וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודיו פוד, פגשנו בשף מיוחד

בשיתוף לידור אברהם, בשיתוף לידור אברהם

8.7.2020 / 10:23

במסגרת כתבות מערכת "המומחים" על העולם הקולינרי בישראל אנחנו תמיד עם אוזן קשבת להמלצות של קוראי המערכת הקבועים. מזה מספר חודשים אל דסק המערכת הגיעו אלינו לא מעט דיווחים על שף צעיר ועולה בשם לידור אברהם ואנחנו החלטנו לבדוק במי מדובר

לידור אברהם. יח"צ,
לידור אברהם/יח"צ

אחד המפיקים קפץ לפגוש את מי שכיהן עד לאחרונה כסו שף במסעדות של מאיר אדוני והיום מוביל ליין של ארוחות שף באופן עצמאי, לידור סטודיו פוד.

לידור אברהם רק בן 25 אבל את עולם המטבח הוא חי ונושם מאז שזוכר את עצמו. למרות גילו הצעיר לידור כבר הספיק לרשום לעצמו רזומה עשיר בתחום, את דרכו הראשונה עשה בלימודים מקצועיים בבית הספר תדמור ולאחריהם עבד במספר מסעדות נחשבות כאשר גולת הכותרת היא התקופה בה כיהן כסו שף במסעדה של מאיר אדוני המפורסם.

לידור אברהם. יח"צ,
לידור אברהם/יח"צ

כמו רבים אחרים בתעשייה ובשאר התחומים, משבר הקורונה גרם ללידור לעשות חושבים והטריגר הסופי מבחינתו לצאת לחיים עצמאיים היה לאחר שהמסעדות של אדוני לא נפתחו מחדש.

"מאז ומתמיד ידעתי שיום אחד אני ארצה להגשים את עצמי ואת היכולות שלי באופן עצמאי, הכל היה שאלה של תזמון", סיפר לי לידור והוסיף, "מאוד נהנתי מהעבודה תחת מאיר, רכשתי ניסיון רב ואני עדיין רעב ללמוד עוד ועוד, אבל המציאות החדשה זרקה אותי למים העמוקים ואני מאוד נהנה כיום להגיש אוכל שלי לאחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לידור אברהם. יח"צ,
לידור אברהם/יח"צ

תוך כדי שיחה לידור סיפר לי על מנות שהוא מכין וחושב להוסיף לתפריטים העשירים שהוא מציע ללקוחותיו, אי אפשר היה שלא להתרשם מהידע והתשוקה שלו, אבל דבר נוסף תפס לי את העין כמאפיין את לידור, צניעות.

למרות ההצלחה שצבר בזמן קצר הוא כמו "מתנצל" כשמעיד כי יש לו עוד מה ללמוד ויכול לעשות יותר, מדובר בתכונה שתעזור לו לצמוח בגדול.

לידור אברהם. יח"צ,
לידור אברהם/יח"צ

כאשר אמרתי לו זאת הוא הסמיק והסביר: "אני חושב שיש חשיבות לצניעות במקצוע הזה ובכלל בחים, לכן אני רוכש המון כבוד לדברים הקטנים וגדולים כאחד, אם זה לחומרי הגלם השונים, לשטיפה, ניקיון והובלה של דברים, הכל כדי שהשירות אותו יקבלו הלקוחות יהיה ברמה הכי מקצועית".

דבר נוסף שמאפיין את סגנון העבודה של לידור זו העובדה שבכל מנה הוא משתמש בין 5 ל 6 פרודוקטים שונים כאשר יודע לבשל במספר שיטות בישול שונות.

בשלב מסויים בפגישה בינינו לידור החליט לקום והחל להתרוצץ בין הסירים והרווח היה כולו שלי, הוא בישל עבורי, כך שיכולתי לטעום מספר מנות שהוא מגיש ללקוחותיו. מהתפריט הבשרי טעמתי את מנת הפתיחה של קרפצ'ו וחציל, זו הגיעה עם טחינה גולמית בתסופת של תמרינידי, זרעי כוסברה, מי ורדים, פיסטוקים קלויים.

למנה העיקרית לידור פינק אותי בפילה עגל חלב, פירה ראטה עם כבד אווז על בסיס של רוטב יין.

היה מרתק לראות את לידור בזמן פעולה במטבח, היכולת שלו להתרכז ולהוציא מטעמים שהיו מושלמים, זאת בזכות יד מקצועית, חומרי גלם איכותיים וטריים וידע עצום כיצד לשלב בין כולם.

את הארוחות ללקוחות לידור מבשל בעצמו ואם מדובר באירועים גדולים יותר הוא נעזר בכמה שפים שעובדים לצידו ויש הרבה מעבר לתפריטים המוסכמים מראש.

לידור אברהם. יח"צ,
לידור אברהם/יח"צ

"אני אוהב לפנק את הלקוחות והאורחים שלהם לכן באירועים שלי תמיד יש קוקטיילים מסתובבים, מדובר על מנות לכל דבר, לא שתייה. זה יכול להיות טרטר דג, קציפת יוגורט ועוד הפתעות, כדי שהם יתנו את הביס הקטן והמושלם רגע לפני הארוחה, משהו שיפתח להם את התאבון" סיפר לי לידור.


פגשתי בשף צעיר שמכין מנות מרתקות עם המון מרכיבים שונים במגוון שיטות בישול מיוחדות.

המקצועיות, אהבה שלו לתחום וצניעות יובילו אותו רחוק, לידור אברהם, תזכרו את השם.

ליצירת קשר בוואסטאפ

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף לידור אברהם, בשיתוף לידור אברהם
  • עוד באותו נושא:
  • שף
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully