וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונת הוילות הגדולה בישראל: מודרניזם מדברי מול 3 ארצות!

בשיתוף מור בללטי אדריכלים, בשיתוף מור בללטי אדריכלים

5.7.2020 / 16:22

בימים אלו ממש קמה בישראל שכונת וילות מודרנית, הכי גדולה בהיקפה, מול נוף עוצר נשימה של 4 ארצות - ישראל, ירדן, מצרים וערב הסעודית... ניחשתם נכון - באילת!

שחמון 2  אילת. מור בללטי אדריכלים,
מור בללטי אדריכלות/מור בללטי אדריכלים

את המגה שכונה המשתרעת על שטח של 117 דונמים בונים כיום 3 מהיזמים המובילים במדינה, כשאת החלק הכי גדול בשכונה מקימה חברת "עמרם אברהם חברה לבניין בע"מ" בניצוחם של האחים אלון ויורם עמרם, שהחליטו להרים באומץ פרויקט דגל שיהווה סמן ימני לרמת מגורים גבוהה באילת תוך שילוב שכונת וילות מודרנית, שאפתנית ויוצאת דופן - בבניה ירוקה ובבניה בשפה מודרנית אבל מדברית.

לפרויקט גויס האדריכל הכי עסוק במדינה מור בללטי, שלא רק שתכנן את השפה העיצובית של השכונה אלא גם שינה את תכנית הבינוי המקורית על מנת לייצר איכות מגורים ונגישות לדיירים ברמה הרבה יותר טובה.

סוד ההצלחה - לוחות זמנים שמנצחים את הקורונה!

הסוד להצלחת התכנון של מגה פרויקט כמו שחמון 2 נזקף לתכנון עבודה גלובאלי דיגיטאלי של המשרד. מתברר שהעובדים של מור בללטי פזורים בכל העולם. משרטטים במלזיה, דרך אנשי הדמיות בוייטנאם ועד עורכי וידאו באירלנד - מור בללטי הינו כנראה משרד האדריכלים הישראלי הראשון שמחזיק עובדים בחמש מדינות בו זמנית.

בימי קורונה הוא ניצל את היתרון, שאצלו בעצם כולם עובדים מהבית - עובדים מהבית סביב העולם [!!!] ורק שיפר את קצב העבודה. "אני מקצר לוחות זמנים עד למחצית בגלל קלף סודי ארגוני שהוא כוח עבודה לוויני במסגרת הדיגיטציה. אין קלסרים, אין נייר שנזרק, הכול דיגיטאלי. אי אפשר להיות בקדמת האדריכלות ולא להיות בקדמת הטכנולוגיה. בזמן שבישראל ישנים בצד שני של העולם העובדים שלי כבר מכינים את ההדמיות והתכניות ליום הבא, זה תכנון אדריכלי דיגיטאלי מטורף אבל ללא ספק ככה נראה העתיד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחמון 2  אילת. מור בללטי אדריכלים,
הדמית השכונה/מור בללטי אדריכלים

תכנון מגה שכונה ברמת דיוק של CNC

בללטי: "לייצר אימפקט אדריכלי לרחוב שלם, לשכונה, זה סיפור מעניין על גבול המאתגר - מאוד! פה לא מדובר בתכנון וילה אחת. חשבנו על שפה אדריכלית בחזיתות הבתים, הדגשת האבן, הגודל שבו האבן המדברית רוצה להראות, גודל המסה, בניית פלטת צבעים ברחוב שתרים את הבתים ותדגיש אותם. שינינו את הטופוגרפיה של הפרויקט כדי להרים את הבתים למצב שהדייר ייראה כמה שיותר ים ושבהיבט הנגישות יוכל להיכנס מהאוטו לבית בשני צעדים - פונקציונאליות -חובה! נגישות -חובה. הנחתי את העובדות במשרד לחשוב שהן עם הראש בתוך תנור של 50 מעלות - ושעכשיו ייצרו את הפתרונות האדריכליים. להרגיש את אילת!"

ירדנו לדיוק שבו מהאוטו תמיד יורדים אל הבית ולא מטפסים אליו. הבנה שמהאוטו סוחבים קניות אל הבית ולא להיפך ולכן ההקלה בנגישות היא בכיוון הסחיבה. היזם אלון עמרם ומשה פרץ שמנהל את הפרויקט השקיעו איתי שעות נוספות כדי להגיע לדיוק של כל בלטה בפרויקט. אפילו יצרנו בקצה של כל מגרש מדרגות ענק כדי שמול הדייר לא יהיה ס"מ 1 ממעקה הבטיחות של המגרש - אלא בריכה ונוף נקי של הרי אדום ".

בתכנון הפרויקט עמלו כל הצדדים על פתירת הקושי לחבר אדריכלות מודרנית עם שפת המדבר, השמש עם החום והצבעים הדומיננטיים. ופה חובה להדגיש ולציין לשבח את הועדה לתכנון של עיריית אילת שיצאה מגדרה בשעות לא שעות ועבדה יחד עם כל היזמים והמתכננים בראש פתוח, בתקשורת חברית וגמישות תכנונית, להוציא שכונה מודרנית ושונה ממה שהעיר הכירה- וכל זה בזמן הקורונה".

שחמון 2  אילת. מור בללטי אדריכלים,
הדמית השכונה/מור בללטי אדריכלים

פרויקט ראשון מסוגו

מור מתאר: "מדובר בלוקיישן מדהים עם פנוראמה מנצחת, יש לך נוף מהבריכה אל 3 מדינות, מולך רכס הרים עוצרי נשימה, נמל פעיל מתחתך ועיר מלונות שדולקת בלילה כמו לאס ווגאס. המגה פרויקט האדיר הזה מביא בשורת אדריכלות מתקדמת לאילת. מבחינת סטנדרטים, מבחינת הנגישות של הבתים ומבחינת יצירת שכונה שהיא כולה בשפה אחידה אחרי שהיזמים החליטו ליישר קו ולייצר שכונה עם תמהיל דגמים גדול אבל בשפה אדריכלית זהה.

" זה פרויקט שכמוהו העיר טרם ראתה, משרד המכירות של הפרויקט נראה כמו המוזיאון הראשון לאמנות מודרנית באילת".

כשהחל תכנון הפרויקט יצר מור קשר עם דיקן הפקולטה לאדריכלות באוניברסיטה בגרמניה ששם הוא למד וביקש ממנו, בתור אחד מגדולי האדריכלים של אירופה כיום, עצה חברית/ מקצועית: לקבל דוגמה לתכנון שכונה בסדר גודל שכזה, שיצרה שפה אדריכלית שלמה ומהווה אייקון ארכיטקטוני, כשכונה - לא כמבנה בודד. התשובה של האדריכל הגרמני הייתה קצרה: "מור יקירי, בדקתי - אין".

בללטי: " מעולם לא הרימו שכונת וילות בכזה גודל שהיא מודרנית לגמרי, עונה על כל הסטנדרטים של הבניה הירוקה ומייצרת שפה חדשה, עכשווית ועדין מדברית ו"אילתית" . היה חשוב לי להוציא פרויקט שכשייראו אותו - יהיה ברור שהוא במדבר ולא יכול לעמוד בהרצלייה או חיפה, שיהיה איילתי באלדי!

מול נוף כזה מדהים חייבים מפתחי ענק שייפתחו את הבתים אל הים, אבל זה נוגד לחלוטין את עקרונות הבניה הירוקה - ים של זכוכית... באילת?? חממה בבית?? איך זה מסתדר יחד?

בללטי: "השארנו את הפתחים ענקיים כמובן וייצרנו מגה פרגולות שמסוככות עליהם. האפקט האדריכלי של הפרגולות האלה מעבר למענה הסביבתי - מדהים!"

יונית לאונר, מעצבת הפנים הראשית של הפרויקט דאגה לשלב את החומרים והסגנון המדברי בכל הבתים תוך תרגום אלמנטים הלקוחים מהשפה האוריינטלית, המדברית והפיכתם לעכשוויים לחלוטין. השילוב הזה מביא עיצוב פנים ייחודי ומרהיב בסטנדרט אחר.

שחמון 2  אילת. מור בללטי אדריכלים,
הדמית השכונה/מור בללטי אדריכלים

אדריכל מקורי בקסם מדברי

מור בללטי, למד תואר שני באדריכלות בגרמניה, השתלם בברזיל ומתכנן פרויקטים שנראים כמו חלומות בדיוניים. מדובר באדריכל שעושה גם מלונות, מבני תעשיה ועיצובי פנים למשרדי ענק ולא מתרגש לאכול כאלו מגה פרויקטים. מעבר להיותו אולי אחד האדריכלים הכי עסוקים במדינה מי שמכיר את מור יודע שמדובר גם באחד האנשים הכי מצחיקים במדינה, ולחלוטין אחד המגניבים, שיודע להביא טוויסט בכל קו ופרויקט.

"אני סתם שרטט על [מור מצטנע בשם הזה בברנז'ה שבה רק המילה "על" מכתירה את החשובים באמת] של פנטזיות שהופכות לבתים מטורפים. האדריכלות היא סיפור אמנותי, השראה מהחומר, מהסביבה וממה אני רוצה שהאנשים שחיים במבנים האלה ירגישו."

הייחוד של המשרד מור בללטי אדריכלים הוא ללא ספק בזה שאף בית לא דומה לקודמו, אין פה חזרתיות או סגנון קבוע אלא יצירתיות בכל קשת הסגנונות.

"לא נכנסתי להיות אדריכל של נישה מסוימת וסגנון קבוע שמשכפל את עצמו בכל הפרויקטים אלא חשוב לי לייצר כל פעם מוצר מגורים חדש, מקורי, הכי תפור ללקוח, שמתאים רק לו. אנחנו יוצרים בכל הסגנונות, מבשלים עם כל התבלינים, משחקים על כל המגרש - הכול טעים לנו".

בשיתוף מור בללטי אדריכלים, בשיתוף מור בללטי אדריכלים
  • עוד באותו נושא:
  • אילת
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully