וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ העסקים גלעד שגב: כיצד עסקים קטנים יכולים להתגבר על המשבר?

בשיתוף גלעד שגב, בשיתוף גלעד שגב

19.7.2020 / 9:32

התפשטות נגיף הקורונה גרמה לבעלי עסקים רבים בישראל להתמודד עם משבר כלכלי המאיים על עתידם. במיוחד בתקופה זו מתחדדת ההבנה כי עסק זקוק לסיוע וליווי צמוד של יועץ עסקי בכיר על מנת לקבל כלים להתייעלות ולצליחת המשבר

גלעד שגב. אריאל פינקל,
גלעד שגב/אריאל פינקל

עו"ד גלעד שגב נחשב למומחה בעל שם בתחום יצירת שיתופי פעולה עסקיים והינו יועץ עסקי לעצמאים ועסקים קטנים, המתמחה בהטמעת שיטות העבודה של החברות הגדולות בעסקים קטנים. גלעד בעל תואר שני במנהל עסקים, בורר ומגשר מוסמך וחבר בהנהלה הציבורית של אגף הפיתוח העסקי במכון היצוא הישראלי.

במסגרת הליווי לעסקים הקטנים, גלעד רותם את קשריו בעולם העסקי להקמת שיתופי פעולה שמייצרים הכנסה עבור העסק שבחסותו. שוחחנו עם עו''ד שגב ושמענו ממנו על השיטה המצליחה שפיתח להצלת עסקים קטנים ובינוניים.

"הגעתי לתחום הייעוץ העסקי ממקום של שליחות. לאחר 20 שנות ניסיון כמנהל בעולם העסקי, הבחנתי בפרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אודות מצבם של העסקים הקטנים בישראל. נחרדתי לגלות כי 9 מתוך 10 עסקים קטנים סוגרים בתוך שנתיים מיום הקמת העסק, וההכנסה החציונית עומדת על מעט מתחת ל 5,000 ש''ח. הנתונים הללו העירו בי את המוטיבציה לסייע לעצמאים באמצעות הכלים שרכשתי במהלך שנותיי כמנהל בכיר.

אני רואה שליחות בשינוי הפרדיגמה לפיה סיכוייו של אדם בעל חזון אשר לקח יוזמה והקים עסק מתקשה להתפרנס, לפרנס את משפחתו ובסופו של דבר נאלץ להיכנס לסטטיסטיקה העגומה הזאת."

גלעד שגב. יח"צ,
גלעד שגב/יח"צ

גלעד פיתח את שיטת ''אחיזה במושכות'' במטרה לסייע לעסקים הקטנים לצלוח את המשבר

"יזמים ועסקים קטנים מתמודדים עם פער עצום בין החזון של בעל העסק ובין החיים האמתיים מולם מתמודד העסק הקטן. על מנת לגשר על הפער פיתחתי את תכנית צמיחה ואחיזה במושכות לעסקים קטנים", אומר שגב. מדובר בתהליך של ארגון העסק ומיקודו בפעילות הליבה שאותה אוהב בעל העסק. אותה פעילות שבאמת אמורה לייצר לו את הפרנסה, מתוך מטרה שבעל העסק ישקיע יותר זמן בהענקת השירות או במכירת המוצרים שלו ובמה שהוא באמת אוהב לעשות, ולא בכיבוי שריפות או בבירוקרטיה שאמנם חיונית אבל לא אמורה למלא את כל היומן. בנוסף הוא מפרט כי "במסגרת הליווי אני מוביל את העסק להטמעת שיטות עבודה של החברות הגדולות בעסק הקטן."

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מהי תכנית העבודה שבעל עסק מקבל ממך במסגרת הליווי?

תכנית העבודה מותאמת אישית עבור כל עסק על פי הצרכים שלו והנקודות שבהן הוא צריך להתייעל. המטרה המרכזית של התכנית היא הגברת המכירות וגידול ההכנסות. נוכל להשיג זאת באמצעות אסטרטגיה עסקית נכונה, המותאמת לעצמאים ועסקים קטנים, תכנית שיווק המותאמת ליכולות וצרכים של העסק הקטן וייצור כלי עבודה ותהליכים מכוונים מכירות.

גלעדשגב. יח"צ,
גלעד שגב/יח"צ

מהו משך הזמן הדרוש לצמיחת העסק?

התכנית בנויה לטווח זמן של 4 חודשים. במהלך החודשיים הראשונים אנו נזהה את המוצר שהוא ''חוד החנית'' של העסק, מוצר הדגל, אותו נבליט ונקדם על מנת להוביל לעליית המכירות. בחודשיים הנוספים מבצעים התאמה של התכנית לעסק והטעמת הצעדים הנדרשים. "

הייחודיות של שיטת אחיזת המושכות לעסקים קטנים, טמונה בכך שהשיטה משלבת ייעול בתחומים שונים כדי להוביל להצלחת העסק "על מנת שעסק יצמח יש לטפל בכל התחומים. לא ניתן להשיג תוצאות לאורך זמן רק מיעוץ בתחום השיווק או התייעלות כלכלית, המטרה היא לבנות תכנית שמשלבת ייעול בכל התחומים הללו, על מנת להוביל לשדרוג אמיתי שיוביל את העסק להצלחה מתמשכת."

לדעת שגב, אחת מהאפשרויות המוצלחות ביותר להתפתחות העסק הינה יצירת שיתופי פעולה עם עסקים נוספים. גלעד נחשב למומחה המוביל בישראל להקמת שת"פים שמייצרים הכנסה.

"שיתופי פעולה עסקיים הפכו בשנים האחרונות לתופעה נפוצה מאוד, אך על מנת ליצור שיתוף פעולה יעיל יש לבחון היטב מספר נושאים. הבסיס לשיתוף פעולה שמייצר הכנסה הוא שהתרומה בין שני הצדדים הינה הדדית. שת"פ עסקי נכון ישלח לכיוון העסק לקוחות באופן שוטף, ולכן עלינו להתייחס אליו כאל מודל עסקי לכל דבר."

מהי הדרך הטובה ביותר לייצור שיתוף פעולה יעיל ומניב?

עלינו לתכנן היטב את שיתוף הפעולה, כולל זיהוי העסקים הפוטנציאליים ליצירת שת''פ יעיל. חיבור יעיל ונכון עם ארגון חיצוני או עם עסק קטן יכול להפוך לכוח מניע שמחזק וחוסך הרבה משאבים. מכך עולה, כי חובה עלינו לאתר עסק קטן או גדול המספק שירות דומה לשלנו או שמספק עבודה שחסרה אצלנו בעסק, בכך אנו חוסכים גיוס עובד חדש ואת משכורתו.

בנוסף, עלינו להגדיר היטב מהם האינטרסים שלנו בתור עסק, ולא פחות חשוב מה עלינו להעניק עבור השותף שלנו לעסקה, כך ששני הצדדים יהיו מרוצים.

האמת הפשוטה היא הקבלה שהשותף שלך לשיתוף הפעולה לא באמת רוצה לעזור לך, יש לו אינטרס אחד - לעזור לעצמו. לכן הבסיס לשיתוף פעולה שמייצר הכנסה הוא ההבנה שהתרומה שלך לצד השני משמעותית עבורו. אם הצלחתי ליצור מצב שכל העברת לקוח אליי, גורמת ערך גדול לזה שמעביר אליי את אותו הלקוח, הצלחתי לייצר אינטרס משותף שישרוד לאורך זמן."

גלעד שגב. יח"צ,
גלעד שגב/יח"צ

מה חשוב לבדוק בטרם יצירת שיתוף פעולה עסקי?

"בהנחה ששיתוף הפעולה יהיה מניב ויתקיים לאורך זמן, חשוב לגבות את השת''פ בהסכם מסודר, בו מומלץ לנסח באופן בהיר את האינטרסים וההתחייבויות המשותפות של שני הצדדים. בנוסף, כדאי לנסח בהסכם שיתוף הפעולה את כל נקודות המפתח החשובות מבחינת שני הצדדים, על מנת שבמקרה הצורך ההסכם יבוטל ונוכל להיפרד כידידים ללא סכסוך עסקי."

בעת האחרונה גלעד הקים פעילות "קורונה נטוורקינג", מפגשי נטוורקינג מקוונים באמצעות ה"זום". שאלנו מה ההבדל בין "קורונה נטוורקינג" לכל שיטות הנטוורקינג הקיימות כבר שנים, ואשר כולם כמובן דילגו לזום בתקופה האחרונה?

"הקורונה יצרה הזדמנות אדירה למפגשים מקוונים בין בעלי עסקים, כאשר הדגש הוא על יצירת שיתופי פעולה אפקטיביים. עד כה המפגשים זוכים להצלחה גדולה, עקב יצירת שיתופי פעולה רבים בין בעלי עסקים שונים. הסוד נמצא בשיטת העבודה הייחודית המופעלת במפגשים אלו, אשר בזכותה המשתתפים יוצאים עם הפניות ללקוחות חדשים ממש בכל מפגש."

שוחחנו עם גלעד גם על השפעת משבר הקורונה, שמטלטל את הכלכלה הישראלית בימים אלו, ובמיוחד את העסקים הקטנים. לטענתו, הקורונה יכולה להיות הזדמנות עסקית מצוינת עבור בעלי העסקים.

"אמנם יש מספר לא מבוטל של עסקים קטנים שיקרסו בעקבות המשבר, אך ברוב המוחלט של המקרים לא מדובר בגזרה משמיים. ישנם בעלי עסקים רבים שהצליחו להפוך את הקורונה להזדמנות חייהם. מדובר בעסקים שלא ישבו בחיבוק ידיים, אלא ניצלו את המצב לחשיבה עמוקה וביצעו שינוי בעסק. כעת אותם עסקים פורחים ואף הגדילו את הכנסותיהם בעשרות אחוזים בתקופת הקורונה. לכן אני ממליץ לגלות יצירתיות ולחשוב מחוץ לקופסה. התקופה הזו יכולה להוביל להזדמנות אדירה לצמיחה והתפתחות עסקית."

גלעד מקדיש זמן רב להתנדבות בעמותות שונות ולפעילויות חברתיות מתוך שליחות. לטענתו, מעבר לחשיבות של ההתנדבות לשיפור החברה וכערך שעליו כולנו התחנכנו, הרי שלתרומה לקהילה יש חשיבות עסקית גדולה, בנוסף לפן הערכי שלה.

"ההתנדבות והתרומה לקהילה מאפשרות להחזיר את הנפש למקום חיובי על אף ההתמודדות המורכבת של ניהול עסק. ההתנדבות מרוממת את הנפש, ומביאה את בעלי העסקים למצב נפשי יותר טוב שמאפשר להם להתמקד בהצלחת העסק ובפיתוחו."

לאתר

בשיתוף גלעד שגב, בשיתוף גלעד שגב
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully