וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי שניידר פרש מחברת אפסייד נדל"ן וחוזר למקורות

בשיתוף ג'קי שניידר, בשיתוף ג'קי שניידר

22.6.2020 / 10:56

ג'קי שניידר, שהקים את חברת "אפסייד" נדל"ן והיה הרוח החיה מאחורי פעילות החברה מאז הקמתה עזב אותה ושב לחברת הבסיס שלו: "קבוצת שניידר נדל"ן"

ג'קי שניידר. יח"צ,
ג'קי שניידר/יח"צ

שניידר, עוסק בענף הנדל"ן מאז שנות העשרים לחייו, כאשר בתחילת דרכו העסקית הוא עסק בתחום הקבלנות והתשתיות. החל משנת 2002, במקביל לפעילותו הקבלנית, הוא החל לעסוק ביזמות נדל"ן בארץ וברומניה. בשנת 2007 היה מעורב באופן ישיר בפיתוח מתחם רחוב המסילה (הרצליה ב') וזאת במסגרת ארגון קבוצות רוכשים לקרקעות אשר נרכשו מבעלי קרקעות פרטיים ובאמצעות מכרזים אשר הוצעו על ידי עיריית הרצליה. לשניידר גם רזומה של פעילות נדל"נית בפלורידה ארה"ב.

שניידר עסוק בימים אלה בשיווק קרקעות באזורים המבוקשים במדינה: צפון העיר הרצליה וחוף התכלת. המעבר של שניידר בחזרה לחברת הבסיס עורר תנודות משמעותיות בשוק הקרקעות ומאות מלקוחותיו הנאמנים עברו יחד איתו ופוקדים לאחרונה את משרדיו החדשים במגדלי ב.ס.ר 4 בבני ברק.

את שניידר פגשנו בכנס נדל"ן בינלאומי בזום, שם הוא מנהל תהליך שינוי ייעוד למען בניית כאלף יחידות דיור ומרכז מסחרי בעיר ג'קסונוויל-פלורידה על שטח שבבעלותו אשר בו ישבה בעבר מפקדת האף בי איי בפלורידה.

בכל הנוגע לישראל, הרי שרכישת קרקעות במיקומים טובים נחשבת להשקעה בטוחה. לשניידר יש ברזומה מאות עסקאות כאלה, הוא דמות נערצת ואהובה בתחום. שניידר בן 55 עוסק בתחום כבר שלושה עשורים, אנשי עסקים בכירים מפקידים בידיו עשרות מיליוני שקלים לצורך כניסה לשותפות בעסקאות הנדל"ן שג'קי מאתר.

שניידר: "אני אוהב עסקאות של בניית מתחמי מגורים אחרי איתור קרקעות "פריים לוקישיין" בהרצליה. כך עשיתי גם במיאמי במשך כמה שנים. אני קונה קרקעות רק במקומות בהם אני חי פיזית ותמיד משקיע את כספי לצד שאר המשקיעים. ג'קי נחשב לבר סמכא בתחום קרקעות שאושרו ע"י הוועדה המקומית לבנייה ונמצאות בתהליך הפשרה מתקדם לקראת אישורי בנייה.

היכולות של שניידר שוות הרבה כסף למשקיעים שמחפשים עסקאות בתשואות גבוהות לטווח קצר ובלי סיכון. אנשים בתחום מעידים עליו כי הוא חרוץ, מהיר ובעל קשרים מצוינים. הוא ידוע כמי שרוכש קרקעות באזורים מבוקשים בהם מלאי הקרקעות מצומצם. שניידר וקבוצת המשקיעים רוכשים את הקרקע ישירות מהמוכרים המקוריים.

שניידר: "לא אמליץ למשקיע להכניס כסף אלמלא שמתי אני כסף בפרוייקט. בדרך כלל אחרי 3-5 שנים אנו מוכרים את הקרקע לחברות קבלניות או שיוצאים לבנייה משותפת לאחר השבחת הקרקע. בהרצליה מלאי הקרקעות מוגבל ואין עתודות קרקע נוספות ולכן ויש ביקוש עצום ומחירי הדיור שם מרקיעי שחקים".

שניידר מספר על עסקאות שמרוויחות מאות אחוזים מבלי צורך לעבוד על פני הקרקע, להבדיל מעסקאות פינוי-בינוי או תמ"א 38. העסקאות מלוות בדו"ח של שמאי בכיר, על פי תקן 22 שהוא תקן ממשלתי מחמיר לקרקעות שאינן זמינות לבנייה מיידית. משרד עו"ד מהמובילים בישראל בתחום הנדל"ן מלווה את העסקאות בצד המשפטי לאורך כל התהליך. שניידר אומר שהוא רוכש קרקע רק אחרי שהרשות המקומית אישרה והפקידה את התוכנית בוועדה המחוזית ולכן אין סיכוי לביטול המהלך.
מהשיחה איתו למדנו שבשלב הקנייה, הקרקע עדיין נחשבת לחקלאית, מכאן גם המחיר האטרקטיבי. ככל שהתוכנית מתקדמת כך מחירי הקרקע יעלו ולכן גם אחוזי התשואה עולים משמעותית.

"אנו רוכשים רק קרקעות שלגביה קיימים לוחות זמנים ברורים לתחילת הבנייה"

אז מה יש לו כרגע על המדף לשיווק? מגרשים בתוכנית שנקראת "צפון הרצליה - קריית המסלול". מדובר במתחם יוקרתי הצמוד לכפר שמריהו והמרכז הבינתחומי. עיריית הרצליה יזמה את התוכנית והיא ומקודמת היום ע"י הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור) על שטחי שדה התעופה שמתפנה לכיוון מזרח חדרה ועל הקרקעות שמסביב לו . התכנית נמצאת על עתודת הקרקע האחרונה של העיר הרצליה והעירייה בחרה במשרד אדריכלים בכיר לתכנן את השכונה,אשר בה ייבנו כ 12 אלף יחידות דיור בתכנון משרד האדריכלים, פרחי-צפריר אדריכלים."

התוכנית שנבחרה ואושרה ע"י ע. הרצליה


אושרה להפקדה תוכנית הבניה על שטחי שדה התעופה של הרצליה

שניידר: "אנו צופים שבקרוב יאשרו תוכנית להקמת שכונה חדשה על מתחם שדה התעופה. הקרקעות הן בבעלות פרטית בטאבו עם זכויות בנייה לבעלי הקרקע אני מעריך שיש צפי השבחה של מאות אחוזים. בין הרוכשים יש מי שרכש מספיק קרקע שתשמש אותו כבעל זכות לבניית דירה, יש משקיעים פיננסים שקונים כמות מטרים כדי למכור את הקרקע ולהרוויח בטווח קצר".

בשיתוף ג'קי שניידר, בשיתוף ג'קי שניידר
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully