וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיו שחר: הקרב הגדול בחיים של לוחם אגוז לשעבר

בשיתוף זיו שחר, בשיתוף זיו שחר

19.7.2020 / 15:34

במערכת "המומחים" אנחנו אוהבים למצוא ולהביא לכם הקוראים את בתי העסק המובחרים ביותר בכל התחומים, כמו כן אנחנו תמיד שמחים להכיר ולהציג את הסיפורים המרגשים מאחורי אנשי המקצוע השונים

זיו שחר. יח"צ,
זיו שחר/יח"צ

לאחרונה נתקלנו בבחור צעיר שסיפור החיים שלו ריגש אותנו עד כדי דמעות. זיו שחר, לשעבר לוחם ביחידת אגוז המובחרת וכיום "מחלץ" אנשים מקשיים בחיים לאחר שחווה זאת על בשרו. מפיק חבר המערכת פגש את זיו לשיחה על החיים, הוא גילה בחור צעיר עם נתינה אין סופית.

סיטואציה אחת בחיים שאליה נקלע זיו שחר לפני מספר שנים שינתה את ייעודו בחיים מקצה אחד לשני.

לא מדובר באחת מעשרות הפעולות שהיה מעורב בהן בזמן שירותו הצבאי כחייל קרבי ביחידת אגוז המובחרת, אלא ערב של נוער צעיר לקראת גיוס כאשר זיו הוזמן לשוחח ולהציג בפניהם את סיפור היחידה שבה שירת, על על כך הוא סיפר לי: "הזמינו אותי לבוא לשוחח על היחידה בפני חבר'ה צעירים לפני גיוס קרבי וכאשר הגעתי לכנס ראיתי מולי 200 אנשים. לפני עלו על הבמה מספר חברים ליחידה שסיפרו בנוחות על השירות האישי שלהם ופתאום ברגע אחד נתקפתי בבהלה, האם אני אמור לשוחח עלי או על היחידה שאלתי את עצמי?

תוך כדי תנועה ניסיתי לשכתב במהירות טקסט אחר מזה שהכנתי מבעוד מועד ולא הצלחתי להתרכז, "הרגשתי איך אני הולך לאיבוד ולא הצלחתי לגבש מחשבה", הלחץ היה כל כך גדול עד שביקשתי מחבר שהיה לידי לעלות במקומי ובסוף דילגו על תורי ונמנעתי מלדבר.

"בפעם הראשונה הבנתי שיש לי פחד במה והרגשתי הכי רע בעולם, עד כדי כך שנכנסתי לתוך מסע של פחדים ואלו פגשו אותי בכל מקום בחיים".

לאחר שחרורו מצה"ל זיו עבד בעסק המשפחתי, חברה של קבלני עפר, הטראומה שחווה עם ההבנה כי סובל מפחד במה החלה להקשות עליו לתפקד גם בעבודה. "לאחר המקרה הייתי לחוץ ולא מסוגל לעמוד מול מספר אנשים בלי קשר לסיטואציה, זה הפריע לי מאוד והרגשתי שאני צולל לתהום נפשית. הסתובבתי עם זה בבטן וסבלתי מזה במשך חצי שנה עד שהבנתי כי אני חייב לעצור את הפחד הזה, לנצח אותו ולצאת למסע חדש בחיים", סיפר לי זיו בהתרגשות.

ישבתי עם עצמי לבד בים וחשבתי טוב, יש לי חלומות גדולים ממני ואני לא יכול לוותר על עמידה מול קהל, "זה או שהפחד מנצח אותי או שאני מנצח אותו" והחלטתי שאני מנצח אותו.

שאלתי את עצמי מה הדבר הכי קשה שאני יכול לעשות כדי להוכיח לעצמי שאני יכול לנצח את הפחד?

זיו החליט להסתכל לפחד בעיניים, לעמוד מול קהל גדול ולדבר, הוא בחר ללכת על הצד הקומי של העניין והחליט כי הניצחון האישי שלו יבוא לידי ביטוי כאשר יופיע על במה בערב סטנד אפ.

למרות שבתחילת הדרך היעד שהציב לעצמו היה נראה כמו חלום רחוק, הוא החל לעבוד על עצמו וזה כלל לימודים של מקצוע ה NLP במכללת מגן, קורס כיצד לדבר מול קהל בבית הספר של גיא יריב, קורס שכנוע ומכירות של יניב זייד ולאחר שצבר מספיק כלים וביטחון הגיע ליעד שהציב לעצמו: "עליתי על במה בערב סטנדאפ מול קהל בקאמל קומדי קלאב ולאחר מכן במקומות נוספים, זו היתה הצלחה ששינתה לי את החיים" הוא סיפר.

לאחר ההצלחה זיו ביקש להשתמש במסע האישי אותו עבר ולעזור לאחרים שהגיעו לסיטואציות קשות אחרות, על כך הוא סיפר: "ברגע שהבנתי כיצד המוח עובד ותוך כדי תהליך הצלחתי לגעת ולעזור לאחרים, הבנתי שזה הייעוד שלי בחיים, לעזור לאנשים, לכוון ולחזק אותם כדי שיגיעו גם הם לגבהים חדשים".

לאחרונה סיים זיו להעביר בהצלחה את המחזור השני של הקורס להתפתחות אישית שיצר במו ידיו. מדובר בקורס בן ארבעה מפגשים שבהם הוא מעניק לכל אחד את ארגז הכלים שבנה לעצמו כדי להתמודד עם פחד הבמה האישי שלו. "מאחורי הפחדים הכי גדולים שלנו נמצאת פריצת הדרך הבא שלנו, חייבים לצאת מאיזור הנוחות כדי לצמוח ולהגיע ליעדים חדשים בחיים".

על התוכניות לעתיד הוא סיפר: "כרגע אני מעביר את הקורס לעשרה אנשים בשיחות זום, וגם מפגשים של אחד על אחד באופן אישי. כאשר נצא ממשבר הקורונה אני אהיה זמין גם להרצאות וקורסים פרונטליים".

זיו שחר, היתה לי פגישה מרתקת עם איש חזק ומדהים שלא נכנע לקושי גדול שפגש בו באמצע החיים.

ליצירת קשר אישי עם זיו ניתן להתקשר לטלפון: 053-538-8501.

או חפשו אותי באינסטגרם : zivshahar

לאתר

בשיתוף זיו שחר, בשיתוף זיו שחר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully