וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקשים לקחת משכנתא? חובה להתייעץ קודם עם הטובים ביותר

בשיתוף דקל אשור, בשיתוף דקל אשור

14.7.2020 / 15:27

במסגרת כתבות מערכת "המומחים" על עולם המשכנתאות בישראל, ביקשנו לשמוע את חוות דעתו של מי שבימים אלו עושה לעצמו שם כאיש מקצוע ייחודי למרות גילו הצעיר, דקל אשור

דקל אשור. יח"צ,
דקל אשור/יח"צ

מאחורי דקל כבר עומד מספר מרשים של הצלחות כאשר ליווה זוגות צעירים בדרך לקבלת משכנתא ראשונה בתנאים מאוד נוחים. מפיק חבר המערכת פגש את אשור לשיחה בה איש המקצוע פרש בפניו את משנתו הכלכלית. שמחנו לקבל גם מספר טיפים יעילים של עשה ואל תעשה עבור כל מי שמבקש לקחת הלוואה לרכישת דירה.

דקל אשור הוא בחור צעיר אבל אם אתם חושבים כי מדובר בדבר אשר מהווה מכשול אל מול לקוחות מבוגרים ממנו, כדאי שתחשבו שנית. מדובר באיש מקצוע חכם ומבריק שעובד סביב השעון, הוא מונע מרעב יוצא דופן להוכיח את עצמו בשוק של כרישים ותיקים ולראייה, תוך פרק זמן קצר המספרים שלו מוכיחים כי הוא יודע כיצד כדי להשיג ללקוחותיו את המשכתנא אשר מתאימה להם במיוחד.

את הכשרתו בתחום עשה אשור במכללת איתנים, הלימודים כללו גם סטאז' מעשי ולאחריהם יצא לדרך עצמאית. השאלה הראשונה שהפנתי אליו היתה, הבנק לא אישר לקבל משכנתא, מה עושים?

אשור חייך ואמר, קודם כל נרגעים ולאחר מכן הוסיף: "אם לא קיבלתם אישור עקרוני למשכנתא צריך לעשות חושבים מה גרם לבנק לסרב ואפשר שיהיו לכך מספר סיבות. ברוב המקרים הסיבה היא בקשת סכום גבוה מדי של המשכנתא, אך ראיתי גם מקריים שהבנק סירב לבקשה עקב חוסר סדירות תעסוקתית, מחלה של אחד מבני הזוג, התנהלות כלכלית שגויה ועוד.

"הטעות הנפוצה היא כאשר מנסים ללכת עם אותם הנתונים לבנק אחר, מדובר בטעות משום שכל הבנקים למשכנתאות כפופים לבנק ישראל ופועלים לפי אותם חוקים לכן צריך להתרכז כיצד אפשר לשנות לפחות אחד מהקשיים וכאן אני נכנס לתמונה".

מבירור מוקדם למדתי כי מרבית מלווי המשכנתאות חושבים כי שיעור הריבית במשכנתא היא המשתנה החשוב ביותר בהלוואה שלהם, קו המחשבה הוא כי במידה והריבית גבוהה הם ישלמו יותר ואם הריבית נמוכה הם ישלמו פחות.

לפי אשור זו בדיוק הפרצה של חוסר ההבנה אותם הבנקים מנצלים, על כך הוא הסביר: "לא פעם הבנקים מוכנים להוריד את הריבית כדי שתרגישו טוב אבל קובעים תמהיל שיניב להם רווחים גבוהים יותר גם לאחר ההורדה. המשתנה החשוב ביותר בלקיחת משכנתא הינו התאמת תמהיל משכנתא אופטימלי כזה אשר מותאם אישית למצבם הכלכלי, המשפחתי והתעסוקתי של הלווים.

"חייבים להשיג עבורם החזר חודשי שיוכלו לעמוד בו, לכן אי אפשר להשוות בין תמהיל אחד לאחר, כי לזוג אחד תנאי המשכנתא יהיו מצויינים ולזוג אחר גרועים.

"לכן תמיד יש לקחת בחשבון את גיל הלווים, מספר ילדים, האם מעוניינים או לא מעוניינים להרחיב את המשפחה, משכורת שצפויה לעלות, המשכורת בשקלים או במט"ח ועוד משתנים נוספים המאפיינים כל אחד בנפרד. הבנקים מציעים לכל הלווים את אותו התמהיל כאילו כולם בעלי אותו מצב וזה פשוט לא נכון.

"אני לרגע אחד לא מוריד מהחשיבות של שיעור הריבית, אולם יש עוד מספיק משתנים לא פחות חשובים שחייבים לקחת בחשבון".

לפני סיום הפגישה הייתי חייב לשאול את השאלה המסקרנת ביותר, מהו לדעתו של אשור ההחזר החודשי הכדאי ביותר במשכנתא? הוא הסביר: "שוב, זה לא כזה פשוט ואין שחור או לבן בתשובות הללו. ברור כי צריך שיהיה זה סכום שאפשר יהיה לעמוד בו באופן קבוע לאורך שנים וככל שמחזירים יותר בכל חודש ככה משלמים פחות בסיכום הכללי, אולם חובה שיהיה זה סכום שאפשר לעמוד בו אחרת בקלות ובמהירות רבה נכנסים לפיגורים ואז צוברים ריבית והסכום עולה בצורה מסוכנת, לעיתים עד כדי צורך למכור את הדירה.

"נוסחה שאני ממליץ ללקוחות שלי לעשות כוללת בתוכה את עלות שכר הדירה שהם משלמים קודם ללקיחת המשכנתא, להוסיף לזה את הסכום שאותו הם משקיעים בתכנית חיסכון, אם יש כזו כמובן, ומהסכום הכולל להפחית את עלות הביטוח למשכנתא ואפשר להוסיף סכום נוסף כמשנה ביטחון אם במידה והמצב הכלכלי ומשפחתי משתנה, התוצאה תהיה פחות או יותר הסכום שאותו תצטרכו להחזיר".


דקל אשור, היתה לי פגישה מרתקת עם יועץ משכנתאות צעיר שעשה עלי רושם כביר בזכות ידע מעמיק בכל היבט אפשרי בהקשר בתחום.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר ישיר בטלפון: 050-922-2002

לאתר החברה

לעמוד הפייסבוק

בשיתוף דקל אשור, בשיתוף דקל אשור
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully