וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תטפלו בנזקי נזילה בצנרת בצורה יסודית

עדינה אקוקה בשיתוף בן אינטלציה ושיפוצים, בשיתוף בן אינטלציה ושיפוצים

18.6.2020 / 14:29

לעיתים נגרם נזק לדירה כתוצאה מנזילת מים - ולפעמים מקור הנזילה לא נמצא בשליטתכם - מה עושים במקרה כזה?

בן אינטלציה ושיפוצים. יח"צ,
בן אינטלציה ושיפוצים/יח"צ

תארו לכם שאתם יושבים בכיף במטבח, מביטים בתקרה ופתאום רואים עיגול גדול של רטיבות ובתוכו המון נקודות שחורות של עובש שהצטבר עליה. אחרי התדהמה הגדולה, אתם מתחילים לחשוב מה עושים ולמי פונים בעניין זה. זה בדיוק מה שקרה ללקוחות שלי בשבוע שעבר.

הזמנה של אינסטלטור מומחה לדירה

החשיבה הראשונית שלהם הייתה להזמין אינסטלטור מומחה שהם מכירים באופן אישי, כדי להבין מה גורם להיווצרות העובש ולכן הם הזמינו אותי. לאור העובדה שאני אינסטלטור מומחה שעוסק במיומנות רבה בתחום זה כבר שנים רבות, יש לי עין חדה, אשר קולטת כמעט באופן מידי את מהות התקלה.

הגעתי לדירה תוך פרק זמן קצר, עם סולם גבוה ובחנתי את כתם הרטיבות. הסברתי ללקוחות שעל פי ההערכה המקצועית שלי, הרטיבות נובעת מנזילת מים שמקורה בתקלה בצנרת של השכן בקומה העליונה. כדי לוודא שהאבחנה נכונה, השתמשתי במצלמה הטרמית המשוכללת שלי ובציוד עזר נוסף. התוצאה על פי המכשיר מעידה כי אכן ההשערה הראשונה שלי הייתה נכונה ומהצנרת של השכן הממוקמת מתחת למטבח שלו זולגים מים, אשר חודרים לתקרה של דירת הלקוח שלי.

לאורך השנים הרבות שבהן אני עוסק בתחום זה, אני נחשף לאין ספור מקרים של רטיבות. כאן מדובר במקרה קלאסי שבו הצנרת של הדירה העליונה התפוצצה באחת הנקודות ולכן קיימת שם נזילה איטית של מים. הטפטופים הללו הופכים למים כלואים והם נותרים מתחת לאריחים ללא כל יכולת להתייבש, כיוון שהם אינם חשופים לאוויר.

פנייה לשכן כדי ליידע אותו בדבר התקלה בצנרת

השלב הבא הוא שיחה של הלקוחות שלי עם השכן תוך בקשה שיגיע לדירה בקומה התחתונה ויראה בעצמו את הנזק שנוצר. קיימים מקרים שהשכן כלל אינו מודע לכך שיש נזילה, כיוון שבביתו אין סימנים המעידים על כך.

יש גם מקרים אחרים שבהם השכן מודע לעובדה שקיימת נזילה אך מעדיף להתעלם מכך, כדי לא להיכנס לעלויות כספיות לא מתוכננות, גם כאשר יש השלכות על מיקומים בדירותיהם של השכנים.

ההתנהלות של השכן מרגע זה ואילך יכולה להתרחש בכמה מישורים, הוא יכול להזמין אנשי מקצוע שלו או מומחים מטעמה של חברת הביטוח שלו אם הוא מבוטח והם יתקנו את הצנרת, או יחליפו אותה בהתאם למצבה.

מכיוון שלשכן הספציפי הזה אין פוליסת ביטוח והוא אינו מכיר אינסטלטורים, הוא ביקש ממני לבדוק באמצעות המצלמה הטרמית את המיקום המדויק של הפיצוץ כדי לטפל בבעיה שנוצרה במינימום נזק למטבח. לאחר גילויו של המיקום המדויק, הרמתי כמה אריחים בודדים וביצעתי התקנה של צנרת חלופית במקום בו התגלה החור בצנרת. פעולה זו עצרה את הנזילה לחלוטין וכך הפסיק גם תהליך הרטיבות. במקביל פתרתי גם את בעיית המים הכלואים שנותרו מתחת לרצפה, על ידי הצבת מייבשים שמסוגלים לפעול דרך חריצי האריחים ולייבש את המקום באופן מוחלט.

בנוסף לכך, ביצעתי טיפול מאסיבי בעובש שהצטבר אצל הלקוחות שלי בקומה התחתונה, באמצעות חומרים ייעודיים כדי לנטרל את קיומם של הרעלנים בדירה זו.

קיימים גם מקרים שבעלי נכסים מתעלמים מהנזק שנגרם מהצנרת שלהם לדירת השכנים והם לא מתקנים את הנזק, דבר שגורר התנהלות משפטית בין הצדדים.

עדינה אקוקה בשיתוף בן אינטלציה ושיפוצים, בשיתוף בן אינטלציה ושיפוצים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully