וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הטריקים לעיצוב מטבח כפרי מושלם

בשיתוף תומר פרטוק- מלאכת עץ, בשיתוף תומר פרטוק- מלאכת עץ

29.6.2020 / 15:51

ישבנו לראיון עם תומר פרטוק, אמן עץ בעל כישרון נדיר והתמחות בעיצוב מטבחים כפריים. תומר מעצב מטבחים בעץ כבר מעל עשרים שנה, והסכים לפנות מהלו"ז הצפוף שלו כדי לתת לנו קצת טיפים

מטבח כפרי. תומר פרטוק- מלאכת עץ,
מטבח כפרי/תומר פרטוק- מלאכת עץ

דפדוף קצר בפייסבוק של תומר פרטוק חושף עולם שלם של עיצובים מהפנטים בעץ. כשאני מדברת איתו, אני יכולה לראות בעיני רוחי כיצד האישיות הנעימה והזורמת שמולי יצרה את עיצובי העץ הייחודיים, הזורמים עם העגלגלות הטבעית של העץ.

"הקונספט העיצובי שלי הוא- ללכת עם העץ" תומר מכריז בדקות הראשונות של השיחה שלנו. "יש נגרים שהאומנות שלהם היא להכניע את העץ ולכופף אותו לרצונם. אני מעדיף לתת לעץ להוביל אותי".

ניכר שהעבודה של פרטוק היא התשוקה האמיתית שלו, והוא שמח לשתף אותנו בעקרונות הבסיס לבחירת ריהוט לעיצוב מטבח בסגנון כפרי:

עיקרון מס.1 לעיצוב מטבח כפרי: עץ מלא בלבד

פרטוק מסביר שהדבר החשוב ביותר בעיצוב מטבח כפרי הוא להשתמש בעץ מלא לעיצוב הריהוט. "עץ מלא זה הלב של המטבח הכפרי. אין דבר כזה מטבח כפרי בלי ריהוט מעץ מלא. לא דמוי עץ, לא עץ מעובד. לא שבבי עץ ולא בטיח. רק עץ מלא".

"אבל יש מטבחים כפריים שנראים בול כמו קטלוג של איקאה" אני מקשה עליו. פרטוק מחייך בשעשוע.

"שולחנות באיקאה מכוסים בציפוי קריר, מנומס ומרוחק. שבדי" הוא מבליע חיוך. "לעומת זאת, עץ מלא הוא חמים ומלא חיים. אפילו כאשר צובעים ריהוט עץ מלא, עדיין ניתן לראות ולהרגיש דרך הצבע את נימי העץ הדקיקים. החיבור הזה לטבע- זה בדיוק מה שמחפשים במטבח הכפרי".

"עץ מלא זה לא רק הצבע, זה שולחן שישרוד מאה שנה; המגע, החמימות, מראה נימי העץ והטבעיות הזורמת שלהם הם שהופכים את השולחן למיוחד".

עיקרון מס.2 לעיצוב מטבח כפרי: בחירת סוג עץ

על פי תומר, אף אחד לא צריך לעשות דוקטורט בעצים כדי להשתדרג למטבח בסגנון כפרי. "אנשים באים אליי לאחר שהם ניסו ללמוד על כל סוגי העץ השונים והתבלבלו לגמרי מכל האינפורמציה באינטרנט שחלקה לא מדויקת (בלשון המעטה) וחלקה חסרה", הוא אומר. "מבחינתי מספיק שתראו לי את המרחב של המטבח שלכם, ואני כבר אוכל להמליץ לכם על העץ המתאים ביותר ולצייר עבורכם סקיצה ראשונית".

אבל פרטוק מכיר בכך שלאנשים יש העדפות ייחודיות "אני תמיד שמח כאשר לקוחות מגיעים אליי עם רשימת העדפות מסודרת: ריהוט כבד או קל, עמיד בפני מים, כהה או בהיר… ככה קל יותר לבחור את סוג העץ המתאים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

עיקרון מס.3 לעיצוב מטבח כפרי: לשמור על כדור הארץ

פרטוק הוא אדם רגוע מאוד, אבל כשזה מגיע לשמירת הסביבה נדלק לו משהו חדש, פראי ומלא עוצמה בעיניים. "אין דבר חשוב יותר מהטבע" הוא אומר בקול פסקני "פשוט אין".

תומר משתמש בעצים בעל תו תקן ירוק בלבד (תו תקן כריתה מבוקרת) ויוזם נטיעות עצים חדשות כל שנה. "אנחנו צריכים לשמור על הפלנטה שלנו" הוא מסכם. "אי אפשר להתחמק מההשפעה שלנו על כדור הארץ".

תומר ממליץ לקנות רהיטים שעשויים מעצים בעלי תו תקן ירוק בלבד. "כריתת עצים לא מבוקרת הורסת לא רק את מקומות המחיה הטבעיים של חיות בר בסכנת הכחדה, אלא גם את הריאות הירוקות של כדור הארץ. כולנו צריכים ויכולים לקחת אחריות על כדור הארץ" הוא מסכם.

לצפייה בגלריית העבודה המלאה של פרטוק, היכנסו לאתר

בשיתוף תומר פרטוק- מלאכת עץ, בשיתוף תומר פרטוק- מלאכת עץ
  • עוד באותו נושא:
  • מטבחים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully