וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבים לכם כסף? אם לא תבדקו לא תדעו

בשיתוף עידן המרכז להחזרי מס, בשיתוף עידן המרכז להחזרי מס

17.6.2020 / 15:51

הכתבה הזו מיועדת לשכירים שבינינו, בעיקר לאלו שהחליפו מספר מקומות עבודה בשנים האחרונות

עידן המרכז להחזרי מס. יח"צ,
עידן המרכז להחזרי מס/יח"צ

חלק נכבד מהעובדים השכירים במדינה זכאים לקבל החזר כספי ממס הכנסה אך הם אינם מודעים לכך, על מנת להבין מי זכאי ומי לא ביקשנו לקבל הסבר מעמיק מגורם הבקיא בתחום. לאחר בדיקה מקיפה שכללה מספר גופים עצמאיים העוסקים בדבר, בחרנו לפנות ולקבל ייעוץ מחברת "עידן החזרי מס".

מפיק חבר המערכת שוחח עם בעלי החברה דנה ואבי גיגי, אלו הם התשובות שקיבל לשאלות שיכולות להיות לכם לעזר.

"אין יום שבו אני לא מוצא טעויות בתלושי שכר וחשבונות של שכירים שעבדו במקומות עבודה כאלה ואחרים, כולל בחברות הגדולות והמסודרות ביותר או משרדים ממשלתיים, טעויות ששוות כסף לאנשים שלא היו מודעים לכך בכלל", סיפר לי אבי גיגי כאשר התיישבנו לשוחח במשרדי חברת "עידן החזרי מס".

עידן המרכז להחזרי מס. יח"צ,
עידן המרכז להחזרי מס/יח"צ

אבי גיגי הקים את החברה שעוזרת לשכירים רבים לקבל כספים המגיעים להם מהמדינה ביחד עם אשתו דנה לפני כ 11 שנה. בהכשרתו המקצועית אבי למד ייעוץ השקעות וניהול תיקים ואשתו דנה סיימה לימודי חשבי שכר והשניים קיבלו החלטה משותפת לפתוח מקום שבו יוכלו לתקן את המעוות בתחום החזרי המס, לצורך כך הם הקיפו את עצמם בעובדי חברה נוספים ובין היתר יועצי מס ורואי חשבון.

למדתי כי התהליך מול אבי גיגי מתרחש בשלושה שלבים שונים. בשלב הראשון הפונים אליו עוברים סינון באמצעות שאלון החזרי מס, על כך אבי פירט: "התהליך יוצא לדרך באמצעות מילוי שאלון שבניתי והוא מספק לי את כל המידע הדרוש האם ניתן להחזיר לפונים אלי כסף ממס הכנסה, קל ופשוט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עידן המרכז להחזרי מס. יח"צ,
עידן המרכז להחזרי מס/יח"צ

חלק מהשאלות הן האם פוטרו או עברו מספר מקומות עבודה וקיבלו דמי אבטלה בין לבין, האם עברו תאונות עבודה, האם יש להם ביטוחי חיים פרטיים כמו משכנתא עם ביטוח חיים, האם תרמו מעל 400 שקלים בשנה לעמותות כאלה ואחרות, האם סיימו לימודי תואר או הנדסאי כשיכולים לקבל נקודות זיכוי, האם יש להם ילדים שלומדים במסגרות חינוך מיוחד, האם מקבלים קצבה דרך ביטוח לאומי? ועוד מספר שאלות נוספות".

הנתונים מגלים כי 80% מאלו שהיו שכירים במשק ויכולים להציג תלושי שכר שעמדו על סכום של 6,500 שקלים לחודש ברוטו, יכולים לקבל החזר כספי שיכול לנוע מכמה מאות שקלים בודדים ועד לעשרות אלפי שקלים, מהסיבה כי נוכה להם מס הכנסה מתלוש השכר.

עידן המרכז להחזרי מס. יח"צ,
עידן המרכז להחזרי מס/יח"צ

מספרים נוספים שדנה הציגה בפני הראו כי הסכום של החזרי מס ליחידים וזוגות עומד על ממוצע של 9,800 שקלים ועל פי החוק במדינה ניתן לקבל החזר ממס הכנסה עד 6 שנים אחורה.

הסיבה שבגינה בחברת "עידן החזרי מס" מבקשים לערוך סינון ראשוני היא כדי לא להשלות את מי שסביר להניח לא מגיע להם החזר כספי, לכן הם אינם מבקשים דמי השתתפות עבור החלק הראשון בבדיקה המקדימה.

"אם אני מוצא כי יש עילה לפתיחת תיק אני יכול לתת מקדם ביטחון שבו לפונים אלי יהיה לפחות החזר של 1,000 שקלים, זאת מבלי שאני אקבל על כך עמלה אלא מסכום החזר מס גבוה יותר", סיפר לי אבי והוסיף, "לכן אני מסנן לא מעט אנשים כי לא רוצה לאכזב אף אחד לחינם וגם לא לצאת לתהליך שאין לו סיכוי רק כדי לגבות דמי עמלה.

עידן המרכז להחזרי מס. יח"צ,
עידן המרכז להחזרי מס/יח"צ

בשיטת העבודה הזו אני אומנם מקבל פחות תיקים לעבודה אבל מעדיף להתרכז ב 20-30 לקוחות לחודש, מי שאני יודע בוודאות כי יקבלו תמורה לבדיקה".

במידה והפונים אל אבי גיגי נמצאים כמתאימים לתהליך, עבודת השטח של "עידן החזרי מס" יוצאת לדרך החל מאיסוף המסמכים הרלוונטיים, דרך בדיקה מקיפה של כל נקודות הזיכוי המגיעות לשכירים לצורך קבלת החזר מס הכנסה, כולל בדיקת המסמכים על ידי יועץ מס מורשה ועד קבלת הסכום הצפוי להתקבל בחזרה ממס הכנסה.

זמן ממוצע של התהליך מתחילתו ועד סופו לוקח בממוצע שלושה וחצי חודשים.

היתה לי פגישה מחכימה עם אנשי מקצוע ממדרגה ראשונה, אם גם אתם רוצים לדעת האם זכאים לקבל החזר כספי ממס הכנסה, ניתן להתייעץ עם בעלי החברה בטלפון מספר: 072-3712122, או לבקר באתר החברה: https://www.idanmas.com/

משרדי החברה ממוקמים בשדרות ההסתדרות 285, חיפה.

בשיתוף עידן המרכז להחזרי מס, בשיתוף עידן המרכז להחזרי מס
  • עוד באותו נושא:
  • החזרי מס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully