וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקורונה: תיקנים, עכברים, פשפשים ומזיקים נוספים עוברים מבית לבית

בשיתוף פרופסור ג'וק, בשיתוף פרופסור ג'וק

20.7.2020 / 9:55

הגל הראשון של הקורונה גרם לסגירתם של מאות עסקים. אך, לצד כל אלה מסתבר שיש נזק נוסף. המעבר של צעירים רבים מדירות המגורים במרכז חזרה לבית של ההורים הוביל לעלייה חדה בכמות המזיקים. פרעושים, פשפשי מיטה ותיקן גרמני שעברו בתוך הכבודה וכעת מתפשטים ברחבי הארץ

תיקן. aopsan, ShutterStock
ג'וקים/ShutterStock, aopsan

"התיקן הגרמני ידוע בנטייתו לעבור דירה בתוך הארגזים של עוברי הדירות", מספר יוסי בטש "פרופסור ג'וק" ומומחה ידוע בתחום ההדברה בישראל. "בעשרים השנים שאני עובד בתחום לא ראיתי התפשטות במהירות כזו של התיקן". חרק זה מתפשט במהירות עצומה, הוא נע במהירות ומסתתר בתוך רהיטים וקרטונים. כאשר זוג תיקנים מגיעים לבית הם מסוגלים להתרבות במהירות עצומה. תוך חודש הבית מלא בעשרות צאצאים של הזוג המקורי. הם ממשיכים ומתרבים תוך שלושה חודשים ומביאים כל אחד עוד שלושים צאצאים שממשיכים להסתובב בתוך הבית.

התיקן הגרמני אינו האורח הלא-רצוי היחיד שעובר עם החפצים. "אנו עדים גם לכמות גדולה יותר של פשפשי מיטה. מדובר בחרק שמלווה אתכם בלילה, עולה למיטה ועוקץ. פשפשי המיטה מסתתרים בתוך המצעים, רגלי המיטות והמזרונים. כמעט ולא ניתן לראות ולזהות אותם." הוא מספר. "הורים רבים מתקשרים אלי ותעדים שהם נעקצו. בתחילה, רבים מהם חשבו שמדובר באלרגיה, בעקיצות יתושים או בסיבה אחרת".

יוסי, איך מזהים שיש פשפש מיטה בבית?

"יש שלושה סימנים עיקריים לזיהוי של פשפש מיטה. הראשון, הוא שלוש עקיצות המופיעות זו לצד זו. השני הוא סימני דם קטנים על סדינים בהירים. השלישי הוא נשלי הפשפש. בכל תקופה, ככל שפשפש המיטה גדל הוא משיל את השכבה העליונה שלו, כמו נחש, וניתן לראות את הנשלים הללו הנראים כקרציות חומות אדומה לרגלי המיטה או בפינות החדר".

הם נשארים על המיטה?

"בדרך כלל במהלך היום הם מתחבאים. אפשר למצוא אותם במעברים בין החדרים בתוך השקעים. בשעות הלילה, כאשר הם מזהים שהאדם ישן הם מגיעים למיטה לעקוץ". לא על כל אדם ניתן לראות את העקיצות הללו ספר לנו יוסי. יש הרבה מאד אנשים שנעקצים ואפילו לא מודעים לכך.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מכת עכברים

פשפשים ותיקנים אינם המזיקים היחידים שעוברים מבית לבית בתקופה זו. בשל העובדה כי עסקים ובתים רבים לא ביצעו הדברה כנגד מכרסמים בתקופת הקורונה, ניתן למצוא גם מכת עכברים בבתים פרטיים, בבנייני מגורים ובעסקים.

"כאשר העסקים החלו להיפתח מחדש" מעיד בטש, "קבלנו לא מעט טלפונים על משפחות שלמות של עכברים שעברו להתגורר במסעדה או במשרד ובנו בו את ביתם. בעלי העסקים נחרדו לגלות כי מזון שהושאר במקום הפך להיות סעודה דשנה ומשך חולדות ומכרסמים רבים.

אז מה עושים עם כל המזיקים הללו. כיצד ניתן להחזיר את המצב לקדמותו?

"קיימים סוגים רבים של מזיקים שכנגד כל אחד יש הדברה וטיפול אחר" מסביר בטש. בפשפש המיטה מטפלים באמצעות מכשיר קיטור חזק ופיזור רעלים (גם בתוך השקעים). נגד העכברים יש רעלים ומלכודות, כמו גם טיפולים 'ירוקים' המותאמים לבתים בהם יש בעלי חיים. את התיקן הגרמני מדבירים באמצעות חומרי הדברה מיוחדים המשפיעים גם על התיקן האמריקאי המצוי - הג'וק המוכר לנו.

נתקלתם במזיקים? תוכלו להזמין את יוסי בטש, מדביר מוסמך בעל ניסיון של שני עשורים בהדברת תיקנים, עכברים, פשפש מיטה ומזיקים נוספים. ניתן לפנות ליוסי בטש, הבעלים של "פרופסור ג'וק" 24 שעות באמצעות הווטצאפ או טלפון 050-9198787 או להשאיר את הפרטים שלכם כאן.

בשיתוף פרופסור ג'וק, בשיתוף פרופסור ג'וק
  • עוד באותו נושא:
  • הדברה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully