וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אלהרר - גיבור כארי: בית הספר לקרטה וקרב מגע

בשיתוף גיבור כארי, בשיתוף גיבור כארי

19.7.2020 / 15:57

בן אלהרר, שירת כמפקד ביחידה ללוחמה בטרור, גויס לאבטחה בשב"כ ולבסוף החליט להקים את בית הספר המקצועי לקרטה שוטוקאן וקרב מגע, כאשר התמחות ביה"ס באומניות לחימה טיפולי וסיוע לילדים, נוער ובוגרים עם בעיות התנהגותיות וקשב וריכוז

בן אלהרר. יח"צ,
בן אלהרר/יח"צ

"גיבור כארי" הינו ארגון עולמי לספורט, ספורט טיפולי ואומנויות לחימה בהתאמה לציבור החרדי, הדתי והכללי. את הארגון ייסד בן אלהרר בהכוונת הרב יוסף צבי בן פורת.

בן אלהרר הינו המאמן הראשי והוא בעל רקע צבאי ובטחוני עשיר. בן פיקד וניהל את הקורס המפורסם בצה"ל - "קורס לוחמה בטרור" ליחידות העלית בצה"ל. תחת בן עברו עשרות חיילים ברמות הגבוהות ביותר בצבא. עם שחרורו, בן גויס ליחידת אבטחה מונחת שב"כ ובמהלך עבודתו חי בשליחות ברבת עמון, שם הכיר את אשתו שאף היא עבדה במשרד החוץ. על ההחלטה לפתיחת בית הספר לקרטה וקרב מגע הוא מספר בהרחבה.

"פתיחת בית ספר לאומנויות לחימה הוא חלום ילדות שלי. בתור ילד עם לא מעט בעיות קשב וריכוז, ההחלטה של הורי לשלוח אותו לאימוני קרטה הצילה אותי. במהלך האימונים עובדים רבות על ריכוז והתמקדות במטרה, כלים שסייעו לי רבות בהתמודדות ותרמו לי רבות בפיתוח האישיות, ריסון הדחפים האישיים ובניית הביטחון העצמי. לאחר שהכרתי את אשתי, החלטנו שאנו חייבים לעשות משהו למען עמנו ולמען הסביבה, ולהעניק את הכלים שקיבלתי בילדות וסייעו לי להתמודד עם קשיים, גם לציבור הרחב."

בן אלהרר. יח"צ,
שיעור של בן אלהרר/יח"צ

בן החל לחקור את נושא האימונים הטיפוליים, ומצא כי דרך אימוני לחימה ייעודיים והטמעת סילבוס ספציפי, ניתן לטפל בבעיות התנהגותיות רבות. על מנת להתמקצע בתחום, בן סיים בהצלחה לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד B.ED ותואר שני בניהול מערכות חינוך M.Ed ופיתח מדריכים ומאמנים מקצועיים בתחום. הרעיון הארגוני של "גיבור כארי" קם על מנת לספק מענה שלם לכל מתאמן, כך שגם אדם שומר תורה ומצוות, יוכל למצוא מקום מתאים לאימון, תוך שמירה מרבית על עקרונות ההלכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

על כך מספר בן "הציבור הדתי והחרדי בדרך כלל לא הולך לפעילות פנאי, אם אין בה צורך רפואי או נפשי וחלקו הגדול רואה בכך דבר רע. אחת המטרות שלנו היא להתאים את הפעילות שלנו אל הציבור הדתי חרדי, ללא פגיעה בהשקפתו ועקרונותיו. לשמחתי הרבה, ברשותנו ישנן הסכמות מרבנים שבית הספר תואם את ערכי החברה החרדית ושאין כל חשש שהקרטה והקרב מגע יגרמו לתלמידי ישיבות להתנתק מהתורה, אלא להפך - אנו מטמיעים באנשים חשובים אלו, ביטחון עצמי, פעילות גופנית מותאמת, ויש רבים שהגיעו לרמה גבוהה מאוד בתחום ועברו שינוי אישי."

הלימודים בבית הספר לקראטה וקרב מגע - "גיבור כארי" - מתאימים למגזרים השונים ואף מותאמים לגילאים ולרמות שונות.

בן אלהרר. יח"צ,
בן אלהרר/יח"צ

בן נחשב לאחד מבכירי המאמנים בארץ המוסמכים כמאמנים בכירים בקראטה וקרב מגע. בן בעל חגורה שחורה דאן 4 I.S.K.F, עתיר הישגים בקרבות וקומיטה. יתר על כן, התמחותו העיקרית היא ב"טיפול באומניות לחימה". כמומחה בעל שם, מציע בן טיפול מקצועי, ממוקד לצרכי הילד, הנער והמבוגר.

כיצד האימונים מסייעים לילדים ובוגרים בהיבט הטיפולי?

"האימונים שלנו משמשים כטיפול משלים לבעיה התנהגותית ומסייעים לכל אדם להתגבר על בעיות התנהגותיות שונות, כגון הפרעות קשב וריכוז, שליטה בכעסים ודחיית סיפוקים. בנוסף לשינוי במבנה הפיזי של המתאמנים, הם עוברים שינויים מנטליים וחשיבתיים, המסייעים להם לפתח ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות שמהווים פתרון לבעיות התנהגות שונות ומשמשים כבסיס לשליטה עצמית."

תוכל לשתף בדוגמה לשינוי התנהגותי שמתאמנים עברו במסגרת האימונים הטיפוליים?

"מקרה שזכור לי במיוחד הינו של זוג אחים בגילאי 8 ו 10 מהציבור החרדי, שכמעט סולקו מתלמוד התורה בעקבות שימוש תכוף באלימות. האדמו''ר החשוב של הקהילה אישר להורים לשלבם בתחום אומנויות הלחימה על מנת שיתעלו את האנרגיות שלהם למקומות אחרים ויעשו שימוש מושכל בלמידה, שתוביל למניעת אלימות. בהמלצת רב בכיר אחר, הילדים הגיעו אליי לבית הספר, והחלו הליך מקצועי וטיפולי. במהלך העבודה שלנו איתם הם עברו שינוי מהותי - כיום הם מתאמנים מקצועיים שכבר לאחר שלוש שנות עבודה הם בעלי חגורה כחולה, קיו 5.

בן אלהרר. יח"צ,
בן אלהרר/יח"צ

בנוסף, רבני הישיבה הגיעו לראות היכן התרחש הפלא. כיום, הם נחשבים לרציניים בלימודים, שכן בזמן שהם בישיבה הם פנויים ללמידה באופן מלא ללא דחפים ויצרים המונעים מהם שליטה עצמית."

מהו התהליך שעשית איתם?

"זיהיתי מיד שהם מלאים ברגש שמתבטא באמצעות אלימות. הדרכתי אותם כיצד להביע את עצמם במילים במקום באלימות. עבדנו רבות על דימוי עצמי - אין צורך להראות ולהוכיח את החוזק שלי. אנשים חזקים לא מחצינים את החוזק שלהם."

העץ לא נמצא רחוק מן התפוח, שכן בעקבות השינוי המדהים של ילדיו, אביו של הילדים נרשם ללימודים ב''גיבור כארי'', וגם הוא כיום בעל חגורה כחולה.

לצד ההתקדמות האדירה בתחום הטיפולי, בית הספר ''גיבור כארי'' נוחל הצלחות כבירות גם בתחרויות מקצועיות בקראטה שוטוקאן וסמינרים בינלאומיים בקרב מגע. מתאמנים רבים זכו במקומות ראשונים באליפות ישראל, חלקם דרך מסלול יחידני וחלקם דרך מסלול קבוצתי. בנוסף, התלמידים המצטיינים מתפתחים בתחום ואף מקבלים הסמכה תחת סנסאי בן אלהרר, במטרה להיות דור ההמשך.

בן אלהרר - ביה"ס לקראטה וקרב מגע - "גיבור כארי"

לאתר

לעמוד הפייסבוק

ליוטיוב

אתר ארגון גיבור כארי

בשיתוף גיבור כארי, בשיתוף גיבור כארי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully