וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריירה 360: כי הגיע הזמן להגדיר כיוון לקריירה שלכם

בשיתוף קריירה 360, בשיתוף קריירה 360

5.7.2020 / 15:28

תקופת המשבר שגרמה לאנשים רבים לאבד את מקום עבודתם היוותה גם הזדמנות עבור רבים לחשוב מחדש על כיוון הקריירה שלהם. אורי מוזס מתמחה בלייעץ לבני כל הגילאים על הכיוון הרצוי להם

אורי מוזס. יח"צ,
אורי מוזס/יח"צ

משבר הקורונה עצר את החיים לרבים מתושבי המדינה שאיבדו את מקום עבודתם. מאידך, נוצר פסק זמן, שאפשר לאנשים להתבונן בקריירה שלהם ולבדוק עם עצמם האם הם ממצים את יכולותיהם האמיתיות, האם הם מוצאים סיפוק ואתגר בעבודה והאם הם מצליחים להשיג מטרות שחשובות להם.
במהלך השיגרה, כאשר אנחנו עסוקים ו"רצים" לא מסתדר לנו לעצור ולהתבונן בהתנהלות שלנו. פסק הזמן הזה יצר הזדמנות לעצור ולהסתכל פנימה. אם גם אתם מתקשים בימים אלו להחליט מהו הכיוון התעסוקתי שנכון עבורכם, אורי מוזס, פסיכולוג ארגוני ותעסוקתי, מאמן אישי ובעלים של מרכז ''קריירה 360", יאפשר לכם לקבל החלטות לגבי עבודה בחיים שלכם, באופן שייתן מענה למכלול הנתונים האישיים שלכם. צוות המומחים שלנו קיבל הרבה מאד פניות מגולשים בנושא הזה והחליט לצאת לשטח כדי לבחון מי האיש הנכון להוביל אתכם להחלטה המשמעותית הזאת.

מרכז קריירה 360 הוקם לפני עשור על ידי אורי מוזס, פסיכולוג ארגוני ותעסוקתי ומאמן אישי, במטרה לאפשר מאגר ידע וכלים, שייתן מענה לפונים בכל ההיבטים של עולם העבודה. מוזס עסק בכל תחומי הפסיכולוגיה של העבודה: מבחנים פסיכולוגיים, תהליכי מיון, יעוץ תעסוקתי ואמון אישי. ''אני בא למפגש עם הנועץ שלי, כשאני יודע מהי המציאות שמצפה לו, כשיגיע לעבודה שבה בחר", אומר מוזס. אנשים פונים לייעוץ תעסוקתי מסיבות שונות: צעירים אחרי שירות צבאי, שמרגישים בלבול וחוסר בהירות לגבי מרחב האפשרויות, אנשים שבחרו במסלול לימודים ועבודה וחשים ספיקות לגבי הבחירה שלהם, אנשים שחשים שחיקה או שמיצו עצמם במקום העבודה, או גם אנשים באמצע החיים, שהצליחו לממש את עצמם, אבל רוצים ללכת על אתגר חדש.

אורי מוזס. יח"צ,
אורי מוזס/יח"צ

תהליך יעוץ תעסוקתי בדרך כלל אורך ארבעה או חמישה מפגשים: בפגישה הראשונה אורי מוזס מכיר את האדם שעומד מולו ואז מחליט באיזה כלים להשתמש. מוזס הדגים עבורנו: "כאשר מגיע חייל משוחרר, שסיים את מסגרות החינוך הפורמלי ואת המסגרת הצבאית ועדיין לא התנסה באופן משמעותי בקבלת החלטות אישיות, עם חיים עצמאיים ואין לו התנסות משמעותית בעבודה, אני אציע לו לעשות מבחן שבודק את הכישורים הבסיסיים שלו כדי למצוא כשרונות וחוזקות. לעומת זאת, עבור אנשים בגיל מבוגר יותר שהתנסו בלימודים/עבודה ומכירים את הכישורים שלהם, הנחיצות של מבחן כזה נמוכה יותר. מטרה חשובה של התהליך היא לעזור לאנשים להרחיב את הידע העצמי שלהם, להבין מהן היכולת שלהם, הנטיות התעסוקתיות, מה חשוב ומשמעותי עבורם, מה ייתן להם סיפוק ואתגר. מה מתאים לתכונות ולחוזקות שלהם. אני עוזר להם לזהות את המצפן שלהם''.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אורי מוזס. יח"צ,
אורי מוזס/יח"צ

"אחרי 26 שנים שבהן אני עובד כפסיכולוג תעסוקתי, אני עדיין מרגיש אתגר בכל מפגש עם פונה שמגיע אלי. לעתים קרובות אני מתרשם ממצוקה אמיתית, בגלל התלבטויות מתמשכות והקושי לשלב בין רצונות, לבין הצורך להבטיח הצלחה וביטחון כלכלי. הניסיון המצטבר שלי לאורך השנים מאפשר לי לעזור לאנשים לזהות את הכשרונות והחוזקות שלהם, להבין את הצרכים והרצונות שלהם, את הדברים שחשובים עבורם ולא ירצו לוותר עליהם.

"לדוגמא, האם אני רוצה ומתאים להיות עצמאי? איזה סביבה חברתית מתאימה לי? האם נכון ללכת על קריירה כמוזיקאי, או להשאיר את האמנות שלי כתחביב? השלב הבא בייעוץ הוא בדיקת המציאות. מוזס יסייע לפונה להבין מהו הביקוש לעובדים בכיוון שהוגדר, מהן הדרישות מבחינת השכלה, תכונות, משאבי התמודדות, מהי סביבת העבודה האופיינית והאם יש לפונה חסמים בהיבטים שעלולים להקשות. כך, שבסיום התהליך, הפונה יכול לקבל החלטה שהיא תואמת את הנתונים האישיים שלו וגם נראית כמתאימה מבחינת המציאות של המשק. ואכן המציאות של עולם העבודה כיום היא דינמית, מקצועות חדשים תופסים מקומם של מקצועות שנעלמים, ישנם שילובים חדשים בין מקצועות, שיוצרים אפשרויות חדשות".

אורי מוזס. יח"צ,
אורי מוזס/יח"צ

מה הטיפ שלך לגולשים בעקבות המשבר הזה?

להסתכל קודם פנימה: איזה סוג של עשייה קרוב אלי? מה טבעי בשבילי? אילו כישורים אני רוצה לממש? על מה לא ארצה לוותר? אחרי שהכיוון ברור לך, ניתן לבדוק באופן מעשי מהן האפשרויות במציאות של שוק העבודה והמשק. מי שפונה ישר לכיוון תעסוקתי, כי יש לו ביקוש, ללא הבירור האישי, עלול לגלות שהוא משלם מחיר גבוה מדי על הבחירה שלו.

מה לגבי ניצול הזדמנויות?

בדיקת שוק העבודה מחייבת ערנות, איסוף מידע, מפגשים עם אנשים שבקיאים בתחום שמעניין אותם, שימוש בכל ערוצי המידע הזמינים. לאנשים שלא יכולים לאפשר לעצמם התחלה חדשה, אלא נאלצים לחפש עבודה במקצוע שלהם, אני ממליץ לעדכן מיומנויות וידע מקצועי, בעזרת לימודים בקורסים והשתלמויות, כדי להרחיב את האפשרויות ואת האטרקטיביות שלהם עבור המעסיק.

מתלבטים על הצעד הבא בחיים? אתם מוזמנים להתקשר לאורי מוזס בקריירה 360 ולמצוא פתרונות.

טלפון: 03-9732897 או 054-7220198

דוא"ל: uri@career360.co.il

אתר

הפגישות מתקיימות בשוהם או בתל אביב (בתיאום מראש)

בשיתוף קריירה 360, בשיתוף קריירה 360
  • עוד באותו נושא:
  • קריירה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully