וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמקול מוגבר TRX Audio Q15 - רמקול מוגבר עם עליונות טכנולוגית

בשיתוף מרכז הסאונד, בשיתוף מרכז הסאונד

14.6.2020 / 15:01

לקחנו לבדיקה את ה-Q15 החדש, חשבנו שאנו יודעים הכל אך יצאנו מופתעים לגלות רמה גבוהה של סאונד, לצד עוצמה בלתי מתפשרת שיכולה להרעיד חללים גדולים מאוד

TRX Audio Q15. יח"צ,
TRX Audio Q15/יח"צ

היום נסקר מוצר עוצמתי, אחד שלא הייתי מייעד אותו לבית, (אומנם אפשר להשתמש בו גם כרמקול מוגבר לבית) מדובר על רמקול מוגבר איכותי ועוצמתי מבית TRX Audio, שם הדגם הוא Q15 והרמקול המדובר מצוייד בוופר במידת 15" וטוויטר במידת 1.75" ה-Q15 יוכל להתאים לשימושים רבים ותובעניים כגון מסיבות, אירועים, ובכלל הפעלה בשטח פתוח בעוצמות חזקות ובלתי מתפשרות. נוסף על האלמנטים המאוזנים היטב הQ15- מצוייד במגבר דיגיטלי איכותי המספק 1000W של עוצמה ובצירוף מעבד הDSP העדכני אנו מצפים לקבל סאונד נפלא ומספק. בנוסף מצוייד הQ15 בלימיטר דיגיטלי איכותי המיועד להגן על הרמקול במצבי קיצון כמו נפילת חשמל או הגברה יתר על המידה.

בשוק של ימינו ישנם מספר רב של אופציות לרכישת ציוד הגברה, ה- TRX Audio Q15 בלט מכולם עצם היותו עוצמתי, עדכני מאוד, ועדיין בעל משקל קל בהשוואה למתחרים בקטגוריה.

( ראה כאן קטלוג ומחירון של רמקולים מוגברים מהיבואן )

היום נבחן אותו על כל מה שמשתמע מכך, מראה ביצועים, ניידות, תפעול ועוד... ואחרי הסקירה הנוקבת ודקדקנית ניתן לכם חוות דעת מקצועית לגבי הרמקול וכיצד הוא יתפקד במצבים שונים.

מראה

ה-Q15 נראה מאסיבי בהחלט, בעל עיצוב תוקפני ומאיים. בשני צידיו ובחלקו העליון ישנן ידיות מסיביות ונוחות לנשיאה. כל היקף הרמקול כולל תוספות פלסטיק קשיח המתפקדות כבולם זעזועים נוסף במקרה של נפילה או מעידה.

החלק התחתון מכוסה בגריל שחור וחזק, בדיוק מעליו נמצא הלוגו של TRX Audio המואר בנורת לד, מעליו נמצא השופר לטוויטר, מאחור נמצאים כל החיבורים שלנו המסתכמים ב-LINE IN X2 ועוד יציאה לרמקול נוסף.

בתחתית הרמקול ישנה כניסה לחצובה סטנדרטית עם נעילת אבטחה עם קפיץ. בנוסף מאחור נמצא המסך שבו אנו שולטים על האפשרויות הרבות ב-Q15, אליו נגיע בהמשך.

TRX Audio Q15. יח"צ,
TRX Audio Q15/יח"צ

ניידות

ה-Q15 של TRX Audio הוא הרמקול הקל ביותר בקטגוריה, בפחות מ- 20 ק"ג הצליחו בחברה לדחוס מטעמים רבים ועוצמה לא מתפשרת, נוסף על כך הQ15 מצוייד בשלוש ידיות, כולן מסיביות וחזקות המקילות מאוד את הנשיאה, ובעזרתן משקל הרמקול כמעט אינו מורגש, אדם אחד יכול להרים אותו די בקלות לגובה הכתפיים.

מפרט טכני

עוצמה: 1000 וואט
אלמנט (וופ'ר): 15 אינצ'
טוויטר 1.75"
כניסת LINE: יש (2)
סוג הכניסות: XLR/TRS LINE
משקל: 19 ק"ג
מאפיינים ייחודיים ; משקל קל, לימיטק דיגיטלי, מעבד DSP מגבר CLASS A

תפעול

אחרי שהפעלנו מכל היתרונות החיצוניים של ה-Q15 ניגש עתה אל קרביו של הרמקול ותפעולו, ה-Q15 כולל מעבד DSP הטומן בחובו אפשרויות מרובות המיועדות לאופטימיזציה של הצליל הנובע מן הרמקול בהתחשב בפרמטרים כמו מיקום, תפקוד או סוג של מוזיקה, מעבד ה-DSP מספק לנו אפשרות לקבוע PRESET מכוון לפי סגנון המוזיקה הנבחר, ישנו PRESET מוכן גם לSPEECH המיועד לדיבור, כמוכן ישנה אפשרות לשנות את תפקודו של הרמקול במיקומים או מצבים שונים, כמו MONITOR - מצב מאוזן, POLE - ממוקם על עמוד וBRACKET המיועד לתלייה על קיר החדר. נוסף על כל אלה ניתן לכוון ידנית את הBASS ו TREBLE כל אחד לפי שביעות רצונו ודרישותיו.

TRX Audio Q15. יח"צ,
TRX Audio Q15/יח"צ

ביצועים

אחרי השמעה ממושכת וארוכה שבמהלכה חלשנו על סוגים רבים וסגנונות שונים של מוזיקה, ניתן לומר בפה מלא שה- TRX Audio Q15 מסמן V על כל הקריטריונים, הסאונד עוצמתי וממלא חלל גדול בקלות רבה, שניים כאלה בצירוף של סאבוופר מסוגלים לעשות מסיבת טבע מטורפת עם 50 אנשים בקלות. גם חתונות ואירועים גדולים לא יבישו את ה-Q15 ואחרי שעות רבות של עבודה רצופה הבחנתי בדבר נוסף שבו ה-Q15 מתעלה על אחרים בקטגוריה - גם אחרי מעל 7 שעות השמעה בעוצמה גבוהה הQ15- מצליח להישאר יציב ולהציע את כל מה שהציע בתחילה, קטגוריה בה נכשלים רמקולים רבים אחרים.

אחרי השמעה ארוכה שברובה מוקמו הרמקולים על חצובה סטנדרטית, ניגשתי לשנות את מיקום הרמקול, והנחתי אותו כל הרצפה במצב מאוזן, כמובן ששיניתי בהתאם את המצב במעבד הDSP גם במיקום MONITOR וגם בPRESET שיניתי למצב סטנדרטי שנקרא FLAT האומר שכל המשתנים ותדרי הסאונד באקולייזר נמצאים על שורת האמצע באחידות.

הסאונד הנובע מן ה- Q15 נוסף על היותו עוצמתי, נשמע נקי מאוד ומדויק להפליא, במצב מנטור ניתן מיד לשים לב לדיוקו הרב ואיכות ביצועיו בסוגים שונים של סאונד תובעני כמו מוזיקה אלקטרונית או היפ הופ השופעים בצלילים נמוכים במיוחד אך עדיין מספקים צלילים גבוהים תובעניים ומאתגרים את ה-Q15, שעדיין לא מניד עפעף ביחס לכל מה שהטלנו עליו ומבצע את הכל על הצד הטוב ביותר.

לימיטר

כמו שצויין בתחילה הQ15- מצוייד בלימיטר דיגיטלי חדשני, במצבי קיצון שבהם הרמקול נכנס למצב מצוקה הלימיטר מכבה את הרמקול למניעת שריפה של רכיבים ולא ניתן להדליקו ל10 שניות לקירור מיידי. הסקרנות שלי גרמה לי לאמץ את הרמקול בעוצמה מוגזמת עד לכמעט 100%, אחרי זמן מה נכנס הלימיטר לפעולה והציג את המילה LIMIT בגדול כל המסך כולו ואחרי כמה פעמים של הבהוב כבה הרמקול ורק הדלקה חוזרת אחרי 10 שניות. החזירה אותו לפעולה.

מנגנון זה שומר כל הרמקול בזמן אמת ומונע שריפה של קומפוננטים בתוך הרמקול כמו האלמנטים או המגבר.

שורה תחתונה

אין ספק שה-Q15 יוכל לתפקד תחת התנאים הקשים ביותר, תנאי חוץ, אולמות נרחבים, מסיבות גדולות, הופעות חיות ועוד... בהחלט ניתן לומר כי ה-Q15 יכול לשמש בתור הגברה להופעות, קטנות וגדולות...

ה-Q15 הוא רמקול מוגבר איכותי ועמיד בעוצמה של 1000W, הוא מסוגל לספק צרכים רבים ותובעניים ויעמוד בגבורה בכל משימה שתוטל עליו, וכל זאת בחבילה במשקל כולל של פחות מ20 ק"ג.

כתב: רמי סגל - יועץ סאונד מקצועי

ניתן להשיג: אצל היבואן הרשמי, ובחנויות סאונד מקצועיות.

בשיתוף מרכז הסאונד, בשיתוף מרכז הסאונד
  • עוד באותו נושא:
  • רמקולים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully