהם לאחר שהילדים עזבו את הבית וגם זוגות חד מיניים.

לסיום, ביקשנו מקרן שתציג את עצמה בפניכם, הקוראים ושתספר על דרכי הפעולה הייחודיות שלה והיא שמחה להיענות לבקשה שלנו וסיפרה כך: "המטרה שלי בליווי ביעוץ והטיפול הזוגי היא לעזור לכל אחד מבני הזוג לצמוח גם ברמה האישית וגם ברמה הזוגית. בתהליך שאני מלווה, אני מסייעת לבני הזוג להבין מה מקור הבעיות בזוגיות שלהם ומה מקור הכאבים, הפצעים מהעבר, המחסומים, ההגנות, התגובות וההתנהגויות השונות שכל אחד מהם סיגל לעצמו ומלמדת אותם הסתכלות אחרת שיוצרת בהירות והבנה חדשה ושונה.

"מתוך הבהירות וההבנה החדשה נוצרת חמלה ושם מתחיל להיווצר רצון חדש להתקרבות. התהליך שאני מלווה בני זוג חיוני בכל מקרה - בין אם בני הזוג יבחרו להתקרב מחדש ולהישאר ביחד ובין אם יבחרו להיפרד, משום שגם אם מחליטים לסיים את הפרק הזוגי הנוכחי, כדאי לעשות את זה ממקום בריא ושלם, מתוך הבנה מה היה שם ומתוך ריפוי של הכאב וצמיחה אישית. סיום ועזיבה עם כעסים ופגיעות הוא סיום צורם וכואב שעלול ללוות כל אחד מבני הזוג גם במערכות הזוגיות הבאות, ללא יכולת לצאת מהמקום הפגוע וההרסני.

"כחלק מהתהליך שאני מלווה ובתוך כל מה שאני מנחה ומלמדת, בני הזוג רוכשים הבנה שמסייעת לכל אחד מהם להתמודד עם הבעיות בזוגיות, לראות את הדברים אחרת, לבחור נכון וטוב ולצמוח מזה גם במישור האישי וגם במישור הזוגי. אני נוהגת להזכיר שאין זוגיות ללא אתגרים ומשברים, אבל השאלה היא מה עושים עם זה.

"כל בעיה וכל קושי הם לגיטימיים בעיני ואני דואגת שהם יקבלו מקום ומענה במציאת פתרונות שמתאימים לכל אחד מבני הזוג שיושבים מולי, גם במפגשים הזוגיים וגם בשיחות הפרטניות".

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון: 054-7537857

או לבקר באתר

בשיתוף קרן זילברמן, בשיתוף קרן זילברמן
  • עוד באותו נושא:
  • זוגיות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully