וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצת השינה אלה גרשטיין חושפת את הסוד שמאחורי השיטה המהפכנית לשיפור איכות השינה של פעוטות

בשיתוף אלה גרשטיין, בשיתוף אלה גרשטיין

18.6.2020 / 8:43

חיכיתם וחלמתם על הרגע המרגש בו יגיח לאוויר העולם התינוק המדהים שלכם? היו לכם מחשבות שהקטנטן יישן ברוגע בעריסה שלו, ביום ובלילה, ואתם תוכלו לנוח בינתיים, אבל החלומות התנפצו, ואתם מרגישים שציפיות לחוד ומציאות לחוד?

אלה גרשטיין. יח"צ,
אלה גרשטיין/יח"צ

הורים רבים מוצאים את עצמם מסתובבים שעות ארוכות עם הילד על הידיים, כדי להרגיע ולהרדים אותו. לעתים הלילות הופכים ללבנים והמחסור בשעות השינה מצטבר ומשפיע על כל בני המשפחה.

את המצב המתסכל הזה שחשים אותם הורים מכירה אלה גרשטיין מקרוב. כאמא שחוותה המון לילות ללא שינה עם בתה הבכורה במשך שלוש שנים, היא יודעת בדיוק מה עובר על ההורים העייפים, שתינוקם מתעורר אין ספור פעמים בלילה, בבכי קורע לב, ובמרבית המקרים הם לא מבינים למה. בעזרת שיטה ייחודית ועדינה מאוד שאלה פיתחה, היא הצליחה לעזור כבר לאלפי הורים בארץ ובחו''ל לחזור לחיים נעימים, רגועים וקלים יותר.

אלה גרשטיין היא אחות מוסמכת משנת 1988 בעלת ניסיון רב בעבודה בטיפת חלב ופגייה, יועצת שינה לתינוקות, מומחית במתן כלים לשיפור תזונה והתפתחות הילד, ומנהלת מרכז להכשרת יועצות שינה בשיטה שהיא פיתחה.

במהלך שלושת העשורים של העבודה שלה עם הורים, אלה השקיעה עשרות אלפי שעות בהכשרות מקצועיות ומעמיקות מאוד בתחום ייעוץ שינה לתינוק, תזונה, והתפתחות הילד ועוד. בעזרת שילוב הכלים והטכניקות המיוחדות שפיתחה במהלך השנים, אלה ייסדה שיטה עדינה ללא בכי, ומאז היא מלווה אלפי הורים באופן אישי, ומאפשרת להם להפוך שינה של לילה שלם מחלום למציאות.

מה משפיע על שנת התינוק?

"השינה של הילד היא השתקפות של כל מה שקורה לו: היא מושפעת ממצבו הפיזי, הרגשי, מהתזונה וההתפתחות, מהאווירה בביתו ומעוד גורמים משתנים. חשוב להתייחס לכל אחד ואחד מהגורמים."

איך את עושה יעוץ שינה לתינוקות?

"אני שמה את הילד במרכז, קודם כל, ובודקת מה באמת עובר עליו, ורק אז אני מסבירה להורים איך לעזור לו, ומה לעשות כדי להקל על הקטנטן ועליהם. הניסיון שלי מראה שהרבה יותר קל למנוע את קשיי השינה, לנטרל את כל הגורמים לבכי ולהתנגדות להרדמות, עוד לפני שהתינוק מתחיל לבכות, מאשר לטפל בפעוט שכבר בוכה וצורח, ומתעורר אין ספור פעמים, כאשר ההורים מרגישים חסרי אונים, וכל מה שהם מנסים לעשות, לא עוזר. והדגש הוא על התהליך שמתבצע בגישה עדינה, קשובה והדרגתית, בלי בכי."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

במה השיטה שלך שונה משיטות אחרות?

"אני מאמינה שלכל משפחה ולכל ילד יש צרכים שונים, ולפני שנתחיל בשינויי בהרגלים, חשוב להביא את הילד ואת ההורים למוכנות, כך שהפעוט יפנים ויסתגל לשינוי בצורה טובה ומהירה יותר. זה מאפשר לנו להגיע לשיפור משמעותי לטווח ארוך, ולמנוע רגרסיות בעתיד. אנחנו מתקדמים בצעדים קטנים, בהדרגה, יד ביד, לעבר המטרה, כשההורים עוטפים את הפעוט שלהם בחום ובאהבה ולאט לאט משנים את ההרגלים שלו.

בנוסף, אני לא עובדת לפי סכמות או נוסחאות, כי כל ילד הוא אישיות, גם אם מדובר על תינוק שרק נולד, ולכן גם הפתרונות חייבים להתאים לכל תינוק בהתאם לטמפרמנט שלו, המצב הבריאותי שלו, האופי שלו ועוד. בזכות זה אני מצליחה לעזור גם במצבים מאתגרים מאוד, בהם ייעוץ שינה לתינוקות בדרך הסטנדרטית לא עוזר."

מתי הבנת שאת רוצה לעסוק בתחום?

"זה החל עם ביתי הגדולה, שלא ישנה טוב למעלה משלוש שנים. עברתי דרך קשה וארוכה, מאחר ולבתי היו הפרעות שינה קשות מאד. התחום לא היה קיים אז ולא היה עם מי לדבר, הרופאים לא ידעו מה להגיד לי חוץ מ ''זה יסתדר''. כולם אמרו לי שאם אתן לילדה שלי לבכות 2-3 ימים הכל יעבור, אך אני לא הייתי מסוגלת אפילו לחשוב על השיטות הקשות האלה, בעיניי הן גורמות ליותר נזק מאשר תועלת. באותה תקופה התחלתי לחקור את הנושא וראיתי שהעצות שנתתי כאחות בטיפת חלב לאמהות שביקשו ממני עזרה באתגרי השינה, עזרו להן מאוד. כבר אז הבנתי שהכלים שלי מאפשרים להורים לגדל תינוקות בנחת, בשמחה, ולהנות מההורות."

ומה קורה כיום?

"מאז ועד היום אני לא מאמינה בשיטות קשות עם בכי ותסכול, אני יודעת שזה לא בריא לילד ולהורה, לכן פיתחתי שיטה מאוד הדרגתית, עדינה ורכה. אני משקיעה המון זמן בתהליך היעוץ, כי עדיף להגיע לתוצאות לאט ובהדרגה, כאשר הילד מרגיש בטוח ומוגן, וההורים בטוחים במה שהם עושים".

"אני מתמחה ביעוץ לילדים עם אתגרי שינה מורכבים: תינוקות עם טונוס שרירים גבוה וקשיים בהרפיית הגוף, בעיות במערכת העיכול כמו פליטות, כאבי בטן, גזים, תינוקות עם רגישויות וכדומה. אני עוזרת להורים לחזור לחיים רגועים, לצאת מהמצב של חוסר שקט וסטרס שמלווה אותם כשהם לא ישנים בלילות, ונותנת להם המון תמיכה רגשית".

אלה הייתה הראשונה בתחום, כבר לפני כעשור, להבין את היתרונות של הטכנולוגיה שמאפשרת לה לשוחח באופן אישי עם הורים רבים מכל רחבי הארץ והעולם. יעידו על כך אלפי המשפחות אותן ליוותה עם השנים. השיחות מתנהלות בווידאו בזום, סקייפ או ווטסאפ. מי שמכיר את אלה, מעיד שהיא מוכנה להפוך את העולם כדי שהתהליך יצליח, וזה אומר תוצאות לטווח ארוך, ללא רגרסיות.

אחת האמהות שסיימה את התהליך עם תוצאות מעל המצופה כתבה:

אלה גורשטיין  אושרת. יח"צ,
המלצות/יח"צ

היכן ניתן ללמוד את השיטה של אלה גרשטיין?

"במרכז להכשרת יועצות שינה שאני מנהלת. מדובר על קורס יועצות שינה מעמיק ומאוד מקצועי, במהלכו הסטודנטיות שלי לומדות על הקשר בין מצבי חולי וקשיי שינה ואיך המצב הבריאותי ומחלות שונות משפיעות על השינה. בנוסף, במהלך לימודי ייעוץ שינה הן מקבלות אוסף של כלים פרקטיים והמון ידע עדכני, המבוסס על מחקרים ועל הקשר בין שינה, תזונה והתפתחות הילד, על השפעת התזונה וההתפתחות של הפעוט, על השינה ועל הבריאות שלו. בסיום הקורס הן לומדות איך לשווק את העסק ומקבלות כלים פרקטיים לפתיחת העסק וניהול זמן, וזה לא הכל..."

אלה גרשטיין. יח"צ,
אלה גרשטיין/יח"צ

מדוע החלטת לפתוח קורס יועצות שינה?

''אחרי שהעברתי עשרות אלפי שעות של יעוץ פרטני, הבנתי שחשוב לי להעביר את השיטה שלי הלאה, כדי לעזור לכמה שיותר הורים בכל העולם לגדל ילדים בריאים ומאושרים, ולהנות יותר מהורות. קורס יועצות שינה נולד בעקבות פניות רבות של הורים שכבר עברו יעוץ מוצלח בשיטה שלי וביקשו שאלמד אותם איך לעזור להורים אחרים בדיוק בשיטה שעזרתי להם. בסיום לימודי ייעוץ שינה במרכז להכשרת יועצות שינה בשיטת אלה גרשטיין, הבוגרות המצטיינות יכולות להפוך לחלק מהצוות שלי, ולעבוד יחד איתי."

קראו מה כתבה בוגרת הקורס, גננת וותיקה ומנהלת מעון וותיקה, לאחר סיום הקורס:

אלה גורשטיין אפרת. יח"צ,
המלצות/יח"צ

אם את רוצה ללמוד מקצוע מרתק, מבוקש ומאוד משתלם, לקבל כלים שיעזרו לך לגדל את הילדים שלך בנחת, ולעזור להורים נוספים, צרי קשר עם אלה במייל או בטלפון.

במרכז של אלה גרשטיין ניתן לקבל ייעוץ שינה לתינוקות וילדים מגיל 0 עד 5 שנים. אם אתם הורים עייפים שמחפשים פתרונות מעשיים לשיפור השינה של הילד/ה שלכם וחולמים לישון לילה שלם, צרו קשר עם אלה גרשטיין.

בשיתוף אלה גרשטיין, בשיתוף אלה גרשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • תינוקות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully