וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימהות וקריירה - איך זה עובד יחד?

בשיתוף גפנית מזרחי, בשיתוף גפנית מזרחי

8.7.2020 / 15:23

הגעת לצומת דרכים והחלטת להגשים את עצמך? נמצאת בחופשת לידה ומתחילים להתפתח רגשות שונים בהקשר לחזרה לעבודה? את לא לבד. נשים רבות מתמודדות עם הרצון לשלב בין הבית, פיתוח קריירה והגשמה עצמית. הוויתור על לפחות אחד מהשלושה, מוביל לרגשות אשמה, תסכול ואפילו מריבות

גפנית מזרחי. יח"צ,
גפנית מזרחי/יח"צ

החדשות הפחות טובות הן שיותר נשים סובלות היום מלחץ שנובע מהרצון להיות בכל מקום ובכל זמן. החדשות הטובות הן שאמנם מדובר באתגר, אך אפשר להתגבר עליו. איזון בין הבית לעבודה ולהגשמה העצמית יוצר אושר תעסוקתי והוא אפשרי בכל גיל. כיצד אפשר להגיע אל היעד החלומי ולהרגיש טוב יותר מדי יום? הלכנו להתייעץ עם גפנית מזרחי, יועצת קריירה ויצאנו עם מסקנות מעודדות.

החיים השתנו וכך גם הקריירה

הדור אשר נמצא היום בפנסיה או לקראת פרישה יספר על עולם עבודה שונה מזה של היום. בעבר, מטרתם של רבים ורבות הייתה למצוא עבודה ולהמשיך בה עד הפנסיה. קביעות הייתה אחד המושגים הנפוצים בעולם העבודה והיום מונח זה כמעט ולא קיים ובוודאי שלא בחברות פרטיות וארגונים קטנים. קצב החיים השתנה ואיתו עולם הקריירה.

הקצב המהיר, החשיפה למידע רב וזמינות ללימודים הפכו את הרצון והיכולת לבצע שינויים בתחום הקריירה לאפשריים. אם בעבר אנשים נשארו עשרות שנים באותו מקום עבודה, היום לא רק שזה לא מה שמאפיין את שוק העבודה אלא שיותר ויותר אנשים, נשים אך גם גברים, מחליפים תחומי עיסוק. כלומר, יותר נשים עוברות הסבת מקצוע, גם בשלבי ההורות הראשונים וגם לקראת גיל ארבעים.

נשים רבות מגיעות לפחות פעם אחת בקריירה לצומת דרכים. ההתלבטות בין מקומות עבודה שונים, גודל המשרה הרצויה והמקצוע, היא התלבטות אמיתית. לא פעם מאחורי המחשבות על השינוי עומדים פחדים, חששות וצורך להתמודד מול גורמים חיצוניים ולא רק פנימיים. המסע להשגת איזון דורש אומץ ותעוזה. גם אם הצעד הראשון מהוסס, ניתן להגיע למקום הנכון ולהשיג אושר, בקריירה ובאימהות.

האם יש דרך אחת לאיזון בין הקריירה לבין הבית?

אין נוסחת קסם ודרך אחת לאזן בין הקריירה לבין הבית וההגשמה העצמית. כל אחת צריכה למצוא את האיזון שנכון עבורה ולשם כך לעבור מסע אישי (קצר או ארוך) שיוביל למקום הנכון. הגיל, היסטוריית התעסוקה והשאיפות האישיות ישפיעו על המסע האישי. מה שמתאים לאמא שמתכוונת לחזור מחופשת לידה לא בהכרח יתאים לאמא להורים מתבגרים. לכן, המשימה הראשונה בדרך לשילוב בין הקיירה לבין האימהות היא להבין כי כל אחת מיוחדת וכי הדרך להשגת האושר התעסוקתי תהיה שונה עבור כל אחת.

גפנית מזרחי משתפת מתוך הניסיון האישי שלה בקריירת משאבי אנוש. "כשהפכתי לאמא, לפני קצת יותר מ-23 שנה והגיע הזמן לחזור לעולם העבודה, החלו אצלי מאבקים אישיים. למרבה השמחה יש כיום אפשרויות עבודה רבות ותחומי תעסוקה שמאפשרים לשלב בין קריירה לבין כל שלב ושלב באימהות".

היכולת לאזן את כל התחומים בחיים היא בסופו של דבר פנימית. נדרשת אמונה עצמית, תעוזה לעשות את השינוי ולפעמים כניסה לתהליך. כפי שהעולם המודרני מלא בהזדמנויות ומידע, הוא גם דורש מאיתנו לעצור, לעשות בדק בית עם עצמנו, לתהות מה נכון עבורנו ולהתאים את עצמנו למציאות החדשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לשים את עצמך במרכז

הסוד לשילוב מוצלח בין אימהות וקריירה הוא לשים את עצמך במרכז. לכל אמא (ואבא), בכל מקום יש רק 24 שעות ביממה והשאלה היא מה הכי חשוב לך בחיים. זה בסדר גמור להתחיל קריירה חדשה בכל גיל, לעבוד בחצי משרה או משרה מלאה, שהילדים יהיו בגנים חצי יום או יום שלם. כל שילוב יכול להיות נכון בתנאי שאת שמה את עצמך ואת הרצונות שלך במרכז.

הדבר הראשון שעלייך לחשוב עליו כאמא הוא מה את רוצה. מהי המטרה שלך ואם את רוצה לעשות שינוי, לחשוב על עצמך, על מה את מוכנה ועל מה לעולם לא תסכימי לוותר. תהליך של ייעוץ ופיתוח קריירה נוגע בדיוק במקום הזה ויעזור לך לעבור את ההרפתקה כשבסופה מחכה לך אושר תעסוקתי.

נכתב בשיתוף גפנית מזרחי, יועצת קריירה, מלווה אנשים בקבלת החלטות בצמתים תעסוקתיים ואמא ל-4.

בשיתוף גפנית מזרחי, בשיתוף גפנית מזרחי
  • עוד באותו נושא:
  • אימהות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully