וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לבחירה נכונה של קרם הגנה מפני השמש

בשיתוף לבנדר קוסמטיקה טבעית ורוקחות טבעית, בשיתוף לבנדר קוסמטיקה טבעית ורוקחות טבעית

22.6.2020 / 8:39

קרם הגנה הוא אחד ממוצרי הקוסמטיקה החשובים ביותר, הוא מספק לעורנו הגנה מנזקי השמש, החל מ"שריפה" וכוויות שמש ועד להגנה ארוכת טווח. קרם הגנה בהחלט שומר על בריאות עורנו כגון הקטנת הסיכון לחלות בסרטן העור, פיגמנטציה ועוד

לבנדר. עידו משעל,
קרם הגנה טבעי של לבנדר/עידו משעל

עידו משעל, מהנדס כימי, הומיאופת ומנהל תחום פיתוח של מוצרי קוסמטיקה לבנדר קוסמטיקה טבעית ורוקחות טבעית, כתב עבורכם את המדריך לבחירה נכונה של קרם הגנה מפני השמש וכיצד להתנהל בחוכמה התגוננות מפני השמש הישראלית.

מה כל כך מסוכן בחשיפה מרובה לשמש?

חשיפה מרובה לשמש בעייתית לעור בגלל השפעות הקרינה. בעת החשיפה לשמש אנו נחשפים למעשה לשני סוגי קרינה. קרינה שאנו רואים ומרגישים באופן ישיר, וקרינה שאנו לא רואים אבל חשובה לא פחות. הקרינה העיקרית היא קרינת ה- UV (אולטרא סגול= מעבר לסגור, קרינה שלא נראית לעין).

קרינת ה- UV נחלקת לשניים:

• קרינת UVB - זו היא הקרינה האחראית על כוויות השמש, המוכרת לאלו השוהים בשמש לאורך זמן. הסימפטומים של קרינה זו כוללים עור אדמומי וצורב ותחושת "שריפה". קרינת ה- UVB לא חודרת דרך זכוכיות ולא מגיעה לאזורים מוצלים.

• קרינת UVA - קרינה זו לעומתה, היא הקרינה הנחקרת באופן משמעותי ומפתיע רק בשנים האחרונות. קרינה זו מתגלה כבעייתית לא פחות. אומנם היא לא גורמת לכוויות שמש אך עלולה ליצור נזקים ארוכי טווח כגון פיגמנטציה, הזדקנות מוקדמת של העור ובמקרים מסוימים אף סרטן עור. קרינת הUVA היא הקרינה החודרת אלינו מבעד לחלונות ואף באזורים מוצלים קיימת בכמויות משמעותיות.

יחד עם זאת חשוב לזכור כי רצוי להיחשף לשמש כ- 15 דקות ביום על מנת ליצור מספיק ויטמין D לצרכי גופינו.

איך כדאי להתגונן מפני השמש הישראלית?

חשוב לסוכך את עורנו בביגוד מתאים המגן עלינו מפני השמש. כאשר אנו יוצאים החוצה חשוב לחבוש כובע וללבוש ביגוד מתאים. עם זאת, יש לזכור, כי חשיפה לשמש ישירה נדרשת לייצור ויטמין D. מספיקות כ-10 דקות ביום, שמש צוהריים ישירה לשמירה על ערכים תקינים של ויטמין D. לכ- 75% מהאוכלוסייה בארץ קיימים חוסרים בוויטמין D. מחסור בו קשור גם הוא לסרטן ולמגוון מחלות רחב מאוד.

גם כאשר עובדים בצל או במשרדים עם חלונות גדולים, החשיפה לקרינת ה UVA קיימת. לכן כדאי להוסיף לביגוד המתאים גם קרם הגנה שהינו יעיל לקרינת ה- UVA.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

קרם הגנה מהשמש - באיזה SPF רצוי לשימוש

המדידה של ההגנה מקרינת ה - UVB נמדדת ביחידות SPF, כלומר, כמה זמן מגן הקרם מפני השמש (sun protection factor). SPF הוא בעצם המכפלה של - כמה זמן לוקח לאנשים להישרף מהשמש ללא מקדם הגנה לעומת כמה זמן לוקח לאנשים להישרף מהשמש כאשר הם מרוחים בקדם הגנה. UVB הוא הגורם ל"שריפה משמש" ואנשים עם עור בהיר בדרך כלל נשרפים תוך 20 דקות מחשיפה ישירה לשמש.

בדיקת ה- SPF נעשית על אנשים שמורחים על עצמם קרם הגנה ובודקים מתי הם מתחילים להישרף.

• הגנה SPF15 - כאשר מורחים קרם הגנה SPF15, אנשים עם עור בהיר מתחילים להישרף לאחר כ- 300 דקות (כלומר, כ- 5 שעות, בחשיפה לשמש ישירה).
• קרם הגנה SPF50 - כאשר מורחים קרם הגנה SPF50 , אנשים עם עור בהיר מתחילים להישרף לאחר כ- 1000 דקות (כלומר כ- 16 בחשיפה לשמש ישירה).

את הנזקים של קרינת UVA לא רואים באופן מידי, קרינה זו מטעה, מאחר ואת הנזקים שלה רואים רק לאחר שנים רבות. בארץ התחילו לדרוש ערכים משמעותיים של הגנה מקרינת UVA רק משנת 2014. הדרישה היא לפחות שליש מ- SPF של ה- UVB. כלומר קרם עם SPF50 צריך להיות עם SPF של כ- 17 ל- UVA לפחות, לפי התקנות החדשות.

• שימו לב שהקרם ההגנה שלכם עומד בדרישות אלו, הנתונים צריכים להופיע על גבי המוצרים, ויש לעמוד בהם לדרישת משרד הבריאות, החל משנת 2014.

• חשוב לחדש את מריחת קרם ההגנה כל שעה או שעתיים מאחר וקרם ההגנה נספג לעור גופינו לכן יהיה יעיל רק לפרק זמן זה. גם אם תשתמשו במקדמי הגנה עם מספרים גבוהים, הדבר לא בהכרח יעזור, תצטרכו לחדש את מריחת קרם ההגנה שוב.

טיפים לבחירת מקדמי הגנה איכותיים ובראים

 כמו שהוסבר במאמר וה- FDA מחזק מידע זה, אנו מומלץ לרכוש רק חומרי הגנה המכילים מינראליים אבץ אוקסיד וטיטניום אוקסיד.

 אנו ממליצים לרכוש קרם הגנה המכיל מינרלים בחלקיקים בגודל רגיל ולא בגודל ננו, זאת על מנת להבטיח שחלקיקים קטנים לא ייספגו בעור ובדם.

 חשוב להקפיד כי קרם ההגנה לא מכיל חומרים פעילים אחרים, זאת כדי להגיע ל- SPF המאושר. פעמים רבות חברות קוסמטיקה מוסיפות למוצרים מעט אבץ אוקסיד וטיטיניום אוקסיד במטרה לשפר את מיצוב המוצר, אבל עבור המשתמשים זה לא מוסיף או מועיל כי הם קיבלו את כל החומרים הלא בטוחים גם כן באותו המוצר.

 חשוב להימנע מחומרים משמרים במקדמי ההגנה, החומרים המשמרים רעלים וכדאי להמעיט את השימוש בהם. כמו כן יש להימנע ממקדמי הגנה המכילים תוצרי נפט ושאר כימיקלים לא מוכרים.

 מומלץ שקרם הגנה טבעי בו אתם משתמשים יהיה מבוסס על שמנים, חמאות טבעיות וצמחיות וחומרים נוגדי חמצון השומרים על העור ומאיטים את הזדקנותו.

 כדאי לוודא כי קרם ההגנה בו אתם משתמשים נושא תו תקן של משרד ועבר את כל בדיקות הנדרשות לכך. בשוק קיימים לא מעט מוצרים שנמכרים לצרכנים למרות שלא עברו את כל בדיקה מכל סוג שהוא. זאת מאחר והבדיקות הנדרשות למוצרי הגנה מפני השמש יקרות במיוחד (הבדיקות הן בעלויות של עשרות אלפי שקלים למוצר).

 אם אתם מתלבטים בין קרם לתרסיס אנו ממליצים תמיד להשתמש בקרם. בקרם אין את הכימיקלים שמסייעים בתהליך ההתזה ובם מסוכנים ורעילים לגוף - כך ששימוש בקרם הגנה מפחית סיכון זה מראש.

קרם הגנה טבעי ומינראלי מבית לבנדר קוסמטיקה טבעית ורוקחות טבעית

לבנדר קוסמטיקה טבעית ורוקחות טבעית מייצרים קוסמטיקה טבעית החל משנת 2007.
כל מוצרי הקוסמטיקה של לבנדר ומוצרי הגנה מפני השמש הינם ברישיון משרד הבריאות ועברו את מיטב בדיקות המעבדה להגנה מפני השמש ונמצאו כעומדים בדרישות והרבה מעבר לתקן המקובל.
בשנת 2020 ייצרנו עבור קהל לקוחותינו שני קרמים חדשים ועוצמתיים להגנה מפני השמש, שניהם מכילים מינרלים ובכך שדרגנו באופן משמעותי את המוצרים שלנו.

לבנדר קוסמטיקה טבעית ורוקחות טבעית עושים את המיטב על מנת להעניק לקהל לקוחותינו את השירות הטוב ביותר זאת תוך הקפדה על איכות המוצרים. נשמח לראותכם בחנויות הרשת הנמצאות בשרונה מרקט - תל-אביב, קניון ערים - כפר-סבא וחנות המפעל, מרכז מבקרים וסדנאות - כרכור, נעורים 54. תוכלו ליצור עמנו קשר טלפוני בטלפון מספר: 077-2127172 או לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://www.lavender.co.il/.

בשיתוף לבנדר קוסמטיקה טבעית ורוקחות טבעית, בשיתוף לבנדר קוסמטיקה טבעית ורוקחות טבעית
  • עוד באותו נושא:
  • קרם הגנה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully