וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב גינות - כל העיצובים והסגנונות שחלמתם עליהם

בשיתוף גלים גנים, בשיתוף גלים גנים

16.6.2020 / 15:03

בית עם גינה הוא חלום המאפשר להתחיל או לסיים את היום בכיף. הנה מספר סגנונות עיצוב פופולריים בניוחד

גינה. אלה לשמן,
בריכת נוי/אלה לשמן

אם התברכתם בבית עם גינה - ללא ספק זכיתם. גינות הן פינת החמד של הבית, והן מאפשרות להתחיל ולסיים את היום ברוגע, לארח חברים ומשפחה ולנצל את מזג האוויר למנוחה - עם כוס קפה, קריאת ספר או מוזיקה טובה. עיצוב הגינה היא משימה מהנה במיוחד, כשלאורך כל הדרך רואים את הגינה מקבלת עוד נופך ועוד פריט עיצובי ולאט לאט הופכת לפינה שתמיד חלמנו עליה. כדי ליצור לעצמכם גינה נפלאה שניתן לנצל בכל ימות השנה, כדאי לתכנן אותה על בסיס סגנון עיצוב מרכזי, שיתאים לכם ויביע את הדברים שאתם אוהבים. בישראל יש עשרות סגנונות עיצוב לגינות - בואו להכיר את הפופולריים שבהם.

גינה פרטית אקולוגית

גינה אקולוגית, כפי שניתן להבין משמה, היא גינה ידידותית לסביבה המצריכה מבעליה התעסקות מועטה לצד ניצול משאבים מינימלי. בעיצוב גינה אקולוגית, נשתמש בצמחיה עמידה ומקומית, מערכת השקיה מתוכננת היטב ועקרונות תכנון נוספים מעולם הקיימות והאקולוגיה. לצד בחירה בצמחייה שלא נזקקת למים על בסיס יום יומי, חשוב להתקין בגינה אמצעים טכנולוגיים מתקדמים אשר יודעים לחסוך במים ולהשתמש בהם שימוש חוזר.

מלבד צמחי תבלין שנחשבים לאקולוגיים כיוון שרובם חזקים, מקומיים וטובים למאכל, ניתן לגדל בגינה גם ירקות ועצי פרי. אמנם הם זקוקים להשקיה מרובה יותר, אך עצם זה שאנו מגדלים את המזון שאנו אוכלים ובכך חוסכים שרשרת ארוכה של פעולות שאינן אקולוגיות, וזוהי כבר סיבה להחשיב את הגינה שלנו גינה אקולוגית. כמו כן בתכנון גינה אקולוגית נשתמש בשילובי צמחי מאכל ונוי אשר יודעים ליצור יחד מערכת ביולוגית שלמה על ידי הגנה של צמח אחד על השני מפני מזיקים, כשאחד מושך את המזיקים אליו ומשחרר את השני, והזנה של צמחים מסוימים על ידי צמחים אחרים בתהליך הפירוק שלהם, משיכת מאביקים כמו דבורים וכו' - עקרונות מעולם הפרמקלצ'ר.

גינה עם בריכת נוי

דמיינו לעצמכם שעת בוקר נעימה ומעט קרירה או שעת בין-ערביים עם רוח מלטפת, ואתכם ישובים עם כוס קפה או תה לצד בריכת הנוי שלכם. רעש פכפוך המים לצד הצמחייה הירוקה, הציפורים המבקשות ללגום מהמים הקרירים ופרחי המים הצבעוניים גורמים לתחושת שלווה. לא סתם בריכות נוי הן אלמנט עיצוב גינה פופולרי מאוד. כשמתכננים להוסיף בריכת נוי לגינה, יש להתחשב בשטח הבריכה, התחזוקה השוטפת שהבריכה תזדקק לה ואלמנטים אותם תרצו במים - דגים, צמחיית מים או שמא פסלים ומפלים. כדאי לתת תשומת לב יתרה למיקום הבריכה - יותר מדי שמש עלול לפגוע בדגים ובאצות שישנו את צבען ובכך גם את צבע המים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
גינה. בן רוטשטיין,
עיצוב טרופי/בן רוטשטיין

סגנון עיצוב גינות כפריות

סגנון עיצוב כפרי מביא איתו שלווה, חום ומשפחתיות. זה נכון גם בהיבט של עיצוב הבית בסגנון כפרי וכמובן גם בעיצוב הגינה. האלמנטים השולטים הם אבן ועץ, והתחושה היא תחושה טבעית - אבני דרך, טרסות, עצי פרי ונוי, צמחי תבלין ריחניים ועוד. כמו כן, שילוב של אביזרים דקורטיביים יוסיף לגינה הרבה מאוד חן. למשל, עששיות, אביזרים עתיקים, כלים עשויים פלדה ונחושת וכד'. עיצוב גינה בסגנון כפרי נראית אמנם משימה פשוטה, אך הקמה שלה בצורה מקצועית ומחושבת תבטיח עלויות נמוכות ותחזוקה מינימלית.

סגנון עיצוב גינות יפני

סגנון עיצוב יפני הוא סגנון העיצוב הייחודי ביותר. ההרמוניה והשלווה הם העוצמה בסגנון עיצוב זה, והכל מבוסס על פילוסופיות מהמזרח הרחוק. האלמנטים המרכזיים והחיוניים בכל גינה יפנית הם מים, אבן (סלעים), צמחים וקישוטי נוי מהמזרח. עיצוב גינה בסגנון יפני יכול להיעשות בהצלחה רק על ידי איש מקצוע שמבין בסגנון העיצוב הזה, לא רק בשל המראה הנכון שיתקבל אלא גם בהיבט של זרימה נכונה בגן. שבילי גישה מתמשכים, תנועה פתוחה, צורות הרהיטים, ניגודיות המרקמים ועוד, הם המובילים לתחושה המתקבלת בגינות יפניות - שלווה, ריחוף וזרימה.

גינה. יעל האן,
גינה אנגלית/יעל האן

סגנון עיצוב גינות טרופי

אמנם ישראל היא לא מדינה טרופית, אך עיצוב גינות טרופיות הוא פופולרי מאוד, בעיקר בגינות גדולות ורחבות ידיים שמותקנת בהן בריכה גדולה. העיצוב הטרופי מתאפיין בצמחים טרופיים כמו עצי בננה, פאפאיה, מנגו ועוד, צמחייה נועזת וצבעונית כמו ציפור גן עדן, שרכים ועצי דקל, בריכות גדולות ושימוש בקירות סלע. פינות הישיבה יהיו מזמינות - נדנדות, ספסלים וטרסות. חשוב ביותר למקם את הצמחייה נכון, כי הן הצמחים והן העצים זקוקים לשמש ולחות מרבית כפי שקורה במדינות טרופיות.

סגנון עיצוב גינות אנגלית

עיצוב גינות בסגנון אנגלי נחשב לעצוב עדין ומוקפד, עם הרבה מאוד אסתטיות. עיקר הגינה יהיה לרוב עשוי דשא בו תמוקם פינת ישיבה, ומסביב - גינת תבלינים וירקות, ערוגות פרחוניות, שבילי הליכה על חצץ או בריקים, חממות זכוכית, ספסלי ישיבה ובריכת נוי עם דגים
ומזרקות.

בגינות מסוג זה, כל אזור בגינה מקבל את הייחוד והמטרה שלו, כך שיש הפרדה כמעט מלאה ושביל שמאפשר לעבור בין אזור לאזור בגינה. גינה זו מתאימה לחובבי האסתטיקה והסדר.

אלו כמה סגנונות עיצוב לגינה שכדאי להכיר לפני שניגשים למלאכת עיצוב הגינה שלנו.

בשיתוף גלים גנים, בשיתוף גלים גנים
  • עוד באותו נושא:
  • גינות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully