וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת שיש אוהד מציגה: התכשיט החדש של הבית

בשיתוף שיש אוהד, בשיתוף שיש אוהד

1.7.2020 / 15:43

מתחום זניח ליהלום של הבית: עולם השיש בישראל עבר שינוי והפך לפריט הכי חשוב בבית

שיש אהוד. יח"צ,
שיש אוהד/יח"צ

בשנים האחרונות עולם השיש עובר שינוי משמעותי. אם בעבר השיש היה הפריט האחרון שנבחר בבניית בית או בעת שיפוץ המטבח, כיום, מקבל השיש מעמד של כבוד ונכלל בצמרת של הרהיטים החשובים לבית.

אוהד טייב, הבעלים של שיש אוהד, אחד המפעלים המובילים בישראל ליצור שיש, עוסק בתחום כבר משנת 2005 וצפה בשינויים שעבר עולם השיש בישראל. מתחום קטן וצר בעולם העיצוב, הפך השיש ליהלום של כל בית בישראל, והעבודה ניכרת בשטח.

"הסכום שלקוח מוציא על שיש כיום הוא זהה למחיר המטבח. אנשים הבינו שהשיש הוא בעצם הדבר הכי חשוב. היום קודם בוחרים את השיש ורק אחר כך את הארונות. לפני כמה שנים השוק היה מצומצם מאוד אבל כנראה שישראל היא שוק טוב וחברות בינלאומיות רבות התחילו להיכנס לשוק", מסביר טייב.

בישראל משקיעים פי חמש בעלויות המטבח לעומת אירופה: "אמנם באירופה יש סטייל וטרנדיות אבל בישראל מבשלים הרבה יותר ובעצם מבלים הרבה זמן במטבח", אומר טייב.

אז איך זה בעצם עובד?

אוהד טייב מספר על התהליך מרגע תחילת העבודה ועד לסיומה, תהליך לא פשוט בכלל. המפעל שבבעלותו מייבא את המשטחים ומחזיק באמצעים החדישים ביותר בשוק. ממדידות דיגטליות, למשטחים עגולים, ומכונות חיתוך ברמה הגבוהה ביותר בשוק הישראלי, הכול כדי להניח את המשטח המוצלח והאיכותי ביותר על ארונות המטבח של הלקוחות.

"בשנים האחרונות נכנסנו המון משטחים חדשים שעמידים בחום ועמידים בפני כתמים, מה שלא היה עד היום. העולם עובר תהליך משוגע. ברגע שהצליחו לייצר אבנים (שנראית כמו אבן טבעית) בהליך סינטטי, הלקוח כבר לא משלם מחיר של אבן טבעי ובנוסף לא "משלם" מחיר פרקטי כי הרי שאבן טבעית סופגת כתמים ואיננה עמידה כמו משטח סינטטי , באבן טבעית - גרניט ככול שהאבן תהייה כהה יותר כך היא תהייה חזקה יותר ופחות תהייה רגישה לכתמים ושריטות אבל ככול שהאבן הטבעית תהייה בהיר כך היא תהייה פחות עמידה לספיגה של כתמים ושריטות על המשטח.

שיש אהוד. יח"צ,
שיש אוהד/יח"צ

כך תבחרו את השיש הנכון עבורכם

1. הכול תלוי באופי הלקוח: הלקוח צריך להחליט בראש ובראשונה לאיזה כיוון הוא הולך במטבח. האם הוא בוחר במטבח מודרני, כפרי או חמים.

2. השיש חייב להתאים לחזיתות המטבח: צריך לבדוק שאכן השיש משתלב עם החזית שתחתיו. חשוב לבדוק אם יש ידית אינטגרלית ואז מומלץ ללכת על אבן עדינה יותר ולא לבלוט יותר מקו הדלתות עם השיש לקבלת חדות.

3. תקציב: צריך להתארגן על תקציב ולקחת בחשבון שתחרגו ממנו. אבן של מטבח היא פריט שחשוב להבין ש"נתקעים" איתו ולא ניתן להחליף בתדירות גבוהה: "על שיש לא חוסכים. הלקוחות היום מבינים את זה. הם לא מגיעים לבקש מוצר מדף כמו פעם. היום חשוב מאוד להשקיע במעבד ובצורת העיבוד. אסור לחסוך על שיש. יש כאלה משטחים חדשים שנראים כאילו עברו עליהם 15 שנה", אומר טייב. המחיר בקניית השיש מתבטא בעיקר בעלויות היצור. ככל שהרמה גבוהה יותר, כך השיש יקר יותר".

4. פרקטיות: צריך לחשוב מראש האם השיש יהיה בשימוש תדיר. אם התשובה היא כן אז עדיף לבחור מוצרים של חברות גדולות: "אני ממליץ ללקוחות לא לקנות חומרים של יצרנים קטנים אלא רק של אבן קיסר או קונסטנטינו שהיא חברה ספרדית שיש לה שני מרכזים בישראל. כשקורה משהו לשיש, יש עם מי לדבר ולכן חשוב לקנות מיבואנים גדולים שאיכפת להם מהשם שלהם".

5. טיפ הזהב למכורי השיש הלבן: אם גם אתם מתקשים להיפרד מהשיש הלבן והנוצץ, מומלץ לקחת משטח פורצלן /דקטון, עמיד בפני חומצות וכתמים ועם אפס אחוז ספיגה:" צריך להיות מאוד כשרוני להרוס שיש כזה", מסביר טייב.


6. עובי השיש: האם זה באמת משנה ואיך בוחרים נכון? "מדובר בעובי הקנט בשיש ולא באמת בעובי שלו. אם לוקחים קנט 4 ס"מ אזי המפלס יגבה מעל גוף הארון ב 4 ס"מ, צריך לתכנן נכון את גובה המטבח", אומר טייב. בטרנדים החזקים היום כבר לא תמצאו שיש בעובי 4 ס"מ. הטרנד החם היום הוא השיש הדק, 2 ס"מ או אפילו 12 מ"מ:" זה פשוט יפה ועדין, חד עם מינמום נגיעה".

7. אחריות היא לא מילה גסה: שקונים שיש צריך להבין שמי שנותן את האחריות הוא היצרן ולא המעבד. משמע, אם קורה משהו לשיש אבן קיסר, פונים לאבן קיסר ולכן חשוב מאוד לדעת מי היצרן של השיש כדי לדעת אם בעת בעיה, יש גם כתובת.

על שיש לא חוסכים

עד לפני מספר שנים נהוג היה לשלם סכומים מזעריים יחסית על שיש. כיום חוקי המשחק השתנו והשיש כאמור תופס מקום מרכזי בחיינו וגם בכיס. רגע לפני ההחלטה הגורלית על בחירת שיש, מומלץ כאמור להכין תקציב מכובד ולהבין שהאבן המונחת במטבח היא בעצם הפנים של הבית: "יש לנו עסקאות שוות ערך למחיר של רכב. לי חשוב שכל הלקוחות שלי יצאו מרוצים, אני פרפקציוניסט מוכר בתחום, אני לא מסוגל לאכזב לקוחות. שיש זה לא חולצה ולא מותג. אתה לא משלם על שם, זה תחום שמשקף אחד לאחד את הסכום ששילמת. לא לצפות למשהו יוקרתי ומוצלח אם שילמת זול", מסכם אוהד טייב.

עמוד הפייסבוק של שיש אוהד

לאתר האינטרנט לחצו כאן

בשיתוף שיש אוהד, בשיתוף שיש אוהד
  • עוד באותו נושא:
  • שיש
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully