וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תשפיע הקורונה על עיצוב משרדים?

בשיתוף סטודיו טלי גוטהילף, בשיתוף סטודיו טלי גוטהילף

21.7.2020 / 15:35

בתקופה ששינתה את החיים לכולנו, ששלחה רבים מאיתנו לעבודה מהבית - מעצבי הפנים של מקומות העבודה נמצאים בלב ליבו של מפץ הקורונה

סטודיו טלי גוטהילף. יח"צ,
סטודיו טלי גוטהילף/יח"צ

"סטודיו טלי גוטהילף" מתמחה בעיצוב חללי עבודה ובנוסף לעשרות חברות שהסטודיו עבד מולן, הוא משמש מעצב הבית של חברת אמדוקס בשבע השנים האחרונות. אמדוקס העמידה בפני הסטודיו אתגרים מיוחדים מאחר והיא חברה בינלאומית. הוקדשה מחשבה לחללים מגוונים: משרדים, חדרי ישיבות, חדרי אוכל, חדרי לובי, פנאי ועוד. שאלנו את מייסדת הסטודיו מעצבת הפנים טלי גוטהילף כמה שאלות בנוגע לעיצוב חללי עבודה, נכון להיום, וקיבלנו ממנה תשובות מעניינות ואפילו אופטימיות.

סטודיו טלי גוטהילף. יח"צ,
סטודיו טלי גוטהילף/יח"צ

מה קורה היום בתחום עיצוב המשרדים?

"כל מקומות העבודה נמצאים היום בסוג של חוסר ודאות: איך יעבדו, כמה אנשים יעבדו, איך ייראו המשרדים, כמה מהם יעבדו מהבית וכדומה. ברור שאנחנו לא יודעים מה תביא התקופה הזאת. רבים בעולם העיצוב יושבים וחושבים איך ייראה עולם המחר", אומרת גוטהילף. "קהילת המעצבים היא קהילה משתפת - זה מה שיפה בה. מעצבים מכל העולם משתפים זה את זה על מנת למצוא פתרונות שונים למדינות שונות. גם ישראל נוכחת בשיח הזה''.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אז מה הם האתגרים כרגע?

"צריך לשמור מרחק, זה ברור, ועם זאת צריך לאפשר לאנשים לקיים מגע עם עמיתיהם לעבודה. אתגר נוסף הוא ההתכווננות המדויקת. לכל מקום עבודה יש את התרבות הארגונית שלו, ועכשיו היא מאתגרת יותר. כאן אנחנו המעצבים נכנסים".

סטודיו טלי גוטהילף. יח"צ,
סטודיו טלי גוטהילף/יח"צ

למה הכוונה בתרבות ארגונית?

"הכוונה היא לדרך שבה מתרחשים תהליכי עבודה בחברה או במחלקה (תרבות שיתופית, אישית, יצירתית וכו'), הסוגים השונים באים לידי ביטוי בהתייחסות לחלל, לחלוקה שלו, לאזורים משותפים ולא-משותפים, לריהוט. כעת, כדי שעובדים יוכלו לחלוק בבטיחות את מקום העבודה שלהם, אנחנו נדרשים לבצע שינויים במערכי ריהוט, במשרדים ובחלל עצמו והאתגר לשמר את התרבות המוכרת לעובד. בנוסף צריך גם לחשוב על מי שעובדים מהבית".

באיזה אופן?

"קודם כל צריך למצוא עבור העובד את המקום האופטימלי בבית. חברות וארגונים גדולים נותנים לעובדיהם את הייעוץ הזה ולעתים אף מספקים להם ריהוט מתאים. גם מי שעובד מהבית זקוק לארגונומיה מיטבית".

סטודיו טלי גוטהילף. יח"צ,
סטודיו טלי גוטהילף/יח"צ

מה הם הצעדים המידיים עבור מקומות עבודה קיימים?

"קודם כל ריווח ופיזור הריהוט הקיים. דבר נוסף הוא שימוש בשטחים שעד עתה לא עשו בהם שימוש לעבודה, כמו שטחים ציבוריים או משותפים. לקחת את האזורים האלה ולהפוך אותם לחדרי עבודה. כך נוכל להגדיל את מספר האנשים שיכולים לעבוד במקום".

ומה לגבי הטווח הארוך?

"מי שמתכנן משרדים עתידיים צריך לחשוב במושגים של קומה או חלל ולא של חדרים. תוכנית שתאפשר גמישות. פתרון נוסף הוא עמדות עבודה מודולריות. כשהמשבר ייגמר ואנשים יוכלו לחזור ולשבת קרוב יותר, אפשר יהיה להזיז ולשנות לפי הצורך''.

"בכלל, עמדות העבודה שיעצבו מעצבי רהיטים ופנים ישתנו וכך גם הצורה שלהן: הפרדות אקוסטיות או שקופות, פאנלים שמלבישים על ריהוט קיים, שולחנות מתקפלים הניתנים להזזה. צריך לחשוב מראש על אלמנטים שיגבירו את הבטיחות הבריאותית, למשל כיסאות ללא גלגלים, כך שלא יתאפשר לעובד 'להתגלגל' בקלות לעבר עובד אחר".

הערכים צריכים להישמר

על פי גוטהילף, פתרון לטווח ארוך בעיצוב פנים של משרדים יעניק איזונים חדשים בין שטחי העבודה לחללי העבודה של צוותים גדולים בפגישות או בישיבות מרובות אנשים. ''ייתכן שעמדות העבודה המוכרות כבר לא יהיו נחוצות, שאנשים יגיעו רק מדי פעם לפעילות העשרה וכדומה'', מוסיפה גוטהילף ומסכמת: "גם בתקופה המאתגרת הזאת, כאשר הרבה עסקים נמצאים בצמצום של שטחים מושכרים ועושים חשיבה מחדש הם יצטרכו לעשות את המהלך בחוכמה עם מעצב פנים כדי לנצל נכון את השטח ולהמשיך לתת לעובד את הנוחות, את תחושת השייכות ואת הערבות ההדדית שהן מבקשות להטמיע בעובדים. הערכים צריכים להישמר גם אם אופי העבודה יהיה שונה לגמרי''.
אז אם גם אתם בעלי משרדים וחללי עבודה, אנו בצוות המומחים ממליצים לכם ליצור קשר עם סטודיו טלי גוטהילף על מנת להיות ערוכים ומוכנים לשגרה החדשה של פוסט הקורונה.

טלפון: 052-2533793, 03-6479114

לאתר

לפייסבוק

אינסטגרם

מייל: tali@taligo.co.il

שעות פעילות:

א-ה:

9:00 - 17:00

בשיתוף סטודיו טלי גוטהילף, בשיתוף סטודיו טלי גוטהילף
  • עוד באותו נושא:
  • משרדים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully