וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללת אורנס, סיפור הצלחה מעורר השראה

בשיתוף מכללת אורנס, בשיתוף מכללת אורנס

1.7.2020 / 14:18

אחרי שבעלה אורן נפטר החליטה סמדר צינמון שרביט להגשים חלום ישן ופתחה את מכללת אורנס המקדמת את תחום ההכשרות המקצועיות והטכנולוגיות בזכות מגוון תחומי לימוד במסלולים שונים

מכללת אורנס. דניאלה לוי,
מכללת אורנס/דניאלה לוי

דווקא עכשיו בימים של חוסר וודאות במדינה בעקבות משבר הקורונה, מצאנו אי של שפיות ויציבות מרשימה בזכות אשה אחת שמובילה בגאון מיזם אישי אשר מושיט יד ומקדם צעירים רבים למציאת מקצוע ומקום עבודה לחיים. מדובר בסמדר צינמון שרביט, המייסדת ובעלים של "מכללת אורנס" הפרושה במספר מוקדים ברחבי הארץ.

את חלומה להקים מכללה בישראל סמדר קיבלה ממקום של כאב וצער שפקד את עולמה, זהו סיפורה המרגש של לביאה אמיתית.

סמדר צינמון שרביט בת 47 היא הבעלים של "מכללת אורנס", מכללה להכשרה מקצועית במגוון רחב של תחומי לימוד שונים לכל מי שמבקשים למצוא לעצמם מקצוע ומסלול לקריירה מבטיחה.

סמדר בוגרת תואר בניהול מערכות חינוך ולימודי ראיית חשבון, לאורך השנים עבדה כרכזת מגמת חשבונאות, תעשייה וניהול ובמקביל הכינה סטודנטים לבחינות בחשבונאות ופיננסים, כאשר בכל פעם הציבה לעצמה מטרה ויעד נוספים אותם ביקשה לכבוש, אולם החלום הגדול מבחינתה היה להקים מכללת לימודים חדשה על פי תפיסת עולמה, על כך היא סיפרה: "מדובר בחלום שהיה לי מגיל צעיר, תמיד דמיינתי בראשי כיצד אני אעשה אחרת את הדברים, ראיתי לא מעט ליקויים במוסדות לימוד בהם עברתי לאורך השנים והחזון מבחינתי כלל בתוכו שינוי של הדפוס והשיטה, זה אומר לראות ולהכיר כל סטודנט שעומד מולי באופן אישי ולהקים מחלקת השמה בתוככי המכללה שתגשר בין מי שמסיימים את הלימודים למקומות עבודה בשוק החופשי".

מכללת אורנס. דניאלה לוי,
מכללת אורנס/דניאלה לוי

הצעד הראשון להגשמת החלום נעשה לפני 4 וחצי שנים כאשר סמדר הקימה מכללה לתפארת בעשר אצבעותיה. את ה"דרייב" והכוחות לעשות זאת קיבלה דווקא כשמצאה את עצמה כואבת ומדממת בעקבות טרדגיה בחייה האישיים. " לפני 8 וחצי שנים התאלמנתי מאורן בעלי שחלה בסרטן, אורן היה איש משכמו ומעלה, איש של עשייה והמון נתינה, הוא הקים פרוייקטים בכל רחבי העולם ולמרות היותו בחור תחרותי הוא לרגע אחד לא שכח להיות אנושי וידע כיצד לחבר את הכל ביחד כדי להגיע ולגעת בהצלחה אישית וסחף אחריו רבים אחרים.

"כשאורן נפטר נשארתי אשה צעירה בעולם עם שני ילדים קטנים, בני בכורי היה בגיל 8 וחצי והשני רק בן שני וחצי. הדבר הכי קל מבחינתי היה להתפרק ולבכות על מר גורלי, הייתי צריכה לגייס את כל הכוחות הנפשיים וחלק "מהתרופה" מצאתי כאשר חשבתי כיצד אני יכולה להנציח את הזהות של אורן, המחשבה והרצון הזה הרימו אותי מהקרשים וכיום מדובר במפעל חיים של ממש, בו אני מנציחה את אורן בכל יום.

"כשאומרים בכל מקום בארץ "מכללת אורנס" מבחינתי זה ניצחון, אפילו כשהמזכירות עונות לטלפון ואומרות "מכללת אורנס" שלום, אני מרגישה מין "אגרוף" קטן בבטן, גם כאשר חושבת כמה גאה הוא בטח היה", סיפרה סמדר בעיניים דומעות".

עבור נשים רבות סיפורה האישי של סמדר משמש כאבן דרך בחיים, לדעת כיצד להרים את הראש ולא לוותר גם מהמקומות הכואבים ביותר. "אני יודעת שבתור אשת עסקים אני נמצאת בתוך עולם שהוא בעיקר עולם גברי והיו לא מעט הרמות גבה כאשר יצאתי לדרך עם המכללה הראשונה. היו מי ש"דאגו" להגיד לי כי לא אצליח ולא אחזיק מעמד, אבל ההורים שלי חינכו אותי אחרת וגם אורן תמיד ועדיין נמצא שם כמשענת, לכן קבעתי לעצמי עובדה,לא להקשיב לעצות אחיתופל של אחרים אלא להקשיב לעצמי ולהאמין בדרך שלי, זה מה שאני מנסה להנחיל גם לסטודנטים שמגיעים אלינו".

כיום סניפי "מכללת אורנס" פרושים בערים בחיפה, עפולה, חדרה, תל אביב ולאחרונה נפתח סניף חדש גם באשדוד.

משיחות שלנו עם סטודנטים ב"מכללת אורנס" עלתה תמונה מעוררת השראה על מוסד וחווית לימודים שונה מהרגיל בכל הנוגע ליחס האישי ולרצון לעזור לכולם למצוא עבודה עם תום הלימודים. "ללמד כולם יודעים, אבל מהניסיון שצברתי לאורך השנים הבנתי שיש בעיה בקשר האישי בין מערכות החינוך הגבוהות לסטודנטים עצמם", סיפרה סמדר והוסיפה, "לכן שמתי לי למטרה להיכנס לרזולוציות הכי עמוקות בכל הנוגע לתודעת השירות.

"לשמוע מחמאות זה נהדר אבל להתייעל ולהפוך להיות למוסד לימודים טוב יותר אפשר רק כאשר מאזינים לתלונות, מבלי לטייח או לעגל פינות אלא לשמוע, להבין ולרצות לתקן את מה שנדרש".

בימים אלו סמדר פועלת נמרצות להקמה של קרן מלגות על שם אורן ז"ל, קרן זו תהיה מיועדת בעיקר לחיילים בודדים וסטודנטים ממצב סוציו אקונומי נמוך.

"מכללת אורנס", מדובר בסיפור הצלחה מעורר השראה של אישה חזקה מיוחדת במינה, סמדר צינמון שרביט.

בעזרת מעטפת היועצים וצוות המורים שגיבשה סביבה, הם מצליחים להכשיר אלפי סטודנטים בכל שנה במקצועות הכי נדרשים כיום בשוק המקומי, ולהיות שם כגשר אשר מוביל אותם למציאת עבודה במקצוע הנלמד.

מכללת אורנס - להתחבר למקצועות העולם החדש עם הטובים ביותר במספר סניפים ברחבי הארץ:
חיפה, חדרה, עפולה, תל אביב, אשדוד.

דברו איתנו: 2457*

"אין ציפור הממריאה גבוה מדי, אם היא ממריאה בכנפיה שלה" (ויליאם בלייק)

לאתר המכללה

לעמוד הפייסבוק

בשיתוף מכללת אורנס, בשיתוף מכללת אורנס
  • עוד באותו נושא:
  • מכללות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully