וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדעת את האמת: הכל על עולם החקירות הפרטיות

בשיתוף פתרונות – חקירות מיוחדות, בשיתוף פתרונות – חקירות מיוחדות

14.6.2020 / 10:16

המחזה הידוע ''אדיפוס המלך'' מעלה על נס את השאלה: האם לחקור את האמת, גם כשקיים סיכוי שהיא תכאיב לנו?" כמו דמותו של אדיפוס במחזה, גם כיום אנשים רבים מעדיפים לחקור ולגלות את האמת ולהתמודד עם השלכותיה, מאשר לחיות בשקר

פתרונות חקירות. יח"צ,
פתרונות – חקירות מיוחדות/יח"צ

תקופת הקורונה מוכיחה לכולנו כי בעולם שלנו שום דבר לא בטוח וקבוע. למרות שכולנו מלאי תקווה כי בני או בנות הזוג שלנו נאמנים לנו, שהעובדים שלנו לעולם לא ימעלו באמון שניתן בהם ושבמהלך סכסוך גירושין הצד השני לא יסתיר נכסים מאיתנו, זהו לא תמיד המצב. כיום, בעולם בו כמעט לכל בעיה או חשד יש פתרון, אין צורך להסס ולחיות עם הספק. ניתן לשכור את השירות של משרד חקירות מקצועי ומיומן, שיחקור ויגלה עבורנו האם החשש שמקונן בנו מבוסס או לא.

אחד ממשרדי החקירות המובילים בישראל, הנו משרד "פתרונות - חקירות מיוחדות". שוחחנו עם איציק דקל, מנכ"ל קבוצת פתרונות איי.די. המאגדת תחתיה את משרד החקירות פתרונות, חנות ציוד הבילוש והחקירות SpyStore שלה סניפים גם באירופה, חברת הטכנולוגיות והסייבר IntellSiG וכן חברת Spectrum I.D. המתמחה בביצוע בדיקות האזנה. דקל, בעל ניסיון עשיר של 25 שנים בתחום המודיעין והחקירות, הסכים לחשוף את המקצוע הנחשק והשירותים שהוא מעניק.

למי מיועד השירות?

תחום החקירות הפרטיות מחולק לתחומי התמחות רבים. משרדנו שהנו משרד בוטיק, מתמחה בביצוע חקירות אישות המתמקדות בנושא הבגידות / גירושין, מעקבים, חקירות כלכליות, חקירות עסקיות, חקירות בינלאומיות ועוד.

בתיקי אישות לדוגמא, כאשר פונים אליי גבר או אישה שחושדים כי בן זוגם בוגד בהם, אני דולה מהם פרטים אודות החשדות וכן סדר היום הידוע של בן הזוג, ויחדיו אנו בונים תוכנית פעולה ממוקדת על מנת להגיע לתוצאה בזמן הקצר ביותר. מכיוון שתיקים אלו מלווים באמוציות רבות, ההתנהלות מול הלקוח מצריכה אמפטיה, מקצועיות והכוונה רבה אותה אנו מספקים הן בהיותי חוקר שנים רבות, משפטן ובעל ידע עסקי בישראל ומחוצה לה.

במהלך שנותיי בחקירות אימצתי את גישת בית הלל, ולא אחת אני מייעץ ללקוחותינו לנסות ולהציל את נישואיהם גם לאחר גילוי בגידה. לעיתים הדבר צולח, ואולם היה ולא ניתן לגשר על הבגידה וגמלה ההחלטה בליבם של לקוחותינו להתגרש, אני מסייע להם לסיים את מוסד הנישואין עם מירב הרכוש שניתן וזאת באמצעות ביצוע חקירה כלכלית, כך שלאחר התפוגגות החלק האמוציונלי, ישאר בידם רכוש רב ככל שניתן עימו יצאו ממסגרת הנישואים.

בעקבות מגיפת הקורונה, אנו עדים לעלייה משמעותית בחקירות בכלל ובפרט בחקירות לגילוי בגידה, תחום שבשוטף הנו דומיננטי במשרדנו ואשר התגבר עוד יותר בתקופה זו. השהייה הרצופה של בני זוג אשר סגורים בבית יחדיו, יוצרת לא אחת מתיחות רבה ביניהם וכן גורמת לבן הזוג להבחין בהתנהגות לא טבעית אצל הצד הבוגד שיכולה להתפרש כרצון לצאת מהבית בכל הזדמנות, התכתבויות בטלפון הנייד בזמנים ומקומות לא שגרתיים, החזקתו בהסתר ועוד.

חקירות נוספות אשר היקפן גדל בתקופה זו, ולהערכתי אף יגבר יותר בחודשים הבאים עקב המצב הכלכלי הקשה אליו נכנס חלק מהמשק, הנן חקירות כלכליות ועסקיות. אנו נהיה עדים לעליה גדולה יותר של גניבות ממעסיקים, מעילות ופשיטות רגל של עסקים שונים, דבר אשר יצריך אף הוא את שרותיו של החוקר הפרטי.

האם ישנה עלייה בביקוש לחקירות מיוחדות עם השנים?

בעבר הרחוק אנשים פרטיים הסתייעו פחות בשירותיהם של חוקרים פרטיים, ואולם עם השנים המגמה התהפכה בעקבות החשיפה של המקצוע בתקשורת, הגלובליזציה העולמית אשר דורשת חקירות עסקיות שונות וכן עלייה באחוז המתגרשים ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מה הערך המוסף של חקירות אישיות עבור הלקוח, מעבר לידיעת האמת?

אנשים רבים חושבים כי בתיק גירושין מספיק לקחת עורך דין נהדר וצריך להבין שזה לא מספיק. אשתמש בדימוי מענף התעופה לצורך העניין. לאדם יכול להיות את מטוס הקרב המתקדם ביותר בעולם, ואולם אם אין במטוס תחמושת, הוא לא שווה דבר. החוקר הפרטי תפקידו העיקרי הנו לספק את התחמושת. בהרבה מאוד תיקים שראיתי לאורך השנים במגוון רחב של נושאים, העבודה של החוקר הפרטי הובילה למציאת ראיית זהב בתיק, שהכריע את הכף לטובת הלקוח. צריך להבין שלא תמיד יש ראיית זהב, אך גם אם החוקר הפרטי הצליח להביא נתונים שמסייעים להכניס סימני שאלה או יצירת אמפתיה מסוימת מהשופט, הרי זה מבורך.

ביקשתי מאיציק לשתף מקרים בהם חברת פתרונות - חקירות מיוחדות סייעה בהשגת ''ראיית זהב'' "מקרה אחד שזכור לי במיוחד התרחש בתקופה האחרונה. ביצענו חקירה שבמהלכה תפסנו את הבעל בוגד. בסיום החקירה, כאשר האישה התעקשה ללכת במסלול הגירושין, הצענו לה לבצע גם חקירה כלכלית בכדי לדעת את הרכוש לפני חלוקתו. הלקוחה הרהרה רבות אם לעשות את החקירה או לא, באומרה כי מלבד הדירה שלהם אין להם נכסים נוספים ולדעתה מדובר בזריקת כסף. לבסוף התרצתה ומצאנו כי בעלה שהיה עצמאי החזיק בנכס מקרקעין נוסף, אותו רכש במהלך נישואיהם. החקירה שעלתה לה אלפי שקלים בודדים, חשפה בפניה נכס שעלותו למעלה משני מיליון ש"ח. מיותר לציין כי מחצית מהנכס מגיע לה במסגרת הסכם הגירושין."

ברמה העסקית, היה לנו מקרה בו עובד בכיר גנב מידע רגיש מאוד מהחברה בה עבד וניסה למכור אותו. קיבלנו מידע כי הנ"ל אמור לטוס לניו יורק במחלקת העסקים ובדרך לא דרך הצלחנו להושיב לידו בטיסה חוקר שלנו. במהלך הטיסה שארכה למעלה מ 10 שעות, החוקר פתח את הלפטופ שלו עם מצגת אשר הוכנה מראש, ובה חומר עסקי אשר "גירה" את הנדון לפתוח איתו בשיחה. בכדי לקצר, השניים החלו לשוחח, התיידדו, ואף באחד מהלילות יצאו לבילוי משותף בניו יורק. במהלך הבילוי הציע הנדון לחוקר למכור לו את המידע שגנב וכמובן שזה הסכים. הוגשה נגדו תלונה למשטרה, וכאשר הנדון חזר לישראל, הוא עוכב לחקירה וכן נפתחו נגדו הליכים אזרחיים ופליליים.

אני מרשה לעצמי לשאול, כיצד אתם מביאים את הראיות הללו? איך אתם אוספים את המידע?

איסוף מידע בתחומי מדינת ישראל הנו מהקשים בעולם, דבר המקשה מאוד על החוקרים הפרטיים. מלבד אזרחי המדינה שלנו שהנם חשדניים, גם הרגולציה מכבידה עלינו ולא מסייעת לנו בעבודתנו, בניגוד לנהוג במדינות רבות ברחבי העולם בהן מקבל חוקר פרטי גישה למאגרי מידע רבים. כמו כן, בשונה מגורמי האכיפה הממלכתיים, אין לנו כוח אדם גדול בפעילויות חקירה, מכיוון שממן החקירה הנו לקוח פרטי עם אפשרויות כלכליות מוגבלות. בנוסף גם האפשרויות הטכנולוגיות שלנו מוגבלות עקב מגבלות חוק האזנות הסתר. למרות כל הקשיים אשר מניתי, אנו מצליחים בעזרת מקצועיות, ידע, יצירתיות ותעוזה להשיג תוצאות מוצלחות ללקוחותינו בתיקי חקירה, דבר אשר לא אחת מצריך מאיתנו ללכת בין הטיפות בזהירות רבה על מנת לא לעבור על החוק.

תחום החקירות הפרטיות חשוף יותר כיום משהיה בעברו, בעיקר הודות לאמצעי התקשורת השונים, כגון הטלוויזיה והעיתונות הכתובה והדיגיטלית, שהעלתה את התחום לקדמת הבמה. עם זאת, ישנן עדיין דעות קדומות בנושא שחלקן התפתחו ללא אחיזה במציאות. בנקודה הזו לאיציק חשוב להבהיר מספר נקודות.

"בניגוד לדעה הרווחת ולמוצג בחלק מהסרטים הנפלאים בקולנוע, לא כל אדם מהשורה נהפך בין לילה לחוקר פרטי. מדובר במקצוע מכובד, הדורש התמחות של 3 שנים במשרד חקירות מקצועי. רק לאחר סיום ההתמחות והצלחה במבחנים הנוקשים של משרד המשפטים, ניתן לקבל רישיון חוקר פרטי ולהתחיל לעבוד בתחום. בכדי לפתוח משרד חקירות נדרשים עוד חמש שנים של עיסוק בתחום, כך שמדובר ב 8 שנים מהרגע בו נכנסת למקצוע ועד לרגע שאתה יכול לפתוח משרד. עד כמה שידוע לי, זהו המקצוע עם התנאים הקשים ביותר מבחינת שנים לקבלת רישיון.

ומה לגבי עבירה על החוק?

כל החוקרים הפרטיים מפוקחים על ידי ועדה מסודרת ומאוד נוקשה של משרד המשפטים ואנו נתונים לביקורת כמעט מדי שנה. אנו כפופים לחוק במדינת ישראל ופועלים אך ורק במסגרתו וזה אכן מאתגר מאוד ולא אחת דורש מאיתנו אף להיוועץ בעו"ד בכדי לא לעבור חלילה על החוק.

ישנם אנשים שמעוניינים בשירותי חקירה פרטיים, אך נמנעים מלבצע מהלך כזה מתוך חשש לפגיעה באמון.

"המקצוע שלנו בנוי על מוניטין, אמינות ודיסקרטיות וגם ישנו חיסיון על פי חוק ללקוחותינו. רוב האנשים העוסקים במקצוע עברו כברת דרך הן בגופים ממלכתיים ופרטיים והנם אנשים מקצועיים וערכיים. אני ממליץ לאדם שמעוניין בסיוע מחוקר, לשכור שירות חקירות פרטי מחברה מוכרת, בעלת מוניטין וניסיון רב שנים בתחום".

במהלך שנת 2005, הקימה קבוצת פתרונות חנות בשם SPY STORE, העוסקת בתחום של מכירת אמצעי חקירות ומעקבים, וזאת לאחר שלקוחות שונים ביקשו פתרונות טכנולוגיים בתחום החקירות כאמצעי הקלטה, צילום ומעקב. החברה מפעילה חנות פיזית הפועלת ממתחם הבורסה ברמת גן ובה אולם תצוגה ומעבדה וכן חנות מקוונת לרכישת מוצרים אונליין. לקוחות החנות הנם אנשים פרטיים, חברות וגורמים ממלכתיים.

פתרונות - חקירות מיוחדות

ליצירת קשר: 03-5753395

אתר החברה

בשיתוף פתרונות – חקירות מיוחדות, בשיתוף פתרונות – חקירות מיוחדות
  • עוד באותו נושא:
  • חקירות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully