וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס QA - להיות חלק משמעותי מעולם ההייטק

בשיתוף ECOM, בשיתוף ECOM

25.6.2020 / 11:03

אתם לא חייבים ללמוד תכנות על מנת להיכנס לתחום ההיי טק הנחש. בודקי תוכנה הם חלק חשוב מתהליך פיתוח המוצר - והשכר בהתאם

קורס QA. יח"צ,
קורס QA/יח"צ

אנחנו רגילים לשמוע שכדי להיכנס להייטק, אנחנו צריכים ללמוד לתכנת. אבל במציאות כמו במציאות, יש יותר מדרך אחת. חברות הייטק וסטארט-אפים לא מתבססים רק על מתכנתים ומפתחים, אלו שכותבים את הקוד ובונים את המוצרים והשירותים שהחברה תציע. בפועל, בלי תהליך פידבק איכותי, עבודתם של המתכנתים לא יכולה לפגוע במטרה בצורה מדויקת ולייצר את המוצר המושלם.

קורס QA, או בעברית - בדיקת תוכנה - יאפשר לכם לקחת חלק אינטגרלי וחשוב מתהליך העבודה של כל חברת הייטק וסטארט-אפ, וגם להיכנס אל סקטור ההייטק בצורה מהירה שתספק לכם את ה"רגל בדלת" שאתם צריכים כדי להכיר את התעשייה מבפנים, וגם להתקדם למשרות ניהול ואפילו לעשות הסבה לפיתוח תוכנה.

בודקי תוכנה - הופכים מוצרים לטובים יותר

צוות הפיתוח בונה את התוכנה, הוא משקיע חודשים על גבי חודשים כדי לבנות את המוצר שיספק את צורכי הלקוחות בצורה הנכונה - ואז הוא מוציא אותו לשוק. נשמע לכם כמו תהליך עבודה הגיוני? ובכן, זה אולי באמת נשמע הגיוני, אבל במציאות זה פשוט לא עובד.

תהליך עבודה שכזה יגרום לחברה להוציא את המוצר שלה עם באגים וחווית משתמש לא טובה שאחרי ההשקה, מאוד קשה לתקן. אז איך מוציאים לשוק מוצר מוכן יותר? במקום לקבל פידבק מהמשתמשים (למרות שגם זה חשוב) מבצעים תהליך בקרת איכות בתוך החברה.

איך עושים את זה? בשביל למנוע מהמוצר להגיע אל הלקוחות לא מוכן, קיימת מחלקת Quality Assurance - בקרת איכות. את המחלקה הזו אפשר למצוא בפחות או יותר כל חברת הייטק, אפילו בסטארט-אפים קטנים. תפקיד אנשי ונשות ה-QA הוא לבדוק בצורה מעמיקה את התוכנות שצוותי הפיתוח בונים הרבה לפני שהתוכנות האלו יוצאות לאוויר העולם, כדי לדאוג שכשהן יצאו לשוק, הן ישרתו את צרכי הלקוחות, יהיו נטולות באגים, ויצאו לשוק ברמת גימור גבוהה יותר.

איך נראה יום עבודה של בוגרי קורס QA?

אחרי שלומדים קורס QA, הצעד הבא הוא להשתלב בחברת הייטק, שזה למזלנו לא ממש קשה למצוא בישראל. לרוב, במחלקת ה-QA הממוצעת יבצעו משימות שונות ומגוונות, הנוגעות לרוב לבדיקת תוכנות החברה.

בדיקת התוכנה מתבססת על אלמנטים שונים של התוכנה, ומה שיעשה אותו בוגר קורס QA יהיה בהתאם ליכולות האישיות שלו ובהתאם לתפקיד המחלקה אליה הוא שייך. חלק מבודקי התוכנה בודקים את ממשק המשתמש והעיצוב, חלקם ממלאים פרטים בחלונות המיועדים לכך כדי לוודא שהם תקינים, יש כאלו שמפתחים בדיקות אוטומטיות כדי למצוא שגיאות בקוד עצמו, ואחרים מנסים למצוא חולשות ותקלות בתוכנה באופן מכוון.

לאחר הבדיקה, מסקנות הבדיקה מועברות לצוותי התכנות, הפיתוח ולעתים גם העיצוב, באמצעות מסמכים יחודיים שמיועדים לתיעוד הבדיקה ופירוט הליקויים שנמצאו. בעזרת מסמכי ה-QA, הצוותים יכולים לתקן את התקלות, הבאגים והליקויים שנמצאו בתוכנה ולשפר אותה באופן משמעותי.

השכר של בוגרי קורס QA, אגב, מצויין - מתחילים עם שכר שנע בין 10 אלפים שקלים לבין 18 אלף שקלים שעולה לאורך הזמן, ובתוך כמה שנים אפשר להגיע לשכר של 20 אלף שקלים ואפילו 30 אלף שקלים, בעיקר בתפקידים ניהוליים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מה לומדים במסגרת קורס QA?

קורס QA במכללת איקום לימודי הייטק מספק את הרקע התיאורטי, הבסיס הפרקטי, והניסיון המעשי שנדרש כדי לעבוד כבודקי תוכנה. לאורך הקורס, תרכשו ידע נרחב ויכולות בעלות ערך בתחום בדיקות התוכנה:

• מתודולוגיות של בדיקת תוכנה
• כלים לבדיקות תוכנה אוטומטיות
• עבודה עם מסדי נתונים (Databases) באמצעות שפת ה-SQL המיועדת לשליפת הנתונים
• בדיקות תוכנה בממשקי מובייל ו-WEB (סמארטפונים ומחשבים, בהתאמה)
• נושאים כמו וירטואליזיציה, אבטחת מידע ותקשורת

קורס QA במכללת איקום לימודי הייטק יספק לכם ידע ויכולות בתחום בדיקת התוכנה, ובנוסף, הוא גם יאפשר לכם להכיר סביבות עבודה שונות, וללמוד איך להסתגל לכל עבודה אליה תגיעו לאחר הקורס.

בשיתוף ECOM, בשיתוף ECOM
  • עוד באותו נושא:
  • היי טק
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully