וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם דיירי האח הגדול יודעים, אין כמו חוויה ושתיל

בשיתוף חוויה ושתיל, בשיתוף חוויה ושתיל

24.6.2020 / 14:04

במסגרת כתבות מערכת "המומחים" אחר בתי העסק הותיקים במדינת ישראל הגענו גם לאחת המשתלות שעשו לעצמן שם של מותג לכל דבר, "חוויה ושתיל", זו פעילה בשטח כבר כמעט 30 שנה

חוויה ושתיל. יח"צ,
חוויה ושתיל/יח"צ

בעונה האחרונה של תוכנית הריאליטי הידועה "האח הגדול", גם דיירי הבית נהנו מגינה מושלמת בזכות "חוויה ושתיל". מפיק חבר המערכת קפץ למשתלה הידועה, הוא חזר מוקסם מטבע מרהיב ביופיו ומבני משפחה אשר מטפחים את הצמחים ועצים באהבה אין סופית.

משתלת "חוויה ושתיל" היא חלק בלתי נפרד מהנוף המקומי של העיר ראשון לציון במשך שלושה עשורים, רגע לפני שנכנסים לעיר היין ניתן לראות את המשתלה מול המכון הוולקני, אליה נוהרים חובבי טבע וצמחייה מכל רחבי המדינה.

חוויה ושתיל. יח"צ,
חוויה ושתיל/יח"צ

כבר בכניסה למשתלת "חוויה ושתיל" אפשר להבין כי מגיעים למשתלה שונה מהרגיל. בניגוד ללא מעט מקומות אחרים במשתלת "חוויה ושתיל" הדברים לא מסודרים לפי קווים ברורים של עוד מרכז לגינון, אני מצאתי גינה אותנטית אחת גדולה ויפיפייה אשר משתרעת על פני שטח של דונם ו 200 מטר, כזו שעושה חשק לטייל בשבילים השונים שלה הלוך ושוב ואני לא היחיד.

המשתלה משמשת כבר שנים כיעד נבחר על ידי זוגות עבור צילומי קדם חתונה, חתני בר מצווה וצילומים של דוגמניות למגזינים נחשבים של עולם האופנה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חוויה ושתיל. יח"צ,
חוויה ושתיל/יח"צ

המשתלה מנוהלת על ידי אתי לוי, על תחילת הדרך והרצון להקים משתלה סיפרה לי אתי: "תמיד היתה לי משיכה ואהבה לטבע ולאסתטיקה, אני זוכרת שגם כנערה הייתי מגיעה לחנות לפרחים שהיתה שייכת לדודים שלי בראשון לציון ועוזרת להם בימי שישי וערבי חג כאשר היה צורך בעוד ידיים עובדות.

השטח של המשתלה היה שטח של המשפחה שלי גם כן ולכן מבחינתי היה רק טבעי לנצל אותו בשלב מאוחר יותר לחוויה גדולה של טבע ולאט לאט צמחנו".

חוויה ושתיל. יח"צ,
חוויה ושתיל/יח"צ

במשתלה ישנן מספר מחלקות שונות של צמחי בית ושאר אקססוריז, כאשר אתי ושלומי אחראים על עיצוב של צמחייה לכל דורש ולאורך השנים הם עובדים מול מוסדות, בעלי משרדים, בעלי דירות גן, מרפסות וגינות רגילות.

תוך כדי תנועה הצצתי בחוות הדעת שמופיעות בעמוד הפייסבוק של המשתלה, המחמאות שקיבלו שם אתי, שלומי ושאר אנשי הצוות "טיפסו" מקיר לקיר ממש כמו צמח לכל דבר.

אילנה יצחקי תושבת אילת כתבה: "יש אוצר במשתלה ושמה אתי. אני גרה באילת וחיפשתי עציץ לשלוח לבני שפתח עסק בראשון לציון, אין דברים כמוה, סבלנות, שירות הכי לבבי שיש, בזכותה מצאתי עציץ מדהים כשהיא לא התעצלה ושלחה שלחה לי תמונות, הכל בחן ואהבה, קסם של אישה".

גם ליאת דוד פירגנה: "אתי ושלומי הם האנשים עם הלב הכי רחב שיש, נתינה אין סופית לכל אדם באשר הוא, עם המשתלה הכי יפה בעולם, יחס האישי, צמחים מדהימים ופרחים מקסימים".

סיפרתי לאתי כי מספר פעמים לאורך השנים הפתעתי וקניתי לאשתי בחגים את צמח הסחלב שהיא כה אוהבת. לא מדובר בצמח זול, אולם בכל פעם לאחר מספר שבועות העלים שלו נפלו ולא היתה ברירה אלא לזרוק אותו לפח. אתי חייכה כמבינה והעניקה לי הסבר מקצועי על הסחלב וכיצד ניתן ליהנות ממנו כל הזמן: "מבחינת פריחה צמח הסחלב אמור להחזיק מעמד ארבע חודשים כאשר מדובר בפריחה טבעית שיוצאת לדרך באזור חודש אפריל, אז כדאי לקנות כשיש רק פרח אחד פתוח וכל השאר עדיין ישנים. לאחר ארבעה חודשים וכל עוד העלים נשארים ירוקים הוא אינו מת אלא "נח" עד לפריחה המחודשת לאחר מכן.

חוויה ושתיל. יח"צ,
חוויה ושתיל/יח"צ

"כאשר קונים במשתלה את הסחלב מדובר בצמח שפורח בצורה מלאכותית משום שהמגדלים נותנים לו דישון מיוחד שמוציא ממנו את הפריחה, כדי ליהנות ממנו ולשמור עליו "חי" לאורך כל השנה צריך להשקות פעם בשבוע את תחתית המים והצמח כבר שותה בעצמו מלמטה, בנוסף אפשר גם לדשן אותו מעת לעת".

משתלת "חוויה ושתיל", היתה לי חוויה ירוקה ומלבלבת, מדובר בפארק אחד גדול שבו אפשר למצוא את כל מה שצריך על עולם הצומח מאנשים שאוהבים לעזור לכולם למצוא את הצמח המושלם עבורם.

אתר הבית

אינסטגרם

פייסבוק

בשיתוף חוויה ושתיל, בשיתוף חוויה ושתיל
  • עוד באותו נושא:
  • משתלה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully