וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדור המומחים בחר את המרכז המסחרי המושלם: "קסטרא" חיפה

בשיתוף קסטרא, בשיתוף קסטרא

21.6.2020 / 11:58

מסעדות נהדרות ומגוונות, מלון עסקי וזוגי מהשורה הראשונה, חנויות מקסימות, סטודיו לספורט וטיפולים, בוטיקים יחודיים ואומנים שמייצרים בסטודיו תכשיטים מלאכת יד. "קסטרא" חיפה מציג את הפינה השפויה והנעימה בתוך ים הקניונים התזזיתיים. מרחב אישי מוגן, בטוח וקסום

קסטרא. דניאלה,
קסטרא/דניאלה

מערכת "המומחים" סקרה בשבועות האחרונים את הקניונים ומרכזי המסחר במדינה על מנת לדווח לכם על בחירתה האישית. החזרה לשגרה גרמה לקהל לנהור אל אלפי מרכזים מסחריים תזזיתיים וסואנים שעלולים לסכן את בריאותנו. אחת מחברות המערכת הציעה לקפוץ לחיפה כדי לבקר ב"קסטרא". האמת היא שלרובנו זו הייתה הפתעה מחוץ לתחום. לא חשבנו להצפין לחיפה ולא הכרנו את המרכז המסחרי שבשנת 2000 נפתח בקול תרועה גדולה כמרכז לאומנות. מאז עברו הרבה גלים בחוף הכרמל של חיפה, הרבה התרחש בעיר הנמל היפה הזו באופן כללי. יצרנו קשר עם המנכ"לית ניצן מרסיאנו ונעזרנו בה על מנת להתרשם.

את הביקור ב"קסטרא" פתחנו ברגל ימין מבחינת חניה. החניון המרווח מאפשר גישה קלה ונוחה למתחם. מיקום המרכז בכניסה הדרומית לחיפה עושה את החיים נוחים ויעילים. מכביש 2 ממש בכניסה לעיר, שלוש דקות ואתם בחניון המוצל. במרכז מקפידים מאוד על נוהל קורונה ובודקים חום, משתמשים בכפפות ומסכות ושומרים על הבריאות.

הקהל החיפאי אוהב מאוד את המקום. בגלל המרחב העצום, השקט, האפשרות להסתובב ולקנות ללא לחץ ובלי עומס רב, הפכו את "קסטרא" למקום בילוי וקניות שאלפים מעדיפים.

זהו מרכז מסחרי שמשלב בתוכו את המסעדות הכי מצליחות בחיפה, איטלקית, אסייתית, עיראקית-ביתית. גילינו שם חנויות בוטיק אינטימיות ואישיות לצד קליניקות ומרפאות מומחים. המרכז מעניק מענה לשכונות החדשות שנבנו במהירות בישובי מישור החוף, בכניסה לחיפה ובסביבות טירת הכרמל.

נראה שהקהל שמגיע ל"קסטרא" מורכב גם מחובבי אמנות. מוזיאון "קסטרא העתיקה" מגלה ממצאים ארכיאולוגיים מחורבות "קסטרא" שהתגלה בקרבת המרכז מהתקופה הביזנטית.

25 דונם שבהם הושקעו 200 מיליון ₪ יקבלו בקרוב חיזוק משני מגדלים לדיור מוגן שיוקמו בשנים הקרובות. הבעלים החדשים של המתחם, "ש.מ.ר.פ השקעות" רכשה את המתחם ואת זכויות הבנייה לא מזמן.

המרכז תוכנן בידי האדריכל עוזי גורדון. לאורך קירו החיצוני יש תמונת קיר גדולה עשויה אריחי חרסינה בה מתוארים סיפורי אדם וחווה. אריק בראוור האומן האוסטרי ייצר במקום גם ציור כיפה אדיר בתקרה, שם מתוארים משלי שלמה.

המרכז מאוכלס גם בסניף הדגל של רשת הקניות "סטופ מרקט", בקליניקות של קופת חולים "מכבי" ו"מאר", ד"ר אלמן ועוד. יש במקום שתי מספרות שעובדות חזק - ז'ק ואנט הוותיקים וילד הפלא של עולם עיצוב השיער הישראלי, אבי כהן. אמן הזכוכית גנדי והצייר שמעון גוזלן פועלים ויוצרים בסטודיו שנגיש לקהל ובית הקפה המקומי, my coffee מגיש ארוחות בוקר משובחות.

בשמים. יח"צ,
רז פלוס ערוגות הבושם/יח"צ

פתחנו את הסיור שלנו באחד מהסודות הכי גלויים של המרכז - חנות הבשמים והקוסמטיקה "רז פלוס ערוגות הבושם". לחברה יש שני סניפים (השני מצוי במרכז הכרמל) בהם היא מציגה למעלה מ-25 שנים בשמים ומוצרי קוסמטיקה מקצועית. ב"רז פלוס" מייבאים ומשווקים בשמי בוטיק ומייצרים מוצרי שיער מקצועיים. מפיקות המערכת התענגו על המבחר והאיכות, הן המשיכו לדבר על החנות ימים אחרי שחזרנו ממנה.

לקוחות פרטיים שפגשנו שם הסבירו שמחירים אטרקטיביים ומערך שירות מקצועי ואדיב יצרו לרשת קהל של אלפי מעריצים. בחיפה, החנות היא שם דבר. נשים וגברים מילאו את החנות בעת ביקורנו. בין מותגי הקוסמטיקה שהחנות מייבאת: ג'יג'י, מארי קור, אנה לוטן, כריסטינה ועוד.

אחד הלקוחות הקבועים סיפר לי": "החנות היא פנינה אמיתית. יש פה בשמים מתוחכמים ואלגנטיים כמו פרנק אוליבייה, ששמה דגש על ייחוד, עיצוב מושלם לבקבוק, יציבות הריח על הגוף. רז פלוס מייבאת את המותג והפכה את חיי לשמחים יותר".

בעלת הבית, לימור סיסו הסבירה: "אנו מתרכזים בייבוא בשמי בוטיק שאינם סטנדרטיים. אנו אוחזים במגוון רחב של מותגים יחודיים- סלבדור דאלי, אלכסנדר ג'יי, קאסטל בז'אק, רויאל קראון, מאסק קולקש'ן, פרנק אוליבייה, אליסון, שאריול, לצד קוסמטיקה מקצועית שאינה מצויה בפארמים. יש לנו אגף של מוצרי שיער מקצועיים שאותם אנו מייצרים ולא תמצאו על מדפי רשתות השיווק. החנות משרתת את בעלי המקצוע וקהל הקצה והמחירים נדירים."

באחת הפינות גילינו אפילו בשמים מאיחוד האמירויות-אבו דאבי.

הביקור שלנו שם היה מקסים. יש בחנות אווירה טובה וסבלנית, שירות מקצועי ומהיר וייעוץ מוקפד. צוות החנות מבחין בכל לקוחה, מתייחסים שם לכל אישה באופן ספציפי. אפשר לחוש במערכת היחסים החמה בין המנהלת ללקוחות שאוהבים ואוהבות לבקר שם. נשים מרגישות נוח בחנות, לוקחות את הזמן ומתעניינות במוצרים חדשים.

לקוחה, ספרית במקצועה אמרה: "אני אוהבת לבדוק כאן את מוצרי השיער המיוחדים שמתאימים לאקלים הישראלי. כיף לי להביא מכאן ללקוחותיי מגוון פתרונות לשיער יבש, פגום או הרוס. מצאתי כאן מותג שהפכתי לסמל המסחרי שלי במספרה: "ביוטיפול הייר". לעיתים קרובות אני משתמשת גם במותג "פוצ'יני".

יופי של חנות, אנחנו חזרנו מאוהבים!

לאתר החנות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
איציק אטיאס. יח"צ,
שיבוצניק/יח"צ

ואם מדברים על יופי וסטייל... תכירו את איציק אטיאס מהסטודיו "שיבוציק", סטודיו לתכשיטים. אטיאס הזה סיפור מיוחד בחיפה בה נולד, וגם סלב אמיתי בקרב הברנז'ה. איציק הסתובב 30 שנה בין חנויות במיקומים שונים בעיר - "גרנד קניון", הדר, עיר תחתית. כל שחקן בתחום מכיר אותו. עד לפני תקופה קצרה עסק איציק אטיאס בשיבוץ יהלומים עבור חנויות, שירת רק עסקים.

כששחר בנו הצטרף לסטודיו בעשור האחרון, הם החלו לפנות ללקוחות פרטיים. ממש בימים אלה משלימים השניים את בנייתה של קולקציה חדשה ומיוחדת ללקוחות פרטיים. תכשיטי זהב משובצים ביהלום, עבודות יד מיוחדות, שחזורים של דברים שאבדו, התקלקלו והתבלו. מצאנו בסטודיו עבודות צורפות מורכבת שגרמה לנו ליפול מהרגליים. האיש מקצוען, בעל כישרון עיצובי נדיר. הניסיון שלו יוצר שילובים שהם פשוט מטורפים לעין.

אטיאס: "אנו אוהבים ליצור דברים מורכבים. לקוחות שלנו מגיעים לכאן עם תמונות, רעיונות וחלומות. יש לנו יכולת להגשים להם כל משאלה. אנו מייצרים עבודות שמגשימות מחשבות שנולדו בראש של אנשים. אצלנו הכל פרי עבודת יד מקצועית וייחודית, כל תכשיט הוא חד פעמי. מצאנו בית חם ב"קסטרא", מקום שקט שמאפשר ליצור באווירה נהדרת למי שצריך השראה. הכיף שלי זה לפעול לפי הרוח בה מנחה אותי הלקוח".

איציק אטיאס. יח"צ,
שיבוצניק/יח"צ

לקח שפגשנו בחנות אמר: "איציק הוא כנראה האיש הכי מקצועי בתחום שלו. יש לו 40 שנות ניסיון, אני לקוח כבר שני עשורים. שמחתי כשבנו משך אותו לכיוון הלקוחות הפרטיים. שחר בן 30 והוא צורף מהדור החדש. זה יצר שילוב של גאון מנוסה עם מוח צעיר ועדכני".

אגב, שם הסטודיו נגזר מהמקצוע של איציק - משבץ ושמו הפרטי... "שיבוציק" מותג של ניסיון, מקצוענות ופנטזיה.

בקומה מתחתיו ממוקמת אימפריית תכשיטים מסוג אחר. אראל הרמן היא ביתו של מעצב תכשיטים שכבש לפני שני עשורים את המדינה, שימי הרמן שהחזיק במותג "אוניקו". עכשיו תורה להביא בשורת תכשיטנות חדשה ומרעננת לעיר הכרמל. היא מספרת: "חוויתי מקצועות עיצוב שונים, חקרתי את העולם, את התשוקות והיצירתיות שבי. התאהבתי במקצוע של אבי, שהוא מסוללי הדרך בתחום בחיפה. עבודת היד שמשתלבת ברעיונות שחיים בראשי יוצרים עבור הלקוח מבחר אפשרויות שאינן קיימות במקומות אחרים. אני משתמשת בחומר הגלם המשובח ביותר כדי שלקוח יקרין את הייחוד שלו לעולם הרחב. תכשיט ייחודי ילווה את הלקוח למשך תקופה ארוכה, יסמל הרבה לגביו. תכשיטי כסף וזהב מעוצבים עוברים בירושה לתוך דורות רבים במשפחה".

אראל הרמן. יח"צ,
אראל הרמן/יח"צ

מפיקות המדור התקשו להירגע בחנות זו. כולן ציינו שמדובר כאן באמנות ממשית, לא חנות תכשיטים מהסוג שהן מכירות, הסוג התל אביבי-מסחרי הרגיל... המפיקה הראשית ציינה שהיא משוכנעת שאם חברותיה היו יודעות שיש חנות כזו בנמצא, הן היו מגיעות מתל אביב אחת לחודש. כל התכשיטים מיוצרים במקום, הכל מלאכת עבודת יד נהדרת. ראינו שם שילובים עוצרי נשימה של זהב, יהלומים, אבני חן, קולקציית זהב וכסף, מטבעות יהודים מבית ראשון ושני.

אראל עצמה עברה הכשרה לעיצוב בתלת מימד מה שמאפשר לה ליישם את הטכנולוגיה החדשנית, בניית תכשיט במחשב. בחנות מקנים חשיבות מיוחדת לנושא העתיק. אראל עצמה מעצבת תכשיטים בהתאמה אישית לפי רעיון של לקוח. "אני קשובה לבקשות הלקוחות לשינוי עיצובי, צורך ספציפי ומייעצת להם מה אפשר ורצוי לשלב כדי למקסם את התכשיט. המטרה שלי היא ליצור תכשיט שלא יתבלה, שיישאר איתם לעשרות שנים, תכשיט אישי שיש רק להם כמוהו."

בהתחשב באיכות התכשיטים בחנות והעובדה שהם יד ראשונה ובלעדיים, המחירים בחנות הוגנים מאוד. אבני החן המיוחדות הגיעו בייבוא מיוחד ואישי וקשה למצוא להן מתחרות בארץ. בחנות יש מבחר שעונים מלבב ותכשיטים מתקופות קדומות ומההיסטוריה של המדינה, כמותם לא ראינו בשום מקום אחר: ימי בר כוכבא וכו'.

את שימי, אביה של אראל אני מכיר כבר 25 שנים, מדובר בגאון אמיתי ומוכח. השילוב בינו לבין ביתו יוצר שם ניסים ונפלאות. אם אתם מזדמנים לחיפה, קחו בחשבון את הפנינה, אבן החן הזו. משפחת הרמן העמידה ב"קסטרא" קסם מרגש, אותנטי, חד פעמי.

לאתר החנות

כתובת פייסבוק/ אינסטגרם-HERMANJEWELR

טלפון-04-6034331

אי אפשר לסיים ביקור ב"קסטרא" בלי למלא את הבטן. ב"קסטרא" יש כל מיני סוגי מסעדות- אסיאתית, איטלקית, ביתית-עיראקית. אנחנו הלכנו הפעם על האותנטית ביניהן. חלפנו ברגל על פני רחבה שוקקת חיים שבה זיהינו עשרות חיפאים מכל הגילים אוכלים קובה.... "הקובה של מומו", הפיל לנו את הלסת. המפיקות רצו לטעום מהכל כי הריחות, הצבעים והסירים פשוט הטריפו לנו את השכל. ניסינו את המטוגנים, טעמנו מסירי הבישולים הבייתיים- קוסקוס דגים. דגמנו גם אוכל עיראקי אמיתי, טרפנו סמבוסקים. והקובה? וואו, וואו, וואו, הקובה זו המומחיות.

הקובה של מומו. גלעד הר שלג,
הקובה של מומו/גלעד הר שלג

לקוחה קבועה שפגשנו שם אמרה: "בואו גם בשישי, תוכלו לקחת אוכל הביתה, זה אוכל שיהפוך את השבת שלכם לחוויה עצומה. אלה חתיכת בשלנים מטורפים פה. אני קונה פה כמה סוגי מרקים, גם אוכל מרוקאי. אפשר לאכול כאן. בעלי אוהב בשר על האש שעשוי כאן מצויין מחומרי גלם משובחים. ניתן להזמין גם קייטרינג לאירועים".

מרי וניסן יחזקאל הם הבעלים של הפלא הזה. בעת ביקורנו במקום קלטנו את מערכת היחסים החמה שיש להם עם כלל הלקוחות. המקום נקי מאוד, המנות נדיבות וזולות וניכר שיש יד אוהבת, ניסיון וטאץ' בהכנה.

מפיקות המערכת דגמו 10 סוגים של קובות וציינו בהתלהבות שמעולם הן לא אכלו קובות טובות ומיוחדות מאלו. יש 4 קובות בתוך מרקים ו-10 קובות מטוגנות. עוז, השף - מוציא שם מהסירים מנות שגרמו לנו לבכות מהתרגשות. נראה שמצאנו את המסעדה הביתית והאותנטית של חיפה.
כל המתכונים הגיעו מהסבתות המשפחתיות שלצד סיריהן גדלה וצמחה המשפחה הזו. וקבלו הפתעה: בניגוד לכל מה שחשבנו לפני זה על אוכל מזרחי מבושל, במסעדה זו שומרים על בריאות ומאזן קלוריות! הבשר הוא נטול שומן, ההנחייה של הבעלים היא להשתמש בפחות שמן. מה שאפשר מבשלים בתנור ולא מטגנים. כל המרקים טריים ללא שמן.

מרי מספרת: "מי שאוכל אצלנו לראשונה מופתע מאוד מההקפדה על תזונה ביתית ובריאה גם יחד. אנו משתמשים רק במוצרים טריים ומבשלים בתנור ולא בשמן. האורז שלנו עובר אידוי. יש לנו מבחר עצום כולל עופות באיכות גבוהה".

הקובה של מומו. גלעד הר שלג,
הקובה של מומו/גלעד הר שלג

ניתן להזמין מראש דרך "סיבוס", תן ביס, רסט. אפשר להתקשר ישירות למסעדה: 077-4142473.

תעשו לעצמכם טובה, צלצלו להזמין משלוח עצום של קובה מכל הסוגים, אל תוותרו על אף אחד מהם. בימי שישי תעשו לכם מנהג, תעברו שם בדרך לארוחת השבת. אוכל בריא, ביתי מושלם. זו מסעדה שחדרה לנו ישר ללב ונחזור אליה בקרוב מאוד.

בשיתוף קסטרא, בשיתוף קסטרא
  • עוד באותו נושא:
  • קניונים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully