וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה בן מאיר: חשיבותו של יועץ מס לעסקים

בשיתוף משה בן מאיר, בשיתוף משה בן מאיר

2.7.2020 / 8:57

בחודשים האחרונים מתמודדים בעלי עסקים רבים עם המשבר הכלכלי שפוקד את המשק כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. שוחחנו עם יועץ המס משה בן מאיר, שמלווה את העסקים באדיקות בתקופה המאתגרת הזו, ושמענו ממנו כיצד ניתן להיחלץ מהמשבר באמצעות מזעור הנזקים

משה בן מאיר. יח"צ,
משה בן מאיר/יח"צ

משה בן מאיר הוא אדם שרץ למרחקים ארוכים. גם במרתונים שבהם הוא מקפיד להשתתף, וגם בליווי שוטף לעסקים וללקוחות באמצעות יעוץ מס. שמענו ממנו על העבודה השוטפת כיועץ מס לחברות ועסקים בתקופה מאתגרת שנוצרה בעקבות משבר הקורונה, והמענה הלקוי שאותם עסקים מקבלים מהמדינה.

חשיבות הייעוץ והליווי העסקי לבעל עסק

"באמצעות תכנון מס נכון ובצורה יעילה, ניתן לחסוך עשרות ולעיתים גם מאות אלפי שקלים לבעלי העסקים. תפקידו של יועץ המס הוא לייעץ בצורה הטובה ביותר לבעל העסק כיצד לשלם כמה שפחות מסים במסגרת החוק. ברוב המוחלט של המקרים הלקוחות שלי נהנים מהחזרי מס גבוהים במיוחד. המון פעמים כאשר אני יושב עם לקוח בפעם הראשונה, אני מגלה כשלים רבים בניהול ספרי המס. הניסיון שרכשתי במהלך השנים ועבודה עם סוגים שונים של לקוחות, מאפשרים לי לתקן את ההתנהלות הלקויה ולחלץ את בעלי העסקים, וכתוצאה מכך לחסוך להם המון כסף."

משה בן מאיר. יח"צ,
משה בן מאיר/יח"צ

הייחודיות של משה בן מאיר טמונה ביחס האישי המוענק ללקוחות המשרד שבבעלותו "אנחנו מתייחסים לכל עסק כאילו זה העסק שלנו. כשאני מקבל החלטה או מייעץ למישהו אני תמיד חושב מה אני הייתי עושה במקומו. היותנו משרד קטן יחסית מאפשר לנו להכיר היטב את כל לקוחותינו ולנהל איתם קשר קרוב שמוביל להצלחה."

בנוסף ליעוץ המס, משה מעניק שירותי ליווי עסקי לעסקים. "המטרה שלי כיועץ עסקי היא להקטין את ההוצאות ולהגדיל את ההכנסות באמצעות ניהול נכון של העסק. גם בתחום זה המשרד בראשותי הצליח להגיע לתוצאות נהדרות. לדוגמה, בעל עסק קטן שרצה לפתח את העסק הגיע אליי, ומיד לאחר שלמדתי את הפרטים וזיהיתי את הפוטנציאל של העסק, הכנתי עבורו תכנית עבודה לטווח ארוך. לאחר ליווי אישי צמוד של המשרד שלנו כיום אותו בעל עסק הוא יבואן רשמי ובעל חברה גדולה בתחום."

משה בן מאיר. יח"צ,
משה בן מאיר/יח"צ

השפעת תקופת הקורונה על בעלי העסקים - "בכל משבר יש הזדמנות"

משה, בדומה לכלכלנים בכירים, אינו תולה תקוות שווא במענקים ובחבילת הפיצויים שהמדינה הבטיחה לבעלי העסקים. "הרבה אנשים אולי לא יודעים אבל הם כנראה יצטרכו להחזיר את המענקים שהם קיבלו. התנאים לזכאות במענקים היו תחילה עמומים, אך כיום אנו מבינים היטב שמדובר בתנאים שהמון בעלי עסקים שקיבלו את המענקים לא עומדים בהם. מה שאומר שהם יאלצו להחזיר את המענקים בהמשך, עבור חלקם מדובר בקרש הצלה משמעותי, שאם ילקח מהם הוא עלול להיות הרסני.

בנוסף, המענקים הללו חייבים במס, והמענק השלישי אף תחילה היה אמור להיות מחויב גם במע''מ. רשות המסים דורשת שבעלי העסקים שקיבלו את המענק יוציאו קבלה ובמקביל דאגו להעביר תיקון לתקנה 3 כך שהמענק לא יחשב כחלק ממחיר עסקאותיו של העוסק ולא יהיה צורך בהוצאת חשבונית מס בגין סכום המענק. אני ממליץ לבעלי העסקים להתנהל על פי הדרישה של רשות המסים ולהמתין להוראות נוספות."

משה מספר כי בעוד שחלק ממשרדי היעוץ לעסקים היו סגורים במהלך התקופה האחרונה, הוא התגייס למשימה ועבד שעות נוספות על מנת לתת מענה ללקוחותיו "בכל ערב שבו התקיימה מסיבת עיתונאים שבה הפוליטיקאים יצאו בהצהרות, אני נשארתי עד השעות המאוחרות במשרד לנוכח מבול הטלפונים שהגיע מבעלי העסקים בשל החוסר ודאות שנוצר. הקמתי חמ''ל מיוחד לתקופה באמצעות שדרוג המערך הטלפוני על מנת לספק מענה ללקוחותיי, וכל העת אנו עובדים במשרד כדי למזער את הנזקים של התקופה." חשוב לציין את פעילות לשכת יועצי המס, משה הינו חלק מהנהלת הלשכה שעבדה לילות כימים כדי לפשט את הנושא ולטפל בכל הליקויים שצצו מהשטח.

עם זאת, משה מקפיד לשמור על אופטימיות זהירה "בכל משבר יש הזדמנות. בעלי עסקים רבים שחוו משבר יכולים לצמוח באמצעות תכנית ייעול. לגבי השכירים, אמנם אני מעריך שחלק מהעובדים שהוצאו לחל"ת לא יחזרו למקום עבודתם, אך צריך לזכור שלא קיים ואקום, אני רואה בעת האחרונה שעסקים חדשים נפתחים על ידי אותם אלו שפוטרו ממקום עבודתם."

ליעוץ ופרטים נוספים התקשרו 08-9173567

ניתן לפנות גם בווטסאפ 050-8688488

משה בן מאיר יעוץ מס

רחוב לוין אפשטיין 9, רחובות

לאתר

לדף הפייסבוק

בשיתוף משה בן מאיר, בשיתוף משה בן מאיר
  • עוד באותו נושא:
  • ייעוץ מס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully