וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצאות בזום - צ'ק ליסט למרצה

בשיתוף מרכז המרצים לישראל, בשיתוף מרכז המרצים לישראל

21.6.2020 / 9:12

כתוצאה מתקופת הקורונה התגבר הצורך בשימוש באינטרנט על מנת להעביר שיעורים או הרצאות. שמירה על מספר כללי בסיס תעזור לכם להעביר הרצאת רשת מוצלחת

הרצאה באינטרנט. pixabay,
הרצאה ברשת/pixabay

משבר הקורונה אמנם עצר את חיינו במעט, אך הוא בעיקר שינה את אופן הביצוע של הרבה מאוד דברים בחיי היום-יום שלנו. אחת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם כיום היא אפליקציית "זום", שזכתה לשימוש נרחב כתוצאה מאיסור המפגשים הפרונטליים וממגבלת ההתקהלויות. האפליקציה מאפשרת לקיים שיעורים, מפגשים והרצאות באופן דיגיטלי וישיר. אם גם אתם עומדים להרצות או להעביר שיעור דרך האפליקציה, המדריך הבא הוא בשבילכם ויעזור לכם להיראות מקצוענים ולהעביר הרצאה ברמה גבוהה.

צ'ק ליסט למרצה - העברת הרצאה בזום

• סביבות צילום נקייה - כשמעבירים הרצאה, או בכלל כשמשוחחים עם אנשים - צריך לשמור שהיסח הדעת שלהם לא יעבור מכם לדברים אחרים. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר בהרצאות בזום, כשתשומת הלב היא ממילא מוגבלת. כשמעבירים הרצאה בזום, חשוב שהאזור המצולם שממנו מעבירים את ההרצאה ייראה מסודר, מדוגם ועם תאורה מתאימה. כדאי לנפות רהיטים ופריטים שעלולים להסב תשומת לב בצורה מוגזמת ולשמור על אזור סטרילי ככל הניתן.

• קשר עין עם המצלמה - קשר עין במהלך הרצאה הוא אחד מהדברים החשובים ביותר. הוא מאפשר למרצה לשמור על הקשב של הנוכחים, ולנוכחים הוא מאפשר לעקוב אחר המרצה. במקרה של הרצאות בזום, עדשת המצלמה היא זוג העיניים. הקפידו להסתכל אל המצלמה באופן טבעי, כאילו היא העיניים של האדם שמקשיב לכם.

• שימרו על הופעה מכובדת - נכון, כשעובדים מהבית לא לובשים ביגוד אלגנטי ומכבד כמו שקורה כשיוצאים לעבוד בחוץ. יחד עם זאת, הרצאה בזום היא מפגש לכל דבר. הקהל רואה אתכם ומקבל מסרים חשובים אודותיכם כתוצאה מהמראה שלכם. לכן, הקפידו על לבוש הולם שמכבד את המעמד; תספורת, גילוח וכיו"ב. אם תרצו להרגיש אפילו טוב יותר עם עצמכם ולהקרין ביטחון, לא יזיק שפריץ של בושם שינעים את החדר.

• הכינו בהישג יד את כל מה שתצטרכו - כדי לאפשר לעצמכם צילום חלק ללא צורך בקימה, הניחו בהישג יד את כל החומרים עליהם תדברו במהלך ההרצאה - החל ממסמכים ועד לתמונות. בנוסף, שתיה של מים במהלך הרצאה היא חשובה ולעיתים אפילו הכרחית כדי לשמור על דיבור רציף. הניחו בהישג יד בקבוק מים.

• אינטרנט חזק ויציב - הפעילות בזום מתנהלת על בסיס רשת האינטרנט. לפני שתקיימו את ההרצאה, ודאו שהאינטרנט שלכם חזק ויציב מספיק לאורך זמן, גם אם צופים בכם בו-זמנית עשרות אנשים. תקלות רשת, ניתוקים ותמונה שנתקעת הם תרחיש נוראי עבור המרצה.

• לעשות ניסיון על "יבש" - אם זוהי ההרצאה הראשונה שלכם בזום, מומלץ לעשות הרצאת ניסיון בפני קרוב משפחה או חבר טוב, ולבקש ממנו שיחלק לכם ציון לפי הפרמטרים הבאים: תאורה, שמע, רמת העניין, אינטראקציה עם הקהל והופעה. לאחר שתקבלו את הפידבק מהקהל הניסיוני שלכם - ביצעו שוב פעם את ההרצאה, והפעם לאחר ששיפרתם את הנקודות החלשות מהסבב הקודם.

הרצאות בזום - זה הכול עניין של הכנה מוקדמת

הרצאה בזום לא אמורה להיות מורכבת יותר לביצוע מאשר הרצאה פרונטאלית. להיפך, לעיתים היא הרבה יותר רווחת ונעימה עבור המרצה. יחד עם זאת, כדאי שלא לשקוע בשאננות ולומר "זו רק הרצאה בזום", אלא להכין את כל מה שדרוש לכם עבור הרצאה מושלמת ומקצועית, בהתאם לצ'ק-ליסט מעלה. אל תשכחו להכין ולהניח בהישג יד את כל החומרים עליהם תדברו במהלך ההרצאה, כולל בקבוק מים כדי שלא תצטרכו לקום באמצע הצילום. בהצלחה!

בשיתוף מרכז המרצים לישראל, בשיתוף מרכז המרצים לישראל
  • עוד באותו נושא:
  • זום
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully