וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה ניהול מוניטין באינטרנט?

בשיתוף Better

16.7.2020 / 14:17

לעיתים כתבות ישנות ולא מחמיאות יכולות להעיב על המוניטין של העסק. ניהול הנוכחות הרשתית חיוני להשארת רושם חיובי על הלקוחות

שיווק עצמי ברשת. ShutterStock
ניהול מוניטין ברשת/ShutterStock

רבים שאולים את עצמם מה זה בדיוק ניהול מוניטין באינטרנט. ובכן, אין הגדרה ברורה למונח זה, אבל אפשר לראות בו מונח מקביל ליחסי ציבור חיוביים באינטרנט, או בקצרה - לגרום לך, למותג שלך או לחברה שלך, להופיע בכמה שיותר אזכורים חיוביים או ניטרליים ברשת, על חשבון האזכורים השליליים.

כיום, הדרך הקלה והמהירה ביותר עבור רוב האנשים להכיר עסק או אדם היא דרך חיפוש ברחבי הרשת. היום בזכות האינטרנט, כמעט כמו קסם, אפשר לעשות מחקר יסודי כמעט על כל נושא, חברה ואדם בעולם במאמץ מינימלי בלבד. במרחק של כמה הקלקות אנחנו יכולים לגלות במהירות דברים חיוביים ושליליים על כל מושא החיפוש. במאמר זה, אותו עזר לנו להכין עידן מור - הבעלים של חברת Better העוסקת בניהול מוניטין באינטרנט, ננסה להבין יותר מזה ניהול מוניטין וכיצד נרתום אותו לטובתנו.

מדוע כל עסק זקוק לניהול מוניטין באינטרנט?

"כיום, רוב האנשים כבר לא מסתפקים בביקור אתר החברה בטרם הם רוכשים מוצר או רוצים להזמין שירות..." אומר עידן מור, "הם מחפשים המלצות באתרים שונים ובערוצי המדיה החברתית, ולמעשה תגובה או ביקורת רעה אחת יכולה לעיתים למנוע מלקוחות פוטנציאליים לבצע עסקה עם עסק מסוים, מבלי שבעליו אפילו מודע לכך".

האלגוריתמים של מנועי החיפוש מתעדפים פופולריות

אף אלגוריתם אינו יכול לדעת אם מידע המוצג ברשת משקף את העסק שלכם במדויק או לא, ולכן הפופולריות של אותה כתבה או אזכור, קרי כמות הצפיות וכמות הקישורים לאותם אזכורים, הופכת לדרך המדידה העיקרית של האלגוריתמים וגורם להם להופיע גבוה במנועי החיפוש. "זו הסיבה שתמונות מביכות, תביעות קלות שנסגרו לפני שנים, וסוגים אחרים של ידיעות 'clickbait' לא רלוונטיות אך מסקרנות, שולטות לעתים קרובות במוניטין המקוון של עסק". טוען עידן מור.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ניהול מוניטין באינטרנט נותן עדיפות לאיזון

ניהול מוניטין מקוון נוגד את הנטיה האנושית לרכילות. אנו נהנים לקרוא רכילות אבל לרוב היא אינה רלוונטית או נשארת בגדר שמועה. ניהול המוניטין מבטיח כי המידע החשוב והרלוונטי לחברה או לאדם אינו "נבלע" ונדחק על ידי השמועות והידיעות הלא רלוונטיות.

האם ניהול מוניטין מקוון הוא זהה ל- SEO?

ישנם קווי דמיון בין ניהול מוניטין מקוון לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) אך ישנם גם הבדלים חשובים: SEO עוסק בקידום אתר או דף ספציפי לראש תוצאות החיפוש. ניהול מוניטין מקוון עוסק בשליטה באוסף האתרים, הכתבות והאזכורים המופיעים בתוצאות החיפוש בביטוי המבוקש. המשמעות היא שהטקטיקות ומדדי ההצלחה שונים כי לא מספיק לקדם את הביטוי הנחוץ כדי שיופיע בראש תוצאות החיפוש פעם אחת, בניהול מוניטין אנחנו צריכים שאותו ביטוי יופיע מספר פעמים וידחוק את התוצאות השליליות מטה לעמוד השני.

לסיכום

למדנו שאנחנו לא יכולים לסמוך על האלגוריתמים של מנועי החיפוש כדי שיציגו את המידע האמיתי על העסק שלנו, או עלינו כפרסונה. זו הסיבה שאנו ממליצים לכל אדם או חברה לפתח אסטרטגיה מקוונת לניהול מוניטין כדי להגן על האינטרסים שלהם.

באתר של Better תוכלו לקרוא מידע רב בנושא ניהול מוניטין באינטרנט ואף להיעזר במומחים שלהם כדי לקדם את האינטרסים האישיים שלכם בראש מנועי החיפוש.
בהצלחה!

  • עוד באותו נושא:
  • מיתוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully