וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורטל אסיאו תשנה את חיי הלילה של הילד שלכם

בשיתוף אורטל תנועה בהתפתחות, בשיתוף אורטל תנועה בהתפתחות

7.7.2020 / 14:09

חלמתם על הרגע בו יגיח לאוויר העולם הילד שלכם, ציפיתם שהילד יישן כמו שצריך אבל החלומות התנפצו. ניסיתם לקבל עצות ברשת שלא ממש עזרו, בלבלו אתכם וגרמו לעוד לחץ - לא ברור מה נכון ומה מתאים, העצות כלליות ולכן לא מתאימות לתינוקות בהכרח. מה תעשו?

אורטל תנועה בהתפתחות. יח"צ,
אורטל תנועה בהתפתחות/יח"צ

אורטל אסיאו, מדריכה להתפתחות תינוקות, יועצת שינה ומנחת סדנאות עיסוי תינוקות, היא הפיתרון שלכם לבעיות הללו. אסיאו, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ומשאבי אנוש, בוגרת מכללת "צעד ראשון" בתחום התפתחות תינוקות, בוגרת מכון וינגייט בתחום תנועה לגיל הרך ובוגרת לימודי ייעוץ שינה בשיטת "0.1 כישורי שינה".

''תמיד ידעתי שהתחום בו ארצה לעסוק "כשאהיה גדולה" חייב לשלב שני דברים: תחום הטיפול ועולם התינוקות והילדים. כשבני הבכור נולד, לא הייתי אובדת עצות אבל בכל זאת עשיתי לא מעט טעויות, דבר שהוביל אותי, במקביל לחוויית ההורות הראשונית שלי, לחקור את עולם התפתחות התינוקות ולהרשם ללימודים בתחום''. סיפרה לנו אורטל אסיאו.

היא הקימה את הסטודיו שלה, תחת השם "אורטל תנועה בהתפתחות וייעוץ שינה", אחרי עבודה של 5 שנים בתחום משאבי אנוש, שבמהלכם הבינה שהיא צריכה לעסוק בתחום אליו יש לה תשוקה ושהיא משתוקקת לצלול אל תוך רזי התחום. ''אחרי למעלה משש שנים בהן אני עובדת עם אמהות ותינוקות קטנטנים, אני מבינה שאני במקצוע הנכון'' אמרה אורטל והוסיפה: "אין כמו הסיפוק והחוויה בללמוד את גופו וצרכיו של התינוק ויש לי זכות ענקית להיכנס ולגעת בליבן של האמהות (וגם האבות) המופלאות ולהקנות למשפחות רבות הרגלים נכונים בהתמודדות עם ילדיהם''.

אורטל תנועה בהתפתחות. יח"צ,
אורטל תנועה בהתפתחות/יח"צ

איך זה בא לידי ביטוי?

"בתור הורה לשלושה ילדים וכאשת מקצוע, אני מבינה כמה כוח והשפעה יש לבכי של תינוקות, עלינו ההורים. בכי של תינוק לפעמים יכול להוציא אותנו מדעתנו, במיוחד כשאנחנו עדיין בשלב של היכרות עם התינוק שלנו. התסכול וחוסר האונים לא מאחרים לבוא".

אז איך מבינים את משמעות הבכי?

"באמצעות הבכי, התינוקות מעבירים לנו, ההורים, מסרים שונים, כגון: רעב, עייפות, חוסר נוחות, כאב וזו בעצם הדרך היחידה שלהם לתקשר איתנו. לרוב, כשאנחנו עוד לא מכירים את התינוק שלנו ועדיין מנסים לפענח את סיבת הבכי, נעדיף (כברירת מחדל ממש) לפנות לפתרון הזמין והמהיר - בקבוק/הנקה.

אבל האם זה תמיד הפתרון הנכון עבורם?

"לא תמיד האכלה תהיה הפתרון המתאים. אז מה כן נוכל לעשות עבורם? נוכל להרגיע ולנסות לדמות את זמן שהותם ברחם. רחם הוא עולם שכולו טוב, מקום חם, עוטף ובטוח. מקום שבו התינוקות חוו תנועה מונוטונית, הקשיבו לפעימות הלב שלנו ודווקא כשאנחנו היינו בתנועה הם ישנו/נחו. כלומר, החוויות הרחמיות שהם חוו, הן החוויות שאנו נרצה להעניק לתינוק שלנו ברגעי בכי או חוסר נוחות, כשאנו יודעים שהוא אכן שבע וזה לא זמן האוכל שלו''.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אורטל תנועה בהתפתחות. יח"צ,
אורטל תנועה בהתפתחות/יח"צ

מה חשוב לעשות במצבי בכי ארוכים?

"ראשית, אל תתנו לבכי לנהל אתכם. ברגעי בכי, כמו זה שתיארתי, חשוב שתהיו רגועים ונינוחים, אתם משרים את אווירת הרוגע, השלווה והביטחון על התינוקות. אני ממליצה להעניק המון מגע, תנועה וקול ברגעי בכי, תוך שמירה על מונוטוניות ומגע עמוק אשר יכניסו את התינוק לשלווה ורוגע. אני מאמינה, שכשאני פוגשת הורים טריים, ואפילו הורים לילד שני/שלישי, אני יכולה לעשות קצת סדר "בבאלגן" ולתת להורים ידע רב וכלים שעוזרים לייצר סביבה התפתחותית אופטימלית לתינוק, מתוך מענה נכון ומדויק לבכי ולצרכים שלו בכל שלב התפתחותי''.

מה חשוב להעביר לתינוק?

"האנרגיות שלנו כהורים מועברות באופן טבעי לקטנטנים שלנו ומשפיעות עליהם דרך השינה, תזונה, פעילות או כל דבר אחר. כשאמא רגועה התינוק רגוע, כשאמא מתוסכלת גם התינוקת שלה תהיה מתוסכלת. אני מאמינה שהמשפט "ידע זה כח" לא קלישאה, ידע וניסיון שווה מבחינתי לרוגע וביטחון לתינוק ולהורה''.

את יכולה לשים דגש על היתרונות בליווי התפתחותי?

"היתרונות בהשתתפות בליווי התפתחותי, ייעוץ שינה או הסדנאות, באים לידי ביטוי בעיקר בביטחון שאני מקנה לאמהות שמקבלות ארגז כלים להבין את צרכי התינוקות וכן פתרונות להתמודדות עם התינוקות שלהם והודות לכך, האמהות מנצלות את חופשת הלידה ליהנות מהרך הנולד בזמן איכות במקום "להאבק" בצרכיו. באמצעות הגישה שלי לאמהות, אני מתחברת אליהן והן מכניסות אותי לעולם האישי שלהן - התינוקות, ואני מוצאת את עצמי מייעצת לאמהות גם חודשים רבים לאחר סיום הליווי או הסדנה וזה דבר שאני גאה בו מאוד''.

לסיכום התייחסה אורטל אסיאו לסדנאות שהיא עורכת: "הן מקום מפלט ומקור תמיכה עבור האמהות הטריות שמתמודדות עם קשיים דומים עם התינוקות, עם בני הזוג או עם מקום העבודה. האינטימיות שנרקמת במפגשים, מובילה לחבריות חדשות שמורכבות מאמהות שנמצאות בשלב דומה בחייהן ומחזקות אחת את השנייה בקשיים, אך גם מפרגנות ומבלות יחד. בנוסף, זוגות רבים מודים, שבזכות הליווי או הסדנאות השתפרה גם המערכת הזוגית (לצערנו, לפעמים הייאוש מחוסר ההצלחה בהתמודדות עם התינוק מוביל לוויכוחים ולמשקעים בין בני זוג)''.

אחת הלקוחות של אורטל אסיאו סיפרה: "הייתי עם תינוקת בת חודשיים שלא ישנה כמעט בכלל במהלך היום, כל הרדמת לילה זו מלחמה מתמשכת ומתישה. כבר במהלך המפגש הרגשנו בשינוי ושיפור וראינו את האור. כבר ממפגש אחד למדתי כל כך הרבה שפשוט שינה לי את החוויה כאמא ועזר לי בקופות הקשות. נקשרתי לאורטל ברמה אישית ואני מרגישה שיש לי מענה מקצועי וצמוד. היא הדבר הכי טוב שקרה לי בחופשת הלידה".

ביחד עם אורטל אסיאו, אתם מוזמנים להכיר וללמוד את עולם תינוקכם בדרך מופלאה, נעימה מתוך המון הקשבה, הכלה ולמידת צרכיו של התינוק, בדגש על הקניית סביבה התפתחותית אופטימלית והקניית הרגלי שינה נכונים.

טלפון: 050-8834650

אינסטגרם

פייסבוק

בשיתוף אורטל תנועה בהתפתחות, בשיתוף אורטל תנועה בהתפתחות
  • עוד באותו נושא:
  • תינוקות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully