וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מיובש בעיניים? קבלו טיפול שמוכיח את עצמו כבר 150 שנה

בשיתוף המרכז לשיפור וקידום הראייה והגוף, בשיתוף המרכז לשיפור וקידום הראייה והגוף

15.7.2020 / 15:22

מתישהו כולנו נתחיל לחוות את זה. נרחיק ונקרב את הדף כדי לחדד את מה שכתוב או שנתעורר בבוקר עם יובש נוראי בעיניים. טיפול זה יוכל לעזור לכולנו

שרית טהורי. יח"צ,
שרית טהורי/יח"צ

כשהייתי קטנה הייתי צוחקת על ההורים שלי שמבקשים ממני להשחיל חוט במחט או שהיו מקרבים ומרחיקים את הספר. והנה, גם אני (רק בת 40) מרגישה שאני ממש לא רואה טוב. ועוד לא התחלתי לדבר על כאבי הראש. כחובבת טיפולים הוליסטים נכנסתי לדף של שרית טהורי והופתעתי. המשפט הראשון שנתקלתי היה מהמלצה של מטופלת, "לכל המעוניין לשפר את חייו".

הסתקרנתי והחלטתי שהגיע הזמן לברר לעומק במה מדובר. התקשרתי אליה בערב אחרי יום ארוך ועמוס וכבר בהתחלה לפי צליל קולה התחלתי להירגע. מהר מאוד הבנתי כמה היא מחוברת למה שהיא עושה ואוהבת את מה שהיא עושה. כמובן שישר סיפרתי לה שאני פתאום לא רואה טוב וכן אני מול מסכים הרבה שעות אבל, נו, זה כמו כולם ולהורים שלי יש משקפיים ואני יודעת כמה זה לא נוח ועוד ועוד. שרית עצרה אותי וביקשה ממני לעשות תרגיל תוך כדי השיחה כדי להבהיר לי את מה שהיא תיכף תסביר.

השיטה מבוססת על טכניקה רפואית מלפני 150 שני והיא מבוססת על הדרך שאיברי הראייה עובדים מבחינה אנטומית. זרימת דם, פעולות עפעוף ועוד. פעולות שלמעשה אמורות להתקיים באופן טבעי אך כשהן לא מתקיימות נוצרות בעיות.

שרית טהורי. יח"צ,
שרית טהורי/יח"צ

לפני שאנחנו צוללות פנימה, מה הניסיון שלך ומה הביא אותך לתחום?

אני מורה, מדריכה ומטפלת לשיפור הראייה ובריאות העיניים, העוסקת בתחום הריפוי מעל 25 שנה ובתחום העיניים כעשור.

הקמתי את המרכז לשיפור הראייה והגוף בשנת 2000 במטרה אחת ברורה - לסייע לרבים בריפוי העיניים בשיטה הוליסטית וטבעית. פיתחתי טכניקה מיוחדת המאפשרת למערכת הראייה להתחדש ולרפא את עצמה וגם אני בדיוק כמוכם, הייתי תלמידה חרוצה ולמדתי מגדולי המורים בעולם לעבודת עיניים טבעית ולעבודת גוף לשיפור הראייה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שרית טהורי. יח"צ,
בעיות בעיניים/יח"צ

אז בעצם עושים פיזיותרפיה לעיניים?

לא. בפיזיותרפיה אנחנו גם עוסקים במאמץ ואילו פה אנחנו לומדים להרפות ולחזור להרגלים הנכונים. אנחנו לא מכניסים את העיניים לחדר כושר אלא מלמדים להרפות למשל מול המחשב על מנת לשפר ולתקן כי הגוף יכול ויודע לרפא את עצמו. בעיה בראייה זו ממש מצוקה אמיתית. החיים משתנים. תחשבי על מישהו שאיבד בגלל הבעיה בעיניים את רישיון הנהיגה למשל. כשיש בעיה בראייה היא משליכה לעוד כמה תחומים ובהחלט משנה את מה שהורגלנו אליו.

מה עושים בשיטה, איך מרפים?

טיפול לשיפור הראייה מצריך עבודת גוף מדויקת כדי לאפשר לעיניים להשתחרר ולהשתפר אבל בעיקר צריך להבין שחלק מהבעיות לא מגיעות דווקא מהעין. לכן השיטה היא הוליסטית.

פה אני כבר מבינה שאין חכם כבעל ניסיון. שרית עוסקת בתחום מעל 25 שנה והניסיון לימד אותה להתבונן ולהרגיש ובעיקר לגשת לבעיה בצורה נכונה ולרפא. "אני מאמינה ביכולת של כל אחד ואחד לרפא את עצמו, בעזרת ידעי ושינוי התפקוד היום יומי. לשנות מתפקוד קלוקל לתפקוד המעורר זרימת דם, תנועה וריפוי".

שרית טהורי. יח"צ,
תרגולי עיניים/יח"צ

בכל שנות הטיפול שלך בטח נתקלת בהרבה מקרים, את יכולה לתת לי כמה דוגמאות?

באופן שהפתיע אותי, שרית בחרה להתחיל ולשתף איתי דווקא במקרה של ילדה שהגיעה אליה. אני מודה שציפיתי לשמוע על מקרים של הגיל השלישי כי בטח שם יש הרבה בעיות ראייה. בהתרגשות היא מספרת לי על נויה, ילדה בת 12 שצריכה להרכיב משקפיים אך מסרבת כי זה לא יפה לה. כתוצאה מכך העיניים שלה בוהות, עייפות ממאמץ ראייתי.

"בעבודה איתה הבנתי שאורח החיים שלה עמוס מידי. הרפיה היא שמתקנת את מערכת הראייה ומתח נפשי ופיזי של העיניים הם הגורמים העיקריים להידרדרות הראייה. התרגילים הכרחיים להתקדם אך הם גם גשר לעצמינו, להתבוננות על ההתנהלות שלנו, כל תרגיל הוא טכניקה המאפשרת לנו ליישם חוק טבע שמאפשר שיפור ושינוי בראיה".

"גם דניאלה, אישה כבת 39, סבלה מיובש בעיניים שהלך והתגבר עם הזמן. היובש בעיניים פגע מאוד באיכות החיים שלה במשך 4 שנים והיא ניסתה את כל הטיפות והמשחות האפשריות. במשך 4 שנים היא ביקרה אצל רופא העיניים והוא בכל פעם עודד אותה בטיפול תרופתי שונה. לפני כשנה היא הגיעה אלינו. כאשר מגיעים לטיפול ולאיבחון, אנו בוחנים את הבעיה לעומקה וגם שמים דגש על מצב הבריאות הכללית . לאחר האיבחון התאמנו לה תכנית אימון יומית שכללה תרגילי עיניים ספציפים ליובש בעיניים ועבודת גוף שתתמוך במערכת הראייה. אחרי כ-4 שבועות חל שיפור משמעותי. היום אחרי כחצי שנה של התמדה ושינוי הרגלים דניאלה חיה באיכות חיים גבוהה וללא יובש!"

שרית טהורי. יח"צ,
שרית טהורי/יח"צ

אני מחזירה את שרית אל הבעיה שלי ושואלת: מה לגבי קוצר ראייה?

שרית מתחילה לספר לי על שני, בחורה צעירה כבת 25 הסובלת מקוצר ראייה. שני כמו רבים אחרים מרגישה אי נוחות מהרכבת המשקפיים מעייפות, כאבי עיניים ותחושה שזה מגביל אותה. למשל ללכת לים ולהיכנס למים עם משקפיים או שבחורף הציקו לה האדים. אחרי תהליך של כחצי שנה היא הפחיתה את המספר במשקפיים ב-2 מספרים! היא כבר יכולה להסתובב בלי משקפיים כחלק משגרת חייה.

אני מחליטה ללחוץ עוד קצת ולדבר על החיים של רובנו כיום. ומה עם אילו שנמצאים מול מסכים כל היום ולא מתכוונים להחליף מקצוע?

אז בואי אספר לך על נמרוד. הוא ברוקר וכל היום עובד מול מסכים באינטנסיביות גדולה ובמתח. כשפגשנו אותו במרכז לשיפור הראייה הוא סבל מכאבי עיניים, יובש וכאבי ראש חזקים. הוא הבין שהאינטנסיביות שבה הוא עובד בשילוב של צפייה מרובה במסכים הם הגורמים לכל המחושים ולהדרדרות הראייה. לימדנו את נמרוד כיצד להתנהל נכון! מול המסך כדי לאפשר לו נינוחות בעבודה וגם כי אנחנו מציאותיים ומבינים שזה העיסוק שלו והבחירה נעשתה. בנינו לו תכנית הכוללת גם תרגילי גוף לשיפור זרימת הדם. אחרי כשבוע הרגיש שינוי ואחרי חודש חלפו כאבי הראש והראייה התחדדה. זה לא קסם. זה תרגול ושינוי הרגלים.

שרית טהורי. יח"צ,
תרגולי עיניים/יח"צ

תגידי ומה לגבי כאבים לא מוסברים באזור העיניים, זה בגלל איכות הראייה שירדה?

לא רק. הכאבים או אי הנוחות יכולים להגרם בגלל הרבה מאוד דברים. למשל מטופל שהגיע אלי שמו מאיר. הוא נכנס לקליניקה התיישב ובתוך זמן קצר הצד השמאלי של פניו השתנה והתכווץ. הוא הגיע אלי לא בגלל בעיית ראייה אלא בגלל כיווץ פתאומי בעין, הכיווץ הזה גורם לו לסבל רב. "זה מופיע כמה פעמים בשעה הוא אמר ומטריד ומציק".

בדקתי לו את הראייה רק כדי להבין מה קורה עם העיניים ואז נכנסנו אל חדר הטיפולים שהיה חשוך לחלוטין ושהינו שם כשעתיים, תרגלנו, הזרמנו יותר חמצן אל הפנים, אל כל האזור שמתכווץ ובמשך כל זמן הטיפול הוא לא חווה אפילו פעם אחת את המטרד שהביא אותו אלי. השילוב של זרימת דם, הרפייה, מרחב נוח, תנועה, ותרגילי עיניים אפשרו לאזור להשתחרר.

תוך כמה זמן מרגישים שיפור? זה נשמע כמו קסם

אין קסמים רק עבודה והתמדה. ובעיקר לשנות הרגלים - אם נמשיך לתרגל ולא נשנה את ההרגלים אז לא עשינו דבר. ולא רק העניין של היובש בעיניים והכאב נפתר, לא רק שאיכות הראייה משתפרת אלא גם דברים נוספים. כמו שאמרתי, הגישה היא הוליסטית.

אחרי שלחצתי לקבל תאריך מדוייק מתי זה משתפר, אני מקבלת תשובה כנה משרית

תלוי במה מדובר- אם הבעיה היא יובש בעין אז מרגישים את השינוי ממש מהר, ההקלה מיידית! השינוי המשמעותי ממש מורגש כבר תוך כמה ימים, זאת כמובן ביחד עם מינימום התמדה בתרגילים שאני מעבירה.

במקרים של קוצר ראייה נמוך- השיפור מהיר. במקרה של שיפור קריאה, למשל, זה יכול לקחת קצת זמן עם תרגול יומיומי.

האם באמת המסכים ושגרת החיים שלנו היא האשמה הגדולה?

בגדול כן. זרימת הדם משתנה בעקבות הישיבה המרובה והעולם הטכנולוגי סביבנו מגביר את המתח הנפשי. בואי נגיד שיותר בריא לצאת לטבע. ישנן פעולות כמו למשל הסתכלות מקרוב שמשנה את מבנה גלגל העין ומצרה אותו בעקבות כך השרירים מתקבעים והצורה משתנה. ואז צצות בעיות למשל, יובש בעיניים, קוצר ראייה- הראייה למרחק תתחיל להדרדר, צמצום שדה הראייה - כשאתה מרוכז במסך אתה לא שם לב למה שקורה מסביב.

מה כדאי לעשות עכשיו בעידן החדש שניצב בפנינו? אנשים כל היום מול המסכים, מהנייד למחשב וחוזר חלילה. ועכשיו אפילו עובדים מהבית

שינוי הרגלים. העידן הטכנולוגי לא יעלם מחיינו ההפך הוא הנכון. אנשים שמתמידים משנים את המציאות חייהם וההצלחות שם. תרגול נכון של עבודה מול מסכים, התנהלות נכונה ביום יום תמנע ואף תפתור בעיות עיניים- קוצר ראייה, צמצום שדה הראייה, יובש ועד בעיות קשות. ניתן לתקן ללא תרופות וללא טיפול פולשני. אנחנו בעצמנו יכולים. לגוף יש יכולות שקשה להאמין עד כמה הן חזקות.

אני לא יכולה להתאפק ושואלת על תקופת הקורונה. תגידי, את רואה החמרה במקרים בעקבות התקופה?

בהחלט. יש מחיר לאורח חיים המרותק למסך ולבית. מילדים ועד מבוגרים. אבל מה שמעודד שזה לא מאוחר ואפשר לשפר וללמוד מחדש שיטות תרגול מבוססות שישנו לטובה את איכות החיים והראייה.

ומי שלא יכול להגיע לקליניקה?

בתקופה האחרונה פתחתי קבוצה בזום עם תרגולים והיענות עצומה. ובהחלט ניתן לתרגל מרחוק. הטיפולים לא נערכים רק בקליניקה ואני מאמינה שהתקופה הקרובה תביא איתה פתרונות מעניינים לקהל הרחב ובהחלט יש למה לצפות.

שרית אני מודה, נכנסתי לשיחה קצת סקפטית ובדרך לעשות משקפיים והופתעתי לטובה ובעיקר יצאתי מעודדת ומשוכנעת שהכל אפשרי!

שרית טהורי. יח"צ,
טיפולים בזום/יח"צ

מה את מציעה למי שקורא את זה כרגע מהבית ומחפש הקלה מיידית?

אני אומר לך מה, ממש בימים אלה, סיימתי לבנות מיני קורס בדיוק עבור אנשים שכבר נואשו מכל הפתרונות האחרים. הגיע הזמן שאנשים יגלו מחדש את הפתרון הטבעי, שעובד כבר 150 שנה. במיני קורס הזה, שהוא מתנה ממני, חינם לגמרי, זיקקתי את התוכן והתרגילים שעזרו להכי הרבה אנשים, לאורך השנים שאני מטפלת בהם. אין בפנים נאומי שיווק ומכירה מייגעים, נטו תרגילים שעושים את ההבדל .

משפט לסיכום?

את יודעת מה, אני מעדיפה להשתמש בבמה הזו שנתת לי לטובת פניה אישית: מבחינתי אם הצלחתי לגרום לכם, שקוראים את זה עכשיו, להבין שאולי יש סיכוי ולו הקטן ביותר שזה יעבוד בשבילכם, כזה שתהיו מוכנים לנסות ובאמת להרגיש אחרת, אני את שלי עשיתי.

מה שעכשיו צריך לעשות זה רק להיכנס לקישור הזה למלא שאלון אבחון קצר ומייד תקבלו ממני עזרה טבעית ומיידית ליובש בעיניים שלכם.

בשיתוף המרכז לשיפור וקידום הראייה והגוף, בשיתוף המרכז לשיפור וקידום הראייה והגוף
  • עוד באותו נושא:
  • ראייה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully