וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכלל: בית הספר להכשרה מקצועית שילווה אתכם כל הדרך עד לקבלת ''קבלן רשום"

בשיתוף מכלל, בשיתוף מכלל

8.7.2020 / 14:01

בשנים האחרונות החלה המדינה להסדיר את רישום קבלני המשנה - והסטנדרטים גבוהים. מכלל הוא בית הספר שיעזור לכם לעמוד בקריטריונים

יותם מנהל ''מכלל''. יובל קליין,
יותם לזר, מנהל ''מכלל'' (צילום: יובל קליין)/יובל קליין

עד לפני כשנתיים תחום קבלני המשנה היה פרוץ למדי. הדעה הרווחת אודות קבלנים ''חאפרים'' שסובלים מחוסר מקצועיות ולוקים בחסר בכל הקשור לאמינות, הובילה את מדינת ישראל לחולל מהפכה של ממש בתחום. החל משנת 2018, משרד הבינוי והשיכון הציב יעד לאומי להסדרת הענף ולרישום עשרות אלפי הקבלנים שפועלים כיום בשוק.

עפ"י חוק רישום קבלנים תנאי הסף לרישום קבלן הם:

1. קבלן שאינו מהנדס/הנדסאי או מנהל עבודה בבניה חייב להציג הוכחות כי הוא בעל ניסיון של לפחות 5 שנים בתחום.

2. ללא עבר פלילי.

3. הצגת דו''חות של רואה חשבון כי הוא משלם כהלכה את כלל המסים הנדרשים לעוסק מורשה/חברה בע''מ במדינת ישראל.

לקבלן רשום יתרונות רבים. ראשית, קבלן רשום הוא קבלן חוקי, כלומר במידה והוא עובר תאונת עבודה, ונדרש לתבוע את הביטוח, חברות הביטוח לא יכולות להיתפס לאותיות הקטנות בפוליסה שקובעות שעל הקבלן לעבוד עפ"י חוק כתנאי לכיסוי ולהתנער ממתן כיסוי ביטוחי מלא.

שנית, קבלן רשום זכאי להעסיק עובדים זרים עם אישורי עבודה, בשונה מקבלן שאינו רשום אשר נאלץ לשלם כפול עבור יום עבודה של עובד זר. פעם ראשונה עבור יום העבודה לעובד, ופעם שניה לצד ג' בעל סמכות להוציא אישורי עבודה לעובדים זרים.

בנוסף, קבלן רשום זכאי לגשת למכרזים מוסדיים וממשלתיים. זהו פרמטר חשוב מאוד באמצעותו ניתן להרחיב את העסק וכמובן להגדיל את הרווחים של כל קבלן.

"מכלל הכשרה מקצועית" הינו בית הספר להכשרה מקצועית מקבוצת "מסד גרופ", שנוסד ע''י אדר' איציק לזר, אשר הוקם בשנת 2018 מתוך הכרת השוק והבנת הצורך הקיים, במוסד להכשרה מקצועית במקצועות הבניה לרישום קבלנים.

בשיחה שערכנו עם יותם, מנהל החברה, הוא מספר על החזון של ''מכלל'' "בית הספר ''מכלל'' נוסד על מנת לעזור לכמה שיותר בעלי עסקים במקצועות הבניין בישראל לקבל כלים ומתן עזרה לקידום העסק שלהם תחת עמידה בחוק ובתקני הבטיחות השומרים על הציבור."

ב''מכלל'' פיתחו קורסים ייחודיים על ידי אנשי המקצוע המובילים בתחום מקצועות הבנייה בישראל, מתוך שאיפה להעניק לתלמידים את תוכנית הלימודים החדשה והעדכנית ביותר, בהתאם לדרישות החוק, התקנות והתקנים המחייבים במדינת ישראל. בנוסף, בקורסים שמים דגש על התאמה פרקטית של התכנים לנדרש בשוק העבודה המשתנה, כך שהקבלנים יוכלו ליישם את הנלמד בעבודתם בשטח.

במסגרת הקורס התלמידים מקבלים את ההכשרה הטובה ביותר שתסייע להם להצליח בעבודתם, לספק מוצר איכותי ובטיחותי ללקוחותיהם ולעבור בהצלחה את מבחני רשם הקבלנים לצורך הכרתם כקבלנים רשומים. ההרצאות המצולמות כוללות חומרי עזר כגון מצגות, סרטים, הדמיות ותרגולים.

הקורסים מתבצעים במתכונת דיגיטלית, באמצעות למידה מרחוק בקורס אונליין, אותו ניתן ללמוד בכל זמן, דרך מגוון רחב של מכשירים, החל מטלפון חכם, מחשב נייד/נייח וטאבלט. היתרונות של הלימוד המקוון מעניקים לתלמידים גמישות רחבה במועדי הלימוד, חוסכים זמן יקר של נסיעות מיותרות, מציאת חניה, וישיבה ממושכת בכיתה. בנוסף, ניתן לחזור תמיד על הלימוד במקרים בהם זקוקים להסברים נוספים.

כנס פרונטלי מכין לפני בחינות הרשם. יח"צ,
כנס פרונטלי מכין לפני בחינות הרשם (צילום: יח"צ)/יח"צ

לצד הלימוד בקורס המקוון, בבית הספר מספקים ליווי אישי לכל תלמיד, באמצעות פלטפורמה ייעודית להתייעצות וסיוע של המרצים בקורסים, לאורך כל הקורס. הליווי של ''מכלל'' כולל גם רישום של הקבלן למועד הבחינה, דבר שחוסך ממנו בירוקרטיה מיותרת. עם סיום הקורס, הקבלן מתאם לעצמו את היום והשעה המתאימים לו על פי הלו''ז המוצע. הבחינה מתבצעת באמצעות מחשב.

מעיון בקורסים עולה כי ב''מכלל'' חשבו על כל פרט בעיצוב ובחווית המשתמש. הקורסים מתבצעים בממשק נוח וידידותי למשתמש, כך שגם אנשים לא טכנולוגיים במיוחד יוכלו להסתדר בקלות עם המערכת.

מעיון בנתונים של קבלנים שניגשו למבחני רשם הקבלנים במטרה להיות קבלנים רשומים, עולה כי לימוד מעמיק הוא תנאי הכרחי להצלחה במבחן. רק 10% מהקבלנים שניגשים למבחן מבלי שעברו הכשרה מקצועית עברו אותו בהצלחה. לעומת זאת, 90% מתלמידי ''מכלל'' עוברים בהצלחה את המבחן בפעם הראשונה, וזוכים להירשם כקבלנים רשומים. בשנה שעברה התאחדות קבלני השיפוצים ארגנה כנס בשיתוף משרד הבינוי והשיכון, בו נכחה שרת הבינוי והשיכון דאז יפעת שאשא ביטון, בו ציינו את חמשת הקבלנים המצטיינים אשר כולם היו בוגרי "מכלל".

לאור הסטנדרט הגבוה שהציבו, לא בכדי מכלל הכשרה מקצועית הינו הגוף היחיד שמוכר נכון להיום ע''י רשם הקבלנים. דבר משמעותי אשר מזכה את בוגרי בכלל במבחן מקוצר ב-50%, חמישים שאלות במקום מאה. יתרון נוסף של בוגרי ''מכלל'' טמון בכך שהאפשרות לגשת למבחן חוזר, במקרה שהתלמיד לא עבר את הבחינה, נפתחת בפניו לאחר כ-חודש, בעוד שאנשים שאינם בוגרי קורס מוכר, נאלצים להמתין כחצי שנה עד למועד הבא.

בימים אלו עמלים בחברה על פיתוח מועדון לקוחות ''מכלל'', באמצעותו יוכלו בוגרי בית הספר לקבל הטבות בלעדיות ושירותי ביטוח מהחברות המובילות בתחום, בזכות שיתופי פעולה שמבצעים בחברה.

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן

חייגו עכשיו 03-9486000

ליצירת קשר במייל office@michlal.com

בחן את עצמך ובדוק אם אתה מוכן לגשת למבחן הרשם

בשיתוף מכלל, בשיתוף מכלל
  • עוד באותו נושא:
  • קבלנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully