וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לשגרה - איך לעבור ראיון עבודה בהייטק?

בשיתוף נישה, בשיתוף נישה

2.7.2020 / 15:38

תקופת הקורונה יצרה ביקוש רב למשרות בתחום ההייטק וחשוב במיוחד עכשיו לדעת איך להתכונן כראוי לתהליך חיפוש העבודה

חיפוש עבודה. shutterstock,
חיפוש עבודה/shutterstock

תקופת הקורונה היא תקופה שאף אחד לא הצליח לחזות, ושלא הייתה לה מקבילה בעבר שניתן היה ללמוד ממנה כיצד לפעול. אחוזי האבטלה האמירו, המדינה נדרשה להשקיע תקציבי עתק לחיזוק המשק, וזה עדיין לא מאחורינו. אחת מהעבודות היציבות ביותר במשק - בתקופת הקורונה ובכלל - היא עבודה בעולם ההייטק. המקצוע, שנחשב לנחשק מאוד, נמצא כיום בדרישה גבוהה הן מצד חברות ההייטק והן מצד מחפשי העבודה. איך צולחים את ראיון העבודה ומתקבלים למשרה הנחשקת, דווקא בימים אלה?

דרושים הייטק - מה מיוחד בתקופה הזו?

לאחר תקופת הסגר והחזרה לשגרה, חברות הייטק רבות מחפשות עובדים ומפרסמות מודעות דרושים הייטק. הסיבות לכך הן מגוונות: עובדים שהתפטרו או פוטרו במהלך המשבר, הצורך להתעלות ולגשר על הפערים שנוצרו כתוצאה מהירידה בתפוקת העבודה וכן אתגרים טכנולוגיים חדשים שמונחים בפני חברות ההייטק כתוצאה מהמשבר. כולם יודעים שחיינו עומדים להשתנות, ואין יותר מובילות מחברות ההייטק כדי לשנות את פני המציאות במישורים רבים של חיינו.

טיפים חשובים שיעזרו לכם לצלוח את ראיון העבודה

שלחתם את קורות החיים שלכם וזומנתם לראיון עבודה? עברתם שלב. השלב הראשון בדרך לקבלה לעבודה מתחיל בקורות החיים. מפאת אילוצי הזמן, חברות הייטק המפרסמות מודעות דרושים הייטק מזמינות לראיון עבודה רק את מי שעברו את הסינון הראשוני - כלומר, מי שקורות החיים שלו נמצאו כמתאימים למשרה.

1. הגעה בזמן - ראיון העבודה שלכם הוא ההזדמנות האחת להרשים לטובה. איחור לראיון העבודה, ולא משנה מה הסיבה - יפגע בכם מאוד, בעיקר אם המראיין שלכם מקפיד הקפדה יתרה על הגעה בזמן וייראה באיחור שלכם סימן לבאות. תירוצים כמו פקקים, חנייה או אוטובוס שאיחר הם לא תירוצים שמתקבלים - הקפידו להגיע בזמן. יחד עם זאת, לא מומלץ להקדים מדי, שכן לא בטוח שהמראיין שלכם יהיה פנוי לקבל אתכם - ולא כדאי להלחיץ אותו. אם הקדמתם, המתינו בחוץ והיכנסו למבנה כ-5-10 דקות לפני מועד הריאיון.

2. עשו שיעורי בית - באופן כללי, תמיד מומלץ לעשות שיעורי ולדעת מי היא החברה, מהו מצבה, מי הם המתחרים וכמה זמן היא קיימת. הדבר נכון שבעתיים כשמדובר בריאיון לחברת הייטק. מומלץ גם לעשות שיעורי בית על התפקיד אליו אתם מתראיינים.

3. ריאיון עבודה באנגלית - בחברות הייטק רבות ריאיון העבודה מתבצע באנגלית. אם האנגלית שלכם היא ברמה טובה מאוד, הדבר לא אמור להטריד אתכם יתר על המידה, אך כדי להתאמן על אוצר המילים מבעוד מועד. במידה והאנגלית שלכם היא ברמה ממוצעת, כדאי לברר מול איש כוח-האדם האם הריאיון יתנהל באנגלית, כדי לדעת להיערך.

4. היו חיוביים - כבדו את מקום העבודה הקודם שלכם ואת המעסיקים שלכם. אל תנדבו מידע אודות מקום העבודה בו עבדתם, ואל תפילו אשמה או תתלוננו על אחרים. דאגו להעביר מסר חיובי, וכשתישאלו שאלות כדוגמת סיבת הפיטורין, נסו להיות מעט דיפלומטיים מבלי להיכנס לעומקם של דברים.

5. תנו למראיין להוביל - לא משנה כמה מנוסים וטובים אתם בתחומכם, ולא משנה לאיזו משרה בכירה אתם מתראיינים - תנו למראיין להוביל, הישירו אליו מבט וכבדו את הטריטוריה שלו. הווה אומר לא להתפרץ לדבריו, לא להניח על השולחן את הידיים או את החפצים שלכם ולהימנע ממצב בו אתם הופכים למראיינים ששואלים את השאלות. בסוף, יגיע גם הזמן שלכם לשאול שאלות.

6. היו חברותיים ונלהבים למשרה - במהלך ריאיון עבודה, הפגינו התלהבות מסוימת לקבל את התפקיד ולעבוד בחברה. היו חברותיים ונעימים. במשרות רבות בעולם ההייטק, תהיו חלק מצוות ותידרשו לשיתוף פעולה רציף. מרואיין שמשדר ריחוק וסגירות - לא תמיד יימצא כמתאים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

דרושים הייטק - זה הזמן שלכם!

חשוב לזכור - משרות הייטק הן המשרות המבוקשות ביותר בשוק. בתקופה זו, כשמצד אחד יש צורך משמעותי בעובדים, ומצד שני - יש מחפשי עבודה רבים שישמחו לגייס אתכם, התוצאה היא שעל כל משרה מתמודדים לא מעט אנשים, ויש צורך לבלוט כדי לעבור את הסינון בהצלחה. ההמלצה הטובה ביותר היא להיות מי שאתם, עם שדרוג קל. לאחר הריאיון, הקפידו שלא "להתיש" את המראיין שלכם בטלפונים והודעות בציפייה לתשובה. אתם אינכם המרואיינים היחידים. 3-4 ימים לאחר יום הריאיון, זה זמן טוב להתעניין.

בשיתוף נישה, בשיתוף נישה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully