וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים ביחד מהקופסה

בשיתוף שלופתא, בשיתוף שלופתא

15.6.2020 / 10:10

מחפשים פעילות לצוות שלכם בעבודה או רעיונות ליום כיף? צוות המומחים שלנו החליט לצאת מחוץ לקופסה וגילה שעם הסדנאות והמופעים של שלופתא - החבר'ה שלכם יצאו מאושרים

שלופתא. טל חפץ,
שלופתא/טל חפץ

מה בעצם קורה בפעילות הזאת של שלופתא? סדנת האימפרוביזציה של שלופתא משלבת צחוק, גיבוש וכיף עם ערך מוסף שיישאר עם העובדים שלכם גם הרבה אחרי הסדנה. הפעילות גורמות לעובדים להסיר מחסומים, להיפתח אחד לשני, להכיר צדדים חדשים ולצחוק עד שכואבות הלחיים. עם מכנסיים צבעוניים, חולצות שחורות ושבעים טון אנרגיה שלופתא מאלתרים את דרכם בכל הארץ. בעזרת רעיונות, מילים ומתנדבים מהקהל - שלופתא מתפרעים על הבמה ומפילים מצחוק.

שלופתא מאלתרים סצינות שהופכות את הדמיון למציאות ומבטיחים לכם ערב מופרע, אינטליגנטי וקורע מצחוק. את הכימיה שיש בין חברי שלופתא קשה לפספס והקסם בפעילויות השונות מפתיע כל פעם מכיוון לא צפוי. עמותת ''שלופתא תיאטרון חברתי'' החלה את דרכה בשנת 2012 וכיום, שמונה שנים אחרי, לאחר עשרות הופעות בתיאטראות המובילים בארץ דוגמת תיאטרון הקאמרי, הבימה, החאן ועוד, היא יכולה בהחלט לציין שעומדת במטרה שלה - לקדם את אמנות האלתור בישראל. מקור השם שלופתא הוא חיבור בין המילים "שלוף" ו"אותה".

שלופתא מקדמת את אמנות האלתור בארץ גם דרך סדנאות ומופעים לחברות וארגונים המובילים בארץ. בין הללו ניתן למנות את חברות אינטל, HP, Wix, בנק הפועלים, תנובה, BuyMe, מימון ישיר, רשת מלונות הילטון וארגונים דוגמת הסוכנות היהודית, אוניברסיטת תל אביב ובית החולים איכילוב ועוד. אחת לחודש לפחות העמותה עורכת סדנה או מופע בהתנדבות, בין אם מדובר בארגונים חברתיים, תוכניות לנוער בסיכון, מחלקות בבתי חולים ועוד.

שלופתא. טל חפץ,
שלופתא/טל חפץ

סדנת אילתורים מתאימה לכל אירוע, החל מערב חברה קליל, גיבוש צוות וכמובן ככלי יעיל לפיתוח מיומנויות עבודה ושיפור התקשורת בתוך קבוצות עבודה. לסדנה במשרד מגיעים שני שחקנים, היא מתאימה עד לחמישים משתתפים והיא אורכת שעה ורבע. את הסדנה שלופתא מעבירים בעברית או באנגלית לפי בקשת הלקוח.

הסדנה בנויה כך שנעשה בה עיבוד של תכנים רגשיים משמעותיים תוך כדי שימוש במיומנויות וכלים מעולם האילתור. בעזרת רצף של תרגילים אנחנו נוגעים בנקודות וכלים חשובים בחיי היום יום:

• איך להרגיש בנוח עם עצמי

• עבודה עם טעויות, שלי ושל אחרים

• פיתוח רעיונות בקבוצה

• התמודדות עם מצבי לחץ

• חוסר שיפוטיות

• דמיון ויצירתיות

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שלופתא. טל חפץ,
שלופתא/טל חפץ

על ידי שימוש בהומור אנו מקלים על המשתתפים להפנים ולקבל את המסרים של הסדנה כך שילוו אותם גם אחרי הסדנה בתהליכי העבודה והחיים כמובן. צחוק, כיף, הנאה ושיפור האינטראקציות בין חברי הקבוצה הן המטרות המרכזיות של הסדנה.

משיחות שערכנו עם משתתפים בסדנאות של שלופתא עולה שהסדנה מחזקת את הרגשת השייכות של העובדים לארגון. הכהן מוסיף "כשמביאים לעובדים פעילות משמעותית שגם גורמת להם הנאה וגם משאירה אותם עם מסר משמעותי, העובדים מרגישים שמשקיעים בהם, מה שבתורו מחזק את הקשר בין העובדים לארגון כך שהרגשת השייכות מתעצמת".

במהלך הקורונה פיתחו בעמותה סדנת ZOOM שמתאימה גם היא לכל הארגונים. בסדנה זו נוגעים במיומנויות מעולם האלתור ושמים דגש על הרעיון שאפשר ליצור ביחד ולהרגיש קרובים גם מרחוק. ''הקורונה גרמה לנו להרגיש מבודדים - אבל עם הסדנה שלנו מתחברים מחדש לחברים בעבודה ורואים אותם דרך זווית שלא הכרנו'' אמר איתי הכהן.

"בסדנאות של שלופתא אנחנו עובדים על הקשבה, פיתוח רעיונות בצוות והכי חשוב - אנחנו עובדים על להרגיש בנוח, קודם כל עם עצמי ובד בבד עם האנשים שאני מעביר איתם שעות נכבדות מהיומיום שלי - כי כשאני מרגיש בנוח גם האנשים שעובדים איתי מרגישים בנוח. הסדנה מלאה בצחוקים, והרבה כיף אבל הסוד האמיתי הוא שרוב הצחוקים מגיע מהמשתתפים עצמם - ברגע שמסירים קצת שיפוטיות ומחסומים הכל משתחרר ויש אווירה נהדרת".

בין אם אתם מחפשים יום כיף לחברה גדולה או קטנה תזכרו שמיום כיף אפשר להפיק הרבה יותר מכיף - עם הסדנאות של שלופתא אתם יכולים לגרום לעובדים שלכם להתחבר, להיחשף ולהרגיש בנוח עם עצמם - מה שמוביל לעבודת צוות בריאה יותר ולמקום עבודה שמח יותר. את כל זה הם עושים דרך תרגילים ומשחקים מלאים באנרגיה וצחוק.

פעילות נוספת שמציעים בשלופתא היא מופע של 2-3 שחקנים. במופע להבדיל מהסדנה, עורכים על הלקוח תחקיר שבו מנסים למצוא כמה שיותר מכנים משותפים לקהל שישתתף במופע, לדוגמה - מה מרגש אותם, מה עושה להם טוב, דמויות מרכזיות בעבודה, מקומות מרכזיים במשרד, מה קשה להם בעבודה, מה משמח אותם וכדומה. המופע משתף את הקהל באופן סוחף. בכל אחד מהמערכונים המאולתרים עולים מתנדבים מהקהל לאלתר ביחד עם השחקנים של שלופתא. כל מערכון מתחיל בשיחה קצרה עם כל המשתתפים במופע כך שההשראה למערכונים מגיעה מהקהל ויוצרת חוויה של יצירה משותפת לכולם.

התקשורת מול צוות שלופתא נוחה ופשוטה: לקוח יוצר קשר ומנהל שיחה קצרה עם המנהל, איתי הכהן, לגבי המטרות, בין אם מדובר בצחוק וגיבוש או פיתוח מיומנות תקשורת בתוך הצוות, הפגת מתחים, עיבוד חווית ועוד. משם, כל מה שנותר הוא לתאם תאריך וחלל שמתאים לפעילות. כל מה שנדרש מהמזמין על מנת לקיים סדנה זה חלל המאפשר למשתתפים תנועה חופשית.

מירי, מנהלת פרויקטים בחברת Wix, שערכה ערב גיבוש לעובדים עם שלופתא מספרת: "הם היו פשוט אש. בזכות עבודת המחקר שלהם, היישום הנהדר, הקשב שלהם לקבוצה והיכולת להזרים אותה - הצחיקו אותנו עד דמעות. הקפיצו את הערב שלנו בכמה רמות. מאוד מומלץ לכל קבוצה, תסמכו עליהם שהם ידעו לעשות את העבודה מראש כך שהשעה הזו תהיה מצחיקה לכולם. אגב, מעבר לשעה הזו התקשורת עימם, גם לפני וגם אחרי, היתה נעימה, אדיבה ורספונסיבית, זה בכלל לא מובן מאליו. כל מי שמחפש לארגן לקבוצה שלו שעה כיפית ומצחיקה במיוחד זה מומלץ".

הצוות ממליץ לקבוצה שמגיעה לפגישה ראשונה לעשות את סדנת ''כן ו..." אשר מדברת על חוסר שיפוטיות ופיתוח רעיונות בקבוצה. בשנתיים האחרונות אחרי פניות רבות מלקוחות שנהנו בסדנת "כן ו..." פותחו סדנאות המשך "תקשורת אפקטיבית" ו-"דמיון ויצריתיות". הסדנאות הללו מהוות המשך ישיר למפגש הראשון ומרחיבות את ארגז הכלים מעולם האילתור, כך שהמשתתפים זוכים להעמיק לרבדים חדשים ולחזק את הקשרים בין העובדים ובין העובדים לארגון.

שלופתא. טל חפץ,
שלופתא/טל חפץ

איתי הכהן, מנהל שלופתא, סיכם: "החלומות שלנו בעיקר מיושרים עם העמותה, היא קמה בשביל להפיץ את אמנות האלתור בישראל. אם כאמצעי לשיפור תקשורת ואם כמופע אומנותי. המטרה שלנו היא להכניס את זה יותר למיינסטרים. עד היום העברנו סדנאות ומופעים בכל הארץ ממטולה ועד אילת. יש לנו חלום להעביר סדנאות גם בחו"ל, זה כמעט קרה ואנחנו עדיין מחכים להזדמנות הנכונה עבורנו. באופן אישי יש לי חלום לפתוח קורס של עשרה מפגשים שבסופו המשתתפים מעלים מופע מאולתר משלהם".

חברי הצוות הם איתי הכהן, ירון ניצן, עידן לוי, יונתן גרובר ואור וורנר. אחרי מאות סדנאות ופעילויות לאלפי עובדים בחברות ובארגונים המובילים בישראל צוות המומחים שלנו כבר בטוח - הסדנה של שלופתא מתאימה לכם בדיוק.

לאתר

לפייסבוק

אינסטגרם

יוטויב

מייל: SHLOFTA@GMAIL.COM

טלפון ליצירת קשר: 054-2622167

שעות פעילות : זמינים לעשות כיף בכל יום, בכל שעה ובכל מקום בארץ.

בשיתוף שלופתא, בשיתוף שלופתא
  • עוד באותו נושא:
  • אימפרו
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully