וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולה שמסייעת לעבור את הלידה עם חיוך על הפנים

בשיתוף שקדיה ביקמן, בשיתוף שקדיה ביקמן

5.7.2020 / 16:44

במערכת "המומחים" אנחנו אוהבים למצוא את אנשי המקצוע המיוחדים ביותר בכל התחומים. לאחר אין ספור דוגמאות שונות עליהן כתבנו במהלך השנים האחרונות סיפורה של שקדיה ביקמן ריגש אותנו יותר מכל

שקדיה ביקמן. הדס משה,
שקדיה ביקמן/הדס משה

בשנות ה-20 לחייה שקדיה הייתה הייטקיסטית מוצלחת, אך החיים הובילו אותה לעשות הסבה אל עולם אחר לגמרי וב-15 השנה האחרונות היא עובדת כדולה, מדריכת הכנה ללידה ומטפלת במים בנשים בהריון.

בימים אלו שקדיה משיקה קורס חדשני בשם " לרקוד כל הדרך מחדר לידה - חמשת השלבים ללידה ללא תפרים". מפיקה חברת המערכת פגשה אותה לשיחה וחזרה מאוהבת במי שתומכת מקרוב בנשים רבות בתהליך החשוב והמורכב ביותר בחייהן, בתהליך ההריון ובזמן הלידה.

שקדיה ביקמן, בת 44 ואמא לשלושה ילדים, עד לפני כ-15 שנה היתה בעלת משרה מכובדת ומצליחה בעולם ההייטק "המרובע" , אך לאחר שאת בתה הראשונה ילדה בלידה טבעית בביתה החלו לנקר בה מחשבות ראשונות לגבי שינוי מקצועי.

שקדיה ביקמן. הדס משה,
שקדיה ביקמן/הדס משה

בזמן שליחות לארה"ב היא נחשפה לעולם הדולות ושם קיבלה את ההחלטה הסופית על הייעוד שלה בחיים. "קודם לכן מעולם לא ידעתי מה זה דולה, באותה תקופה בארץ השימוש במישהי מקצועית שמלווה את היולדת בזמן לידה כלל לא היה נפוץ, לכן הקורס אליו התוודעתי בזמן מגוריי בארה"ב שינה את חיי", סיפרה לי שקדיה בהתרגשות והוסיפה, "לאחריו במשך שנתיים השקעתי את כל מרצי בלימודי הריון ולידה ולאחר שחזרתי לארץ ועד היום אני עובדת כדולה ומדריכת הכנה ללידה".

המטרה ששקדיה הציבה לעצמה היא שליחות לכל דבר, לעזור לנשים בהריון, בני זוגן והתינוקות שלהן, שתהיה להם חוויית לידה טובה וחיובית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שקדיה ביקמן. יח"צ,
שקדיה ביקמן/יח"צ

נתונים מצביעים כי בשנת 2019 נולדו בישראל 177 אלף תינוקות והשאלה הראשונה שהפנתי אל שקדיה היתה כמה נשים מתוך אלו נעזרו בדולה? היא השיבה: "אין לי נתונים מדוייקים אך אני יכולה להעיד כי בכל שנה יש יותר חשיפה ויותר הבנה מצד נשים על החשיבות והיתרונות לכך שיש אשת מקצוע נייטרלית אשר מלווה את כל תהליך ההריון ומסייעת מתחילת ועד סוף הלידה עצמה.

המשמעות של המילה דולה היא בת לוויה, היא אינה אשת מקצוע רפואי ולרוב אין לה שום הסמכה כזו, אך החשיבות שלה בתמיכה הרגשית והפיזית של אשה הריונית משמעותית בהחלט. "אם הייתי צריכה למצוא משפט אחד שמתאר יותר מכל מהי דולה הייתי אומרת שמדובר באשת מקצוע מכילה שנמצאת שם כדי לתמוך ביולדת ובבן זוגה, מי שיכולה לתת מענה לפחדים וחששות, לתת הכוונה וידע מעשי ולעזור בכל מה שצריך, מקטן עד גדול.

הדולה למעשה היא האדם השפוי בתוך סיטואציה שיכולה להיות מורכבת, מי שעוזרת ללידה להתקדם בכיוון הרצוי ולהפוך אותה לחוויה טובה ולא לטראומטית".

הדולה משמשת כקול מרגיע ומכוון מול המיילדת והרופאים בחדר הלידה כי בשעות הללו היולדת סובלת וכאובה ולרוב אינה מסוגלת לקבל את ההחלטות הנכונות לאותו רגע, גם בן הזוג לא תמיד יכול לחשוב בצורה מחושבת למרות שיש לו רצון אמיתי לעזור, אבל הוא מעורב רגשית ובנוסף חסרים לו ידע וניסיון מעשי בשטח.

"צריך לזכור, לא פעם תהליך של לידה ובפרט לידה ראשונה, כולל בתוכו שעות על גבי שעות של "בילוי" בחדר לידה ואני האדם היחיד שלא מתחלף. התפקיד שלי הוא בין היתר לעזור ליולדת להיות ממוקדת ולכוון אותה, לשאול ולהבין מה נכון ומה מתאים עבורה באותו הרגע", סיפרה שקדיה.

לא מעט נשים מספרות כי הלידה הראשונה היתה עבורן טראומה לכל דבר ובניגוד לסרטים הוליוודים הדברים לא תמיד הולכים בקלות ובנוחות.

לפי שקדיה גם החוויה הטראומטית הזו היתה יכולה להימנע לו היו עוברות קורס הכנה ללידה שנועד להכין אותן , על כך שקדיה הסבירה:" קורס הכנה ללידה הוא מאוד חשוב, כמעט ואין לידה שאין בה איזו "הפתעה" ולכן צריכים להיות ערוכים לכל אפשרות וזה מצריך ללמוד ולדעת לעומק את תהליך הלידה".

הגישה של שקדיה היא שבני הזוג צריכים ללמוד ולהתכונן לכל תרחיש אפשרי, כך שיהיה אפשר לפעול בצורה מושכלת במידה ויש שינויים תוך כדי הלידה עצמה, אחרת כל החלטה שהרופאים או מיילדות מקבלים יכולה להיתפס כמו משהו שכופים על היולדת ואף אחד לא מרגיש בנוח כאשר כופים עליו דבר מה.

לכן המידע שהיא מספקת כולל בתוכו ידע עצום על תהליך הלידה כולו וכן ידע חשוב שיש ליישם מוקדם בהריון כדי להכין את הגוף ללידה, איך יודעים מתי לנסוע לבית החולים, התמודדות עם חלק מהאתגרים שלאחר הלידה ועוד.

על ההבדלים בין הקורס שהיא מעבירה לאלו של בתי וקופות החולים השונות שקדיה סיפרה: "בקורס מערכתי של בית חולים או קופת חולים ישנם דברים שמותר להם להגיד וישנם כאלה שאסור כי הם כפופים למערכת אליה הם שייכים. התכתיב היחידי שיש לי הוא המצפון שלי, אני יודעת שהעברתי את הנתונים הכי אמיתיים מבלי ליפות את הדברים, כדי שהיולדת תוכל לקבל את ההחלטות שלה בלי קשר לאיזשהוא נוהל או כסת"ח".

בימים אלו שקדיה מוציאה קורס דיגיטלי אשר נקרא "לרקוד כל הדרך מחדר הלידה" בו היא מלמדת על חמשת השלבים ללידה ללא תפרים, עליו היא סיפרה: "אני מעדיפה למנוע את הבעיה מאשר לטפל בה.

שקדיה ביקמן. יח"צ,
שקדיה ביקמן/יח"צ

כאשת הייטק בעברי אני אוהבת שדברים יהיו אנליטיים היכן שאפשר, לכן ככל שמגיעים אלי בשלב מוקדם יותר של ההריון כך אני יכולה לעזור להריונית עם תרגילים, תזונה, תוספים ועוד כל מיני שיטות שיכולות למנוע הגעה למצב של צורך בתפרים לאחר הלידה".

למדתי כי במגירה נמצא ספר בתהליכי כתיבה בשם "זה הכל בגללך" שיהיה ספר הכנה ללידה פרקטי ומלא הומור עבור גברים.

שקדיה ביקמן, היתה לי שיחה מרתקת עם דולה ומדריכת לידה ששינתה את חווית ההריון והלידה עבור מאות נשים.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר אישי בטלפון, 054-2048338 או במייל shkediya@herayonbari.com.

פרטים נוספים לגבי הקורס החדש של שקדיה

פייסבוק


אינסטגרם

בשיתוף שקדיה ביקמן, בשיתוף שקדיה ביקמן
  • עוד באותו נושא:
  • דולה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully