וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצברי ורטה - שומרים על איכות

בשיתוף מאור מצברים, בשיתוף מאור מצברים

23.6.2020 / 11:57

איך יודעים מתי כדאי להחליף מצבר? מה גורם לתקלות במצבר? ואיך נדע איזה מצבר לקנות לרכב שלנו?

מצברים. freepik,
מצבר/freepik

מדי תקופה אנו נאלצים להחליף מצבר. למעשה, אנו עושים זאת לפחות אחת ל-3 או 4 שנים כאשר יש צורך להחליף מצבר ישן בחדש. המצבר הוא אחד הרכיבים החשובים יותר ברכב שלנו. אם אנחנו יכולים להתפשר על איכות ריפוד המושב או ההגה, הרי שכשמדובר במצבר, עלינו להשיג את הטופ שבטופ. מעבר לכך, חשוב לשים לב לסימנים המעידים על כך שהגיע הרגע להחליף את המצבר.

איך יודעים שהגיע הרגע להחליף מצבר?

מתי יודעים שצריך להתחיל להתעניין במוצרים כמו מצברים איכותיים מבית ורטה (VARTA)? ובכן, אחד הסימנים המובהקים לכך שהמצבר אינו במיטבו הוא שאינכם מצליחים להתניע את הרכב. ייתכן שהמצבר בן יותר מ-3 שנים ועל כן הוא עומד לסיים את חייו, ובמקרים אחרים המצבר נפגע מסיבה אחרת. אולי השארתם את אורות הרכב דלוקים וגרמתם להתרוקנות המצבר, ואולי המצבר ניזוק בזמן שנסעתם במהירות גבוהה מדיי בכביש מלא בבורות. סימן נוסף שיכול להעיד על כך שהמצבר עומד לסיים את חייו הוא היחלשות האורות בלוח המחוונים, לצד רדיו שאתם נאלצים להגביר שוב ושוב ומזגן שאינו עובד כמו שצריך. תקלה זו משמעותה היא שלמצבר אין די כוח לספק חשמל לרכב. לפיכך, חשוב לפנות לחשמלאי רכב מקצועי על מנת להחליף את המצבר.

מדוע כדאי להחליף למצבר ורטה?

מצברי ורטה הם מבין המצברים האיכותיים ביותר הקיימים עבור הרכבים. אמנם מדובר במצברים שעלולים להיות יקרים מעט יותר מאחרים, אך מצברי ורטה הם מבין האיכותיים ביותר הקיימים בשוק. מעבר לכך, מצברי ורטה מגיעים בסוגים שונים, בהתאם לקיבולת של הרכב. כך למשל, ניתן לבחור במצבר ורטה בעל קיבולת 45, 47, 52, 60 או 74 אמפר בהתאם לצורך. יתרון נוסף של מצברי ורטה הוא האחריות שלהם שאורכה 20 חודשים שלמים (כמעט שנתיים). ולא מדובר בסתם אחריות, אלא באחריות איכותית המכסה הרבה מן הנזקים. ולבסוף, באמצעות מצבר ורטה ניתן להתניע במהירות את הרכב, וכן המצבר בעל פריקה איטית. זאת אומרת שהוא נשאר טעון לאורך זמן רב, גם אם עצרתם ואתם מתכוננים לנסיעה הבאה שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תקלות נפוצות במצבר שכדאי להכיר

המצבר אינו מחוסן מפני תקלות, וקיימים כמה גורמים שעלולים להוביל לתקלות במצבר ולצורך להחליף אותו במצבר אחר:

• אלטרנטור תקול - האלטרנטור הוא כמו המטען של הטלפון, הוא זה שמספק למצבר את החשמל שלו. אך כאשר האלטרנטור תקול, אין מי שיספק את החשמל למצבר, והמצבר אינו פעול כראוי.

• וסת שגורם לנפילות מתח - הווסת הוא האחראי על ויסות הזרם החשמלי המגיע מהאלטרנטור אל המצבר. תקלה בווסת עלולה להוביל לקפיצות במתח ולהוציא את המצבר מכלל שימוש.

• השארת אורות הרכב דלוקים - כל אחד מאתנו עלול לשכוח לכבות את אורות הרכב. ברכבים חדישים יותר קיים מנגנון שמצפצף ומזהיר מפני השארת האורות, אך לא כך ברכבים ישנים יותר. לפיכך, אם משאירים את אורות הרכב דלוקים לאורך זמן, המצבר מתרוקן. ואז, במקרה זה קיימים שני מצבים: או שהמצבר יחזור לאיתנו אחרי הטענה, או שלא. אם מדובר במצבר ישן, סביר להניח שיהיה צורך להחליפו כך או כך.

• מזג האוויר - אמנם המצברים מותאמים לאקלים הישראלי, ולו החם ביותר, הם עדיין נוטים להתקלקל בתנאי מזג אוויר קיצוניים כמו חום כבד או קור שכבר זמן רב לא נראה בארץ.

גם אנחנו יכולים לשמור על המצבר שלנו

אמנם מצברי ורטה האיכותיים יכולים לשמש את הרכב שלנו נאמנה במשך זמן רב, אבל זו האחריות שלנו לשמור על המצבר מכל משמר. זה מתחיל בדברים הקטנים של חיסכון בכוח. כך למשל, אם אתם חונים לפרק זמן של 10 דקות ויותר, כבו את המנוע ותנו למצבר שלכם לנוח. כמו כן, אם אתם נוסעים ביום חם במיוחד, השתדלו להשתמש במזגן בחכמה. זה נכון שחם לכם, אבל חם גם למצבר ומאמץ יתר עלול לשחוק אותו. ולבסוף, המצבר צריך להיטען בכל כמה זמן כדי לפעול כמו שצריך. כך שאם אתם נוסעים לחו"ל, דאגו שמישהו יפעיל את הרכב שלכם לרבע שעה בכל 3-4 ימים.

צריכים להחליף מצבר? עשו זאת רק אצל מקצוענים

המצבר שלכם התקלקל ואתם לא יכולים להתניע את הרכב? תוקף המצבר פג והמצבר שלכם עומד לשבוק חיים? אצל מאור מצברים תמצאו את המצברים האיכותיים ביותר ותקבלו שירות מקצועי עד הסוף. השירות מתאים בהתאמת המצבר לרכב, לפי סוג המנוע והנפח שלו, וממשיך בהתקנת מצברים באחריות מלאה ובמחירים אטרקטיביים ללא תחרות. כמו כן, במאור מצברים נמצאים השירותים המתקדמים ביותר, כולל החלפת מצבר עד הבית. כך שאם נתקעתם עם מצבר תקול באמצע הדרך, יהיה מי שיבוא ויחלץ אתכם.

בשיתוף מאור מצברים, בשיתוף מאור מצברים
  • עוד באותו נושא:
  • מצבר
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully