וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות להתקנת פרקטים בדירות חדשות ובדירות יד שנייה

עדינה אקוקה בשיתוף, עדינה אקוקה בשיתוף

28.6.2020 / 16:33

תחום התקנת הפרקטים בישראל תפס תאוצה משמעותית בשנים האחרונות. לקוחות רבים אשר רוכשים דירות חדשות מתלבטים אם לבקש מהקבלן לרצף אריחי קרמיקה או אחרים בחדר המגורים ובחדרים או לחלופין, לבצע הכנה לקראת התקנת לוחות העץ בדגם שייבחר

פרקטים. אתר צמרת פרקטים,
פרקט/אתר צמרת פרקטים

פרקטים בדירות חדשות

קוני הדירות החדשות נעזרים ברוב המקרים במעצבי פנים ולכן הם מגבשים יחד חשיבה לאור היתרונות והחסרונות של סוגי הריצוף השונים, מול הפרקטים והמיקומים המועדפים לכל אחד מסוגי החיפויים.
מי שמודע ליתרונות הגדולים של הפרקטים, מתכנן בדרך כלל לחפות באריחים את הסלון, המטבח, פינת האוכל וחללים משותפים נוספים. לעומת זאת, את חדר השינה, חדר העבודה וחדרי הילדים, מעדיפים רבים מהלקוחות לחפות בלוחות פרקט, לאור הנוחות הרבה של השימוש בהם ביום יום.

נקודות לבדיקה טרם התקנת הפרקטים

עבודות הבנייה והאינסטלציה במהלך הקמת הבניין בוצעו לאורך תקופה ארוכה ולכן קיימת חשיבות עליונה לביצוע בדק בית בשטחים המיועדים להתקנת פרקטים וזאת כדי לבדוק אם יש בהם לחות מוגברת המעידה על קיומם של מים במקום.

מהנדס אזרחי שמגיע למקום מצויד במכשור טכנולוגי חדשני, מסוגל לבדוק את הבטון ואת הטיח ולוודא שלא קיימת סטייה מהנורמה. בנוסף לכך, חברת צמרת פרקטים אשר מעניקה שירות ללקוחות פרטיים וכלל חברות הביטוח בישראל מסייעים בנושא חשוב זה ללקוחות ועל פי בקשתם הם בוחנים את כל משטח הבטון המוחלק, באמצעות מכשיר לחות ייעודי אשר מודד את רמת הלחות ואת מיקומם של המים הכלואים, אם הם קיימים.

מדובר בנושא חשוב מאד כיוון שאם יותקנו פרקטים על משטח שיש בו לחות רבה, עלולות להיות לכך השלכות עתידיות על הפרקטים, כיוון שהלחות תשפיע על תקינותם ועל נראותם.

היערכות להתקנת פרקטים בדירות יד שנייה

בדירות יד שנייה המצב בדרך כלל מורכב הרבה יותר כיוון שמדובר במבנה שקיים שנים בודדות או שנים רבות. רוכש הנכס לא יודע אם בעבר הרחוק או לאחרונה התפוצץ צינור מתחת לאריחים, עקב שחיקה של הצינור או עקב העובדה שהתנתק החיבור בין שני חלקי הצנרת בנקודת החיבור. גם אם הצינור תוקן או הוחלף, קיימת אפשרות תיאורטית, שנותרו מים כלואים מתחת לכל מרחב הדירה.

האינסטלטור שביצע את עבודות האינסטלציה היה אמור לוודא שאין מים כלואים טרם הדבקת האריחים החדשים, אך אי אפשר לדעת אם פעל כך או לא. מעבר לכך חלפו שנים ועם הזמן קיימת סבירות שנוצרו תקלות נוספות.

מים כלואים אינם מסוגלים להתייבש כיוון שאוויר אינו חודר פנימה וכך הם יכולים להישאר במקום זה לאורך פרקי זמן ארוכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בדיקת היתכנות בדירות ישנות

צורת ההתנהלות הנכונה היא לפני תיאום מועד התקנת הפרקטים, לזמן מהנדס בדק בית שיבחן באמצעות מצלמה טרמית את השטח הקיים מתחת לריצוף, הבטון והטיח ויעניק לכם דוח הנדסי שלא קיימים מים כלואים מתחת לריצוף. בנוסף לכך ניתן לזמן את הנציג של חברת צמרת פרקטים אשר בוחן גם הוא את מצב הקרקע בעזרת מכשיר לחות ייחודי הקיים רק ברשותם לפני התקנת הפרקט המיועד.

מדובר במכשיר מאד מדויק שמעניק תמונה ברורה של מצב התשתיות ומצביע מיד אם יש בעיה במקום. לאור התוצאות יוצאות הדופן של מכשיר זה, הוא הוכנס לאחרונה לשימוש בבדיקות השוטפות שעורכים שמאי כל חברות הביטוח בישראל, בהגעתם לדירות או משרדים שהייתה בהם הצפה וזאת לצורך אישור עלותם של פרקטים חדשים לאחר מקרה זה.

לאור הכמות הגדולה של הדירות שהתגלו בהן מים כלואים לפני התקנת הפרקטים, חוות הדעת המקצועית של המהנדסים היא להקפיד ולבצע בדיקות איכות אלו על ידי המומחים בכל הדירות.

עדינה אקוקה בשיתוף, עדינה אקוקה בשיתוף
  • עוד באותו נושא:
  • פרקט
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully