וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירים ושעונים

בשיתוף עו"ד קמי ברץ, בשיתוף עו"ד קמי ברץ

21.6.2020 / 16:18

עו"ד קמי ברץ, שדר הספורט המיתולוגי, עולה עוד שלב עם תחביבו הגדול ומשיק בהרצליה את בית המכירות הפומביות שלו לשעוני וינטג' ואספנות. בקניון "ארנה" ובקרב אספנים ואוהבי שעונים ההתרגשות ברורה. מה תוכלו למצוא שם ולמה כדאי לקנות שעוני וינטג'?

שעוני יוקרה. יח"צ,
החנות בקניון ארנה בהרצליה בקומה העליונה ליד הסופרפארם/יח"צ

תגידו ברחוב הספורטיבי - "קמי ברץ", כל אחד יענה לכם בשליפה: "שדר תכנית הספורט של רשת ב'-שירים ושערים". תגידו בסביבת בית המשפט - תקבלו תשובה זריזה: "עורך דין לנזקי גוף". שתי התשובות נכונות, אבל אף אחת מהן היא לא הסיפור שלנו...

עו"ד קמי ברץ, שדר הספורט ששידר משתי אולימפיאדות ולא מעט משחקי אליפות היסטוריים, מרחיב עכשיו את עיסוקו בשנים האחרונות - מכירות פומביות של שעוני יוקרה ואספנות באינטרנט- והופך את בית המכירות הוירטואלי שלו לחנות פיזית.

השבוע הוא פותח את בית המכירות שלו בקניון "ארנה", במרינה של הרצליה פיתוח. החנות תהיה הכתובת למכירות הפומביות שהוא עורך ומוקד לקניה ומכירה של שעוני וינטג' ויד שניה, החלפות וקונסיגנציה, ייעוץ, הערכות שווי ותיקונים.

עיצוב החנות מדויק מאוד ומשדר רומנטיקה, יוקרה, איכות של פעם.

ברץ הוא אדם שאוהב שעונים ואוסף אותם. במשך שנים טיפח את האוסף והרחיב את קשריו עם אספנים וסוחרים. בשנים האחרונות הוא המוביל בתחום המכירות הפומביות ברשת, ועכשיו הגיע תורה של חנות פיזית שתרכז את הכל.

"החנות תהיה נקודת מפגש לאלה שרוצים לקנות, למכור, להחליף, לתקן, לחדש ולהתייעץ. אני מייעץ להרבה אנשים שקיבלו או ירשו שעונים ומבקשים להעריך את שוויים. לחלקם אני עוזר במכירת השעונים".

תחום שעוני האספנות, עם דגש על שעוני וינטג', התפתח מאוד בעולם ובישראל. בית המכירות יאפשר לקהילה שמתעניינת ואוספת שעוני וינטג' ויד שנייה להיפגש, לעשות עסקאות ולהתרשם מהמבחר.

אנשים כמו ברץ, לא ייקנו שעון חדש. הם אוהבים שעונים "של פעם". שעוני אספנות ישנים ברוב המקרים לא רק שלא מאבדים מערכם, אלא מחירם עולה . שעון שנרכש ואופסן, יכול להיות שווה פי עשרה ויותר אחרי כמה שנים. זו השקעה כלכלית סולידית ומובטחת, ללא סיכונים מיותרים.

קמי עצמו אוגר ידוע ואספן באופיו. בצעירותו אסף עטים, מטבעות אפילו קופסאות גפרורים . עם השנים התרכז והתמקצע בשעוני וינטג'. מעולם לא הצטערתי על שעון שרכשתי, הצטערתי בדיעבד רק כשמכרתי או שלא קניתי. לאסוף שעונים בעלי ערך אספני זה דבר שממלא אותי שמחה עצומה ".

מה מייחד שעוני וינטג' משעונים חדישים?

"קודם כל זמן הייצור שלהם - לפני 40 שנה ויותר. רוב שעוני וינטג' אספניים הם בעלי מנגנון מכני (מתיחה או אוטומטי) ולא קוורץ עם סוללה. שעון וינטג' יוקרתי הוא איכותי, כל חלקיו נעשו בעבודת יד. אלה לא שעונים פשוטים שמיוצרים בסין, אלא שעוני יד (בעיקר תוצרת שווייץ ) שבולטים באיכות החומר והעבודה. השאלה אם שעון מדייק או לא פחות מעסיקה אותי. אבל לא אתפשר על כך שחלקי השעון יהיו מקוריים. יש רבים שירשו שעון ישן וחידשו את הלוח או צבעו אותו כדי שייראה כחדש, זו פגיעה בערך השעון. שעון מקורי ששמר על כל מרכיביו, הוא שעון בעל ערך גבוה ואם מצורפות אליו ניירת וקופסה מקורית - זו עסקה מושלמת. אספן כמוני מחפש לוח מקורי גם אם הוא חבוט ודהוי".

קמי מבהיר עד כמה חשובים החלקים המקוריים: "בשעון צלילה ישן למשל, יש מעגל ספרות בולט שקרוי בשפה המקצועית "בזל". אם תחליף את החלק הפנימי של ה"בזל", את הפחית הקרוייה "אינסרט", יירד ערך השעון.

ב"רולקס" וינטג' - "אינסרט" כזה יכול לעלות אלפי דולרים. גם לוח מקורי של שעון יוקרתי ישן שווה אלפי דולרים רבים. לוח מחודש לא שווה כמעט כלום.

הסיפור שממחיש עד כמה מחירו של שעון וינטג' יוקרתי יכול לזנק הוא הסיפור על השעון של שחקן הקולנוע פול ניומן. לפני כשנתיים וחצי נמכר במכירה פומבית בניו יורק "רולקס - פול ניומן", אותו שעון שענד השחקן עצמו, בסכום מטורף של כמעט 18 מליון דולר!!

שעוני יוקרה. יח"צ,
רולקס gmt פפסי וינטג׳/יח"צ

מה הופך שעון וינטג' ליקר ערך ואיך נקבעים המחירים?

"קודם כל המותג הוא שקובע. כמובן שמשפיעה על המחיר נדירות השעון , כלומר מה הסיכוי בכלל להשיג אותו. הפסקת ייצור דגם למשל, תהפוך אותו ליקר יותר.

חוץ מזה, אין באמת שום הגיון בשיגעון. זה שוק שהמחירים נקבעים בו על פי היצע וביקוש, על פי טרנד או אופנה. מדובר בצורך נפשי, אהבה ותשוקה לאספנות".

קמי ברץ. יח"צ,
ברץ משדר באולימפיאדת לונדון 2012,/יח"צ

האוסף הפרטי שלך יוצג למכירה בחנות ?

את רוב השעונים היקרים ללבי , שאספתי משך עשרות שנים, לא אציע למכירה. אבל יש לי שעונים זהים או פחות נדירים שיוצגו בחנות ".

יש שעוני וינטג' מיוחדים הקשורים לישראל?

"ודאי. למשל , שעונים שניתנו לפני שנים רבות לטייסי חיל האוויר וללוחמי שייטת 13. השעונים האלה אספניים בצורה בלתי רגילה ומבוקשים מאוד בכל העולם. שעוני אטרנה קונטיקי(שייטת) ואומגה סימאסטר 120(טייסים) שווים אלפי דולרים וקשה להשיג אותם".

אנחנו ממליצים- לכו לבקר בחנות שעוני הוינטג' המיוחדת הזו. תחוו חוויה אדירה ואולי אפילו תצאו עם שעון חדש-ישן.

לתיאום פגישה אישית או פרטים, 054-6699222

לאתר החנות

בשיתוף עו"ד קמי ברץ, בשיתוף עו"ד קמי ברץ
  • עוד באותו נושא:
  • שעונים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully